CONVERSA LITERÀRIA I BIOGRAFIES LECTORES a 5è.

El passat dijous 12 de febrer els alumnes de 5è vam gaudir d’una conversa literària al voltant del llibre “Les bruixes” de Roald Dahl dinamitzada per l’Àlex Gimeno. La mediateca estava ambientada per endinsar-nos en el món que es descriu en el llibre. Quina bona feina van fer la Mercè Martín i la Mercè Soler!.

DSC02017 DSC02018

Va ser una bona experiència; vam posar en comú les nostres impressions, els nostres dubtes,… Un llibre no s’acaba de llegir arribant a l’última pàgina. Cal parlar-ne, imaginar com podria seguir la història,…

DSC02006

Abans de la trobada, l’Àlex ens va proposar escriure la nostra biografia lectora. Quan ens ho va plantejar vam pensar que seria una tasca difícil de portar a terme. El procés va ser molt engrescador; vam haver de buscar a la nostra memòria i vam haver de preguntar a pares i avis. Tot recordant quan ens llegien contes o quan ens explicaven petites històries vam reviure les sensacions d’aquells bons moments, el record d’un avi que ja no hi és,…

DSC02023 DSC02013 DSC02012 DSC02025

El treball final ha estat meravellós!! Totes i cada una de les biografies lectores que hem escrit són fantàstiques i, estan escrites amb esforç i sinceritat.


Teatro leído a 5è.

Que divertit que és fer teatre!! Però també ho és llegir-ne.

Dins el Taller de castellano els alumnes de 5è hem fet una lectura de fragments de teatre. Les obres han estat diverses: “La cabellera de la princesa”, “Alarma en el belén”, “Preparando una aventura”, “Tartufo” i “El camello robado”.

L’entonació i el ritme ha permès al públic (els companys) imaginar-se que estaven veient l’obra.

Ho hem valorat positivament. El fet de preparar les lectures entre un grup ens ajuda a entendre i ampliar vocabulari; a insistir en les exclamacions, preguntes,…

DSC02000 DSC01997 DSC01996 DSC01995 DSC01991 DSC01989 DSC01988 DSC01986 DSC01985 DSC01984 DSC01983 DSC02001


Els alumnes de 5è. fem d’arqueòlegs

El 18 de febrer, dimecres, els alumnes de 5è vam visitar les restes arqueològiques de Tàrraco , antiga ciutat romana.

Vam recórrer les antigues muralles, el fòrum, el circ i l’amfiteatre.

DSC02046 DSC02045

Vam imaginar que havíem fet un viatge al nostre passat.

A les muralles vam saludar l’emperador Octavi August, tan majestuós i  poderós. Vam buscar signes dels constructors i, als carrers, algunes inscripcions llatines.

DSC02036 P2180156

Ens van emocionar especialment els soterranis del circ i una de les corbes on es presenciaven les curses de quadrigues.

P2180158 P2180159

Quan vam entrar a l’amfiteatre no va ser difícil pensar que érem uns més dels espectadors de les lluites dels gladiadors.

DSC02029P2180158

La història dels nostres avantpassats ens ajuda a entendre la nostra.


Rua de Carnaval 2015

 

Aquí la crònica de sa majestat el rei Carnestoltes:

“Enguany la rua va estar molt alegre, animada i és clar plena de súbdits que van ballar i aguantar la caminada fins a veure’m, com uns campions!

Dins de tot això em plau comunicar-vos que la comparsa de l’Escola Proa va aferrar-se a les meves paraules i van anar fins a la lluna a buscar la independència, amb naus i coets i tot!! Em van arribar al cor…

Per això i per la gran feinada que van fer amb el muntatge de tot plegat es van endur un tercer premi i una foto meva com a record d’aquest gran dia.

Ara només espero que l’any vinent torneu tots a veure’m per seguir fent tot allò que la resta de l’any no està gaire ben vist, com anar amb sabatilles a l’escola o anar ben peluts… Així doncs, feliç carnestoltes i fins l’any que ve!!”

Per: Montse Bagan

Entrevista del programa RadioEscola, dirigit per en Kike. Escolteu.

 

20150223_172844


COLÒNIA VIDAL DE PUIG REIG

Els de 6è. Vam anar a la Colònia Vidal i ens ho vam passar molt bé.

