JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa Rodríguez i Martínez i Aitor Álvarez i Beazcua
“Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna Vergara i Agramunt “La vaca que no feia
llet”
4t.-B       Poesia. Berta Pérez i Pérez “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau Guim i Ferrero “Un conte que mai hauria de ser
real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona Cívico i Aparicio “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth Cevallos i Gazo “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar Reviriego i García “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa Rodríguez i l’Aitor Álvarez han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona Cívico i la Pilar Reviriego, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!

3r. de primària anem al Palau de la Música Catalana

El passat dimarts 20 de febrer els alumnes de 3r de primària varen anar al Palau de la Música a veure l’espectacle “Cobla 2.0”.
Com ja sabeu estan treballant de valent per presentar-vos una gran sardana per Sant Jordi, i tot treballant la sardana hem parlat, evidentment, de la cobla. Quina sort poder-ne veure i escoltar una en directe… i quina una! Els músics de la Cobla Sant Jordi an presentar tots els seus instruments: el flabiol i el tamborí, tibles, tenores, fiscorns… amb un repertori tradicional adaptat als nous temps. Fins i tot van acabar ballant la “Santa Espina” a ritme de funky!
Us deixem aquí unes fotografies on ens podreu veure admirant l’edifici del Palau de la Música!

CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

TITELLES DE 3r

Els nens i les nenes de 3r de Primària hem estat preparant en grup unes obres de titelles.

Hem treballat contes clàssics: “La Blancaneus”, “Els tres porquets”, “El gat en botes” i “Aladí”.

El primer que hem fet ha estat repartir-nos els personatges de cada conte; hem fet els titelles i hem assajat un munt de vegades el nostre diàleg.

Hem treballat moltíssim la lectura i l’expressió oral i alhora ens ho hem passat molt i molt bé!

DENIP a Primària

Com cada any, el 30 de gener, celebrem el DENIP (Dia Escolar de la No violència I Pau).

Aquest any, cada Cicle s’ha organitzat per fer diferents activitats al voltant d’aquest tema.

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre preparàvem i celebràvem la diada.

A Cicle Inicial:

A Cicle Mitjà:

A Cicle Superior:

És el nostre granet de sorra per contribuir en la PAU del món.

El projecte de vertebrats a 3r. de primària

Aquest 1r. trimestre els alumnes de 3r. de primària han centrat la seva feina en l’àrea de coneixement del medi,  en fer un estudi dels vertebrats.

Vam partir de zero i ells han anat descobrint característiques d’aquests animals a mesura que anaven  investigant.

Vam començar discriminant el que eren éssers vius i inerts i a partir d’aquí, fent una tria d’unes fotografies on sortien animals molt diferents van anar fent cada cop classificacions més concretes fins a arribar als cinc grups de vertebrats: mamífers, aus, rèptils, amfibis i peixos.

Un com arribats aquí cada grup cooperatiu va triar una categoria i van investigar sobre les característica de cada classe de vertebrats , centrant la seva recerca en el recobriment del cos, la respiració, l’alimentació, la reproducció i les extremitats.

Entre la informació portada des de casa i la recerca a internet van anar omplint unes graelles on plasmaven els fruits de la seva investigació.

Un cop acabada la recerca, la part final del projecte va ser fer un mòbil de cubs on hi havia el resum del seu treball i una exposició oral  dels conceptes trobats a la resta de grups de la classe.

Els alumnes han valorat de manera molt positiva aquesta recerca i creiem que també ha servit molt per poder anar autoavaluant  el seu treball de grup cooperatiu per tal de millorar-lo.

També van realitzar unes sessions de CLIL amb l’ Emma i la Susana per treballar els conceptes  en anglès.

Ha estat un projecte molt satisfactori.

Teatre en anglès al cicle inicial i mitjà

El passat dilluns 15 de gener els alumnes de Cicle Inicial i  Cicle Mitjà vam gaudir de dos espectacles de teatre en anglès!

Cicle Inicial va veure Jack and the magic beans i van ajudar al Jack a lliurar-se del gegant i els de Cicle Mitjà van veure Aladdin i van conèixer els animals del desert i van passa-ho molt bé amb el geni!

Jack and the magic beans (cicle inicial )

Aladdin ( cicle mitjà )