ELS POLÍGONS A 3R. FIGURES DE DUES DIMENSIONS

 

Descobrir i crear diverses figures geomètriques a través del geoplà és molt divertit. A tercer hem identificat i conegut les característiques de les figures de dues dimensions (triangle, quadrat, rectangle, rombe, paral·lelogram, trapezi, pentàgon i hexàgon).

Aplicant diferents transformacions en una figura geomètrica n’obtenim d’altres. Podem sumar dos triangles equilàters i obtenir un quadrat. Podem allargar dos costats d’un quadrat i obtenir un rectangle. També podem canviar l’amplitud dels  angles d’un quadrat (dos a dos) i obtenir un rombe. Una bona eina per a realitzar aquestes transformacions és l’aplicació Geoboard.

 

Després toca reproduir amb escuradents i plastilina diferents polígons seguint les imatges representades en unes targetes.. Hem d’analitzar quants costats i quants vèrtexs té la figura. També haurem de veure si els costats i els angles són iguals. Necessitem trencar alguns escuradents?

Som-hi!

 


ELS NOSTRES AVIS I ÀVIES

A tercer seguim treballant sobre la història dels nostres avis. Hem esbrinat coses a partir de l’observació de les fotos i hem pensat sobre què ens aporten els avis.

 

 

 

 

 

 

 

 

La darrera tasca ha estat construir un fris cronològic que vagi des de l’any 1935 fins el 2019 i hi hem enganxat totes les fotos que hem portat.

Per dur a terme aquesta línia del temps, ha estat important entendre que hi havíem d’incloure tots els anys i que la distància de dates ha de ser proporcional entre unes i altres. Tot un repte matemàtic.

 

Ja veieu que el resultat final ha estat una panoràmica molt bonica i representativa de la història dels nostres avis i àvies, de la qual ens sentim molt orgullosos i satisfets.

 

Seguim animant als avis i àvies que vinguin a explicar-nos coses, ensenyar-nos a què jugaven, cuinar-nos unes postres, teixir, etc. Sabem que són un pou de saviesa i ens volem contagiar. De la mateixa manera que demanem 5 avis o àvies (de cada classe) que es prestin a deixar-se fer una entrevista. Tenim inquietuds que ens agradaria resoldre sobre l’escola, els jocs, els costums, la vestimenta i el temps lliure.

AVIS I ÀVIES US ESPEREM AMB ELS BRAÇOS BEN OBERTS!!


A Cicle Mitjà fem estadística

Aquest dilluns al matí, tots els companys de 3r i 4t volíem saber “COM ÉS LA PERSONA TÍPICA DE CICLE MITJÀ”.

Ens vam organitzar en quatre grups, barrejats entre les quatre classes i vam començar a treballar.

 

Calia investigar:

QUANTS GERMANS SOU A CASA?

QUIN ÉS EL TEU COLOR PREFERIT?

AMB QUIN TRANSPORT HAS VINGUT AVUI A L’ESCOLA?

PORTES ULLERES O NO?

La recollida de dades ens ha portat a poder conèixer el què és la FREQÜÈNCIA i la MODA.

Al final, hem pogut penjar els gràfics amb la informació al passadís.

Ha resultat una activitat molt engrescadora i ens ha agradat molt fer-la.