REPRESENTACIONS DE TITELLES

Us havíem avisat!!!

Els titelles volien parlar davant d’un públic. Esperàvem impacients que arribés el dia!!!

Vam pensar que els nens i nenes de 1r i 2n serien els espectadors ideals. I així va ser, com per fi va arribar el 13 de juny.

Ens vam repartir uns grups a cada curs i vam anar a explicar les nostres històries a aquests petits noiets que van quedar molt contents.

Aquí teniu els títols de les nostres grans obres:

El bosc màgic, El llibre màgic, Els personatges, Els quatre amics, La grangera dels animals, L’últim supervivent, El circ, La biblioteca encantada, La casa encantada a l’espai, La gran aventura a l’espai, i Un robatori.

Nosaltres vam quedar súper feliços de veure com el nostre esforç ens havia servit per alegrar el dia als més menuts, que van obsequiar-nos amb les seves preguntes i aplaudiments. Els vam respondre deixant-los veure i tocar els nostres titelles.

 


1R: TREBALLEM ELS QUARTS I LES MEITATS AMB UNA POMA

Cada nen i nena ha portat una poma per experimentar amb ella els quarts i les meitats que hi ha en qualsevol unitat.

Primer hem fet hipòtesis de les parts que obtindríem si la partíssim per la meitat i ho hem comprovat. També hem anat pensant i comprovant les meitat que hi ha amb 2, 3 4 ….pomes.

Un cop ha quedat clar el treball amb les meitats, hem fet el mateix amb els quarts.

Després, amb els quarts i les meitats que teníem, hem fet composicions amb pintura!!

             

 


1r : EXPERIMENT AMB OLI I GEL

Els nens i nenes de primer estem treballant l’aigua. Entre altres coses