SORTIDA DE 3r AL CRARC

Aquest dimarts els alumnes de 3r hem anat a Masquefa a visitar el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya (CRARC).

 

Allà hem parlat de les principals característiques d’aquests dos grups d’animals, que estem estudiant a classe dins del projecte d’animals vertebrats, i els trets que ens permeten distingir-los com, per exemple, la seva pell. A més, hem pogut conèixer la important feina que fan des del centre per recuperar i conservar moltes espècies, algunes de les quals es troben en perill d’extinció, com la tortuga mediterrània.

 

Al llarg del recorregut, no només hem après moltes curiositats, sinó que també hem pogut veure de prop, i fins i tot tocar, alguns animals com la serp, la tortuga, la salamandra o el dragó barbut!

 

Ha estat una experiència molt emocionant!


Fem línies a 5è!!!

Aquestes últimes sessions de Taller de Mates les hem dedicat a treballar les rectes paral.leles i perpendiculars.

Després de veure uns vídeos per saber col.locar els estris i practicar amb la creació dels nostres propis vídeos, hem passat a treballar amb unes làmines de pintura abstracta.

Hem pogut crear les nostres pròpies creacions tot practicant amb els estris de geometria. la veritat és que no és gens fàcil saber com s’han de col.locar les eines però és qüestió de paciència i provar i provar.

Ara, tenim clar quines són les paral.leles i quines les secants perpendiculars.

Us deixem una mostra dels nostres quadres fets en grup.

Ens ha agradat molt aquesta feina!!!


A la tardor: Castanyada amb calor!

Dijous 31 d’octubre per seguir la tradició, a Primària vam celebrar la Castanyada.

La pluja no va impedir que arribessin a l’escola uns castanyers i castanyeres molt eixerits que havien vingut des del Montseny.

Ens van oferir les seves castanyes acabades de coure i ens van deleitar amb algunes històries.

Alguns alumnes de Cicle Superior van voler ambientar-se per escoltar històries terrorífiques!!!

També vam aprofitar la festa per berenar castanyes i els panellets que havíem fet dimarts al matí.

Estava tot boníssim i ho vam passar molt bé.


FEM GRAFISME

Els de primer hem començat a fer grafisme per entrenar-nos per poder fer lletra lligada.

Hem fet ponts, bucles i cargols amb diferents materials: plastilina, ceres, pintura i farina.

 

Ara estem fent ja la direcció de com hem de fer la “a” i la “c”, ho hem fet amb pissarretes i al final ho hem resseguit en un full.

Seguirem introduint diferents grafismes fins a poder fer totes les lletres.

Ens ho estem passant molt bé.


MULTIPLIQUEM AMB REGLETS I BUSQUEM PATRONS DE LES TAULES DE MULTIPLICAR A 4t

Els reglets numèrics, a més a més d’una gran eficàcia per a la comprensió de conceptes potencien les habilitats característiques del saber matemàtic. D’aquesta manera afavoreixen l’adquisició progressiva de la competència numèrica.

Comencem per repassar diferents multiplicacions amb aquest material

.

Després hem proposat que pintin d’un mateix color a cada graella del 100 els nombres d’una mateixa taula (la del 2, la del 3, la del 4,…) i que descriguin el patró que s’hi veu.

Finalment hem establert relacions entre els diferents patrons fent preguntes com: Quines relacions podem establir, per exemple, entre les taules del 4 i del 8? o entre les del 2, del 3 i del 6?


REPTES

Els nens i nenes del Cicle Inicial aquest octubre hem començat els REPTES.

Ens ho estem passant molt bé en les diferents activitats que anem trobant i també anem coneixent a tots els companys del cicle.

Aquest curs fem REPTES de:

 

Matemàtiques

 

Robòtica o Plàstica

 

Filosofia

 

Llenguatge

 

English

 

Psicomotricitat

 

Raonament

 

Experimentació o Cuina

 

El REPTE que triem, el fem durant tres dies. Després en triem un altre fins haver-los fet tots.

En acabar-los repetirem REPTE però amb activitats noves.


Seguim amb el “Projecte Pati”

A l’espai de Cicle Inicial també hi ha novetats.

S’ha renovat la sorra del sorral per tal de poder-hi jugar més còmodament amb les pales i les galledes, podem fer partides de maça-bol, curses de cotxes, jugar amb les cordes o hula-hops, partides més tranquil.les amb cartes, cromos o bales…

Un cop a la setmana, els dimecres, els de segon també poden disposar del pati més gran per fer jocs de pilota. Els han escollit entre les dues classes i els faran de manera rotatòria.

Els encanta poder gaudir d’aquest espai i d’aquesta estona.