El passat dijous 12 de febrer els alumnes de 5è vam gaudir d’una conversa literària al voltant del llibre “Les bruixes” de Roald Dahl dinamitzada per l’Àlex Gimeno. La mediateca estava ambientada per endinsar-nos en el món que es descriu en el llibre. Quina bona feina van fer la Mercè Martín i la Mercè Soler!.
Va ser una bona experiència; vam posar en comú les nostres impressions, els nostres dubtes,… Un llibre no s’acaba de llegir arribant a l’última pàgina. Cal parlar-ne, imaginar com podria seguir la història,…
Abans de la trobada, l’Àlex ens va proposar escriure la nostra biografia lectora. Quan ens ho va plantejar vam pensar que seria una tasca difícil de portar a terme. El procés va ser molt engrescador; vam haver de buscar a la nostra memòria i vam haver de preguntar a pares i avis. Tot recordant quan ens llegien contes o quan ens explicaven petites històries vam reviure les sensacions d’aquells bons moments, el record d’un avi que ja no hi és,…
El treball final ha estat meravellós!! Totes i cada una de les biografies lectores que hem escrit són fantàstiques i, estan escrites amb esforç i sinceritat.
Que divertit que és fer teatre!! Però també ho és llegir-ne.
Dins el Taller de castellano els alumnes de 5è hem fet una lectura de fragments de teatre. Les obres han estat diverses: “La cabellera de la princesa”, “Alarma en el belén”, “Preparando una aventura”, “Tartufo” i “El camello robado”.
L’entonació i el ritme ha permès al públic (els companys) imaginar-se que estaven veient l’obra.
Ho hem valorat positivament. El fet de preparar les lectures entre un grup ens ajuda a entendre i ampliar vocabulari; a insistir en les exclamacions, preguntes,…
El 18 de febrer, dimecres, els alumnes de 5è vam visitar les restes arqueològiques de Tàrraco , antiga ciutat romana.
Vam recórrer les antigues muralles, el fòrum, el circ i l’amfiteatre.
Vam imaginar que havíem fet un viatge al nostre passat.
A les muralles vam saludar l’emperador Octavi August, tan majestuós i poderós. Vam buscar signes dels constructors i, als carrers, algunes inscripcions llatines.
Ens van emocionar especialment els soterranis del circ i una de les corbes on es presenciaven les curses de quadrigues.
Quan vam entrar a l’amfiteatre no va ser difícil pensar que érem uns més dels espectadors de les lluites dels gladiadors.
La història dels nostres avantpassats ens ajuda a entendre la nostra.
Aquí la crònica de sa majestat el rei Carnestoltes:
“Enguany la rua va estar molt alegre, animada i és clar plena de súbdits que van ballar i aguantar la caminada fins a veure’m, com uns campions!
Dins de tot això em plau comunicar-vos que la comparsa de l’Escola Proa va aferrar-se a les meves paraules i van anar fins a la lluna a buscar la independència, amb naus i coets i tot!! Em van arribar al cor…
Per això i per la gran feinada que van fer amb el muntatge de tot plegat es van endur un tercer premi i una foto meva com a record d’aquest gran dia.
Ara només espero que l’any vinent torneu tots a veure’m per seguir fent tot allò que la resta de l’any no està gaire ben vist, com anar amb sabatilles a l’escola o anar ben peluts… Així doncs, feliç carnestoltes i fins l’any que ve!!”
Per: Montse Bagan
Entrevista del programa RadioEscola, dirigit per en Kike. Escolteu.
Els de 6è. Vam anar a la Colònia Vidal i ens ho vam passar molt bé.
A l’arribar amb l’autocar, vam esmorzar i vam fer amistat amb una altra escola. Després vàrem veure un vídeo i ens vam dirigir cap a les fabriques per conèixer com treballaven i la vida social que tenien els treballadors de la fàbrica.
Vàrem veure moltes màquines i vam saber per a què servien. Feien molt soroll.
Aquest curs comptem amb un nou recurs educatiu, innovador i motivador: els Bee-Bot. Són uns petits robots-abelles que ens permeten –tot jugant- introduir-nos al llenguatge de programació.
Comptem amb una aplicació als Ipads per anar practicant.
Amb les joguines en forma d’abella manipulant en un taulell, ens endinsem en aquest treball de programació i organització a l’espai. És un treball divertit que, poc a poc, pot anar despertant en els nens l’ interès pel món de la robòtica.
Aquí us deixem un vídeo on podeu veure les abelles en acció!
Els grans de Cicle Inicial, a plàstica, fan mòbils de la Pau per decorar l’escola. Aquest mòbil està fet amb un colom realitzat amb la tècnica de la papiroflèxia, doblegant paper en forma de ventall.Aprofitem que hem de fer un símbol de la Pau per a decorar-ho tot experimentant. Primer marquem el dibuix del símbol a una cartolina gruixuda, el retallem i punxem els forats de dins.
Per fer l’experiment necessitem:
Un litre de llet.
Pintures de colors.
Una safata una mica alta.
Primer tirem una mica de llet:
Després, anem tirant pintura dels colors que triem.
Anem sucant el nostre símbol fins que ens quedi un estampat que ens agradi.
El resultat que queda és impressionant!
I els mòbils, tots muntats i penjats, omplen l’escola de Pau i de color!
A veure quines famílies s’animen a realitzar l’experiment a casa!
Hem anat descobrint que l’imant només atrau aquells objectes que són de metall.
Hem observat que, com que els imants que tenim nosaltres són petits, si l’objecte que volem agafar és molt gros, l’imant no té prou força.
Hem vist que encara que hi hagi un material diferent entre el metall i l’imant, podem atreure’l , per això hem pogut seguir un circuit amb una xapa, un paper i l’imant.
Per acabar hem posat serradures de metall en una safata i per sota, amb l’imant podíem moure-les i fer dibuixos.
Ús de cookies. Aquesta web utilitza cookies per recollir dades d'analítica i màrqueting. Pot acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar ", o rebutjar el seu ús clicant a “Rebutjar” o configurar-les en "Mostra les preferències". Per més informació, pot consultar la Política de cookies.
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.