A 3r ESTUDIEM ELS FONGS

Al llarg de les últimes setmanes, els alumnes de 3r hem estat investigant i aprenent característiques dels fongs. En un primer moment, vam fer un mapa conceptual dels regnes dels éssers vius per comprendre que els fongs constitueixen un d’aquests regnes.

A partir d’uns aliments que vam deixar uns dies a l’aula, vam poder veure com hi anaven creixent les floridures. Gràcies a les lupes, el microscopi digital i la lupa binocular vam poder observar-les en detall.

 

 

Amb un experiment en què vam barrejar llevat fresc amb aigua i sucre, vam poder comprendre que la fermentació del llevat produeix diòxid de carboni i que aquesta reacció és aquella que aprofitem també per fer que pugin els nostres pastissos.

 

 

A la sortida que vam fer el 29 de novembre a Can Catà, vam poder realitzar un itinerari per Collserola en el qual ens vam convertir en veritables caçadors de bolets! Allà ens van explicar que la majoria de fongs es reprodueixen per espores, que el cos del fong es diu miceli i que alguns fongs fan bolet, el qual n’és l’òrgan reproductor.

 

A l’itinerari per la natura també vam poder parlar dels líquens, de la molsa i d’espècies d’animals que habiten a Collserola. Així, vam veure petjades de porc senglar i ens van explicar com funcionen les caixes-niu de la mallerenga carbonera.

 

Tot plegat, ha estat una bona descoberta científica!


Línies del temps a 5è

Aquest primer curs del Cicle Superior comencem un llarg viatge pels grans períodes de la Història que finalitzarà a 6è amb l’Edat Contemporània. Per això, abans d’endinsar-nos en la Prehistòria hem creat les nostres línies del temps, per situar-nos en el temps, saber la durada de cada període, quins són els fets més representatius de cada etapa…

Les voleu veure? Aquí teniu unes quantes fotos del procés i del resultat final.

 


Una setmana plena de MÚSICA!

Aprofitant l’excusa de Santa Cecília, patrona de la música, durant tota aquesta setmana hem tingut una setmana plena de música!

De dilluns a dijous hem gaudit dels “Patis musicals”, un espai on els nostres companys i companyes ens han pogut mostrar les seves grans aptituds i tota la feina i esforç que dediquen als seus instruments. Hem tingut actuacions de pianistes, guitarristes, violinistes, flautistes…! Moltes gràcies a tots els participants per les vostres actuacions!

Si voleu veure totes les fotografies dels Patis Musicals feu click aquí.

 

Per acabar la setmana divendres ens van visitar les Siamiss Dj. A més d’un espectacle ple d’energia ens van oferir una gran experiència: comprovar que les nostres famílies s’apassionen, s’emocionen i s’expressen amb la música. I és que la Maria és mare de la Jana i l’Ian; per això els podeu veure fent d’ajudants a sobre l’escenari! Moltíssimes gràcies per compartir amb nosaltres la vostra música!


Estudiem els invertebrats

Els alumnes de 4t estem estudiant els animals invertebrats. Per això dimecres 13 de novembre vam visitar al Museu de les Ciències Naturals de Granollers. Allà ens van explicar més detalls i curiositats sobre els diferents grups que componen aquests animals. A més, vam poder observar amb la lupa alguns exemplars dissecats i altres pel microscopi.

La veritat que ja som força entesos en la matèria, doncs fa setmanes que estem fent una cerca exhaustiva de les característiques dels grups i de quins animals hi pertanyen. La visita al museu ens va servir per acabar d’aclarir alguns conceptes, aprofundir curiositats i entendre com són d’especials els animals.

En acabar la visita vam dinar al parc Torres i Villà per gaudir d’una estona de joc lliure.


SORTIDA A LA GRANJA PALAUDÀRIES

El passat dilluns 11 de novembre, els alumnes de 1r van anar a visitar la Granja de Palaudàries. Van poder veure com és la vida a una granja i fer algunes feines que fan els grangers.

 

Van donar panotxes de blat de moro a les vaques,

 

pa sec a les cabres,

 

escarola a les gallines,

nous i blat de moro a la truja

 

i van poder donar el biberó a un xai i un vedell.

 

També van poder tocar una vaca lletera, uns conills, garrins, un pollet i un aneguet.

I si amb això no n’hi havia prou, també van poder pujar a fer un volta amb l’Elvis, el poni de la granja

i un tomb amb el tractor.

Van dinar i jugar una estona.

S’ho van passar molt i molt bé.


Sortida al Delta del Llobregat

Hola famílies,

El passat dimarts dia 5 de novembre vam anar a l’Espai Natural del Delta del Llobregat.

Vam aprendre moltes coses interessants sobre aquest ecosistema.

El que més ens va agradar va ser fer l’observació de les aus amb els prismàtics. En vam poder veure algunes, com el blauet, la polla d’aigua, el corbmarí, el cabusset, el bernat pescaire…

També vam pujar a la torre de guaita, des d’on es podia veure el riu Llobregat i el seu entorn. I finalment, vam poder imitar el so d’alguns ocells amb uns instruments que ens van deixar. Va ser molt divertit!

Aquí us deixem unes quantes fotos d’aquell dia.

 

Els alumnes de 5è


Què és l’Educació Física?

Aquest inici de curs l’alumnat de 1r de primària ha començat a fer classes d’Educació Física. El primer dia de classe es van trobar una mestra que no coneixien, que a més venia a fer una classe anomenada “Educació Física” i els vaig preguntar: “Sabeu què farem?” 

Alguns van contestar amb la mateixa cara de dubte del principi i d’altres els ulls els van fer pampallugues i van dir “jugar!”, “fer esport!”. A aquests últims els vaig dir que anaven ben encaminats, però si podien dir alguna altra cosa més que faríem, i es va fer el silenci…

Per aquesta raó en els següents dies hem estat utilitzant diversos jocs i activitats per entendre què més és l’EF. Cada vegada que descobrien un nou aspecte l’escrivien i l’enganxaven en un cartell fins a tenir-lo pràcticament ple. 

En les següents fotografies podeu veure tot el que han descobert sobre la nova matèria. Ara ja poden explicar amb més detall què és l’Educació Física, però el millor de tot és que encara els queda molt per descobrir…


A 4t ENS ORIENTEM A CLASSE

Per parelles hem dibuixat el plànol de la classe intentant ser el més “fidels” possible. Ens ha costat força!

Un cop l’hem donat per correcte, un membre de l’equip ha fet un recorregut per la classe i l’altre company l’ha representat al plànol. En un mateix plànol hem dibuixat diferents itineraris alternant qui dibuixa i qui executa.

Després hem canviat el joc. Hem dibuixat el recorregut en el plànol i l’hem executat seguint el dibuix del nostre company.

Ha estat una activitat d’orientació a l’espai molt divertida!