A l’arribar amb l’autocar, vam esmorzar i vam fer amistat amb una altra escola. Després vàrem veure un vídeo i ens vam dirigir cap a les fabriques per conèixer com treballaven i la vida social que tenien els treballadors de la fàbrica.

Vàrem veure moltes màquines i vam saber per a què servien. Feien molt soroll.

IMG_9191 IMG_9195

IMG_9214IMG_9189

DSC02065DSC02054


Les màscares de 3r. de primària

El divendres de Carnaval els alumnes de 3r. de primària vam realitzar unes màscares per tal d’homenatjar al Rei Carnestoltes.

2015-02-13 15.47.282015-02-13 15.47.38

 

Aquestes màscares, partíem d’un antifaç al qual li afegíem decoració per transformar-les en màscares que ens tapessin la cara.

2015-02-13 15.50.122015-02-13 15.47.11

 

Les vam començar amb La Sandra a l’hora de plàstica i les vam acabar el divendres a la tarda.

2015-02-13 16.36.462015-02-13 16.41.05

 

Han quedat molt boniques i hem disfrutat molt.


Observació i dissecció d’uns pulmons de xai

Els alumnes de 4t estem estudiant l’aparell respiratori i per això hem observat i disseccionat uns pulmons de xai.

Hem observat l’exterior; com són i quina forma , textura i color tenen.

foto 2foto 1

 

Hem observat les parts que es distingeixen a primer cop d’ull:

foto 9foto 7

 

Hem inflat els pulmons i hem observat com canvien de color i de tamany:

foto 12foto 10

 

Hem obert la tràquea, observant els anells traqueals , fins que es divideix en els dos bronquis:

foto 5 foto 11

 

Després hem obert un bronqui, observant uns foradets que són els bronquíols:

foto 3

Ha estat moooolt interessant!!!


La robòtica al cicle inicial

BEE BOT

I la robòtica s’ha instaurat al Cicle Inicial!

2015-01-29 11.43.372015-01-29 11.41.562015-01-29 11.44.25

 

Aquest curs comptem amb un nou recurs educatiu, innovador i motivador: els Bee-Bot. Són uns petits robots-abelles que ens permeten –tot jugant-  introduir-nos al llenguatge de programació.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA5

 

Comptem amb una aplicació als Ipads per anar practicant.

62015-01-29 11.56.342015-01-29 11.57.01

 

Amb les joguines en forma d’abella  manipulant en un taulell, ens endinsem en aquest treball de programació i organització a l’espai. És un treball divertit que, poc a poc, pot anar despertant en els nens l’ interès pel món de la robòtica.

2015-01-29 11.44.47

 

Aquí us deixem un vídeo on podeu veure les abelles en acció!

BEE BOT / Escola Proa / Vimeo.


Experimentem per la pau

Els grans de Cicle Inicial, a plàstica, fan mòbils de la Pau per decorar l’escola. Aquest mòbil està fet amb un colom realitzat amb la tècnica de la papiroflèxia, doblegant paper en forma de ventall.Aprofitem que hem de fer un símbol de la Pau per a decorar-ho tot experimentant. Primer marquem el dibuix del símbol a una cartolina gruixuda, el retallem i punxem els forats de dins.

Per fer l’experiment necessitem:

  • Un litre de llet.
  • Pintures de colors.
  • Una safata una mica alta.

 

Primer tirem una mica de llet:

foto 1

 

Després, anem tirant pintura dels colors que triem.

FOTO 2FOTO3

 

Anem sucant el nostre símbol fins que ens quedi un estampat que ens agradi.

FOTO4FOTO5

 

El resultat  que queda és impressionant!

FOTO6

 

I els mòbils, tots muntats i penjats, omplen l’escola de Pau i de color!

FOTO 7

 

A veure quines famílies s’animen a realitzar l’experiment a casa!


Imants

Hem experimentat amb imants.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hem anat descobrint que l’imant només atrau aquells objectes que són de metall.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hem observat que, com que els imants que tenim nosaltres són petits, si l’objecte que volem agafar és molt gros, l’imant no té prou força.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hem vist  que encara que hi hagi un material diferent entre el metall i l’imant, podem atreure’l , per això hem pogut seguir un circuit amb una xapa, un paper i l’imant.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Per acabar hem posat serradures de metall en una safata i per sota, amb l’imant podíem moure-les i fer dibuixos.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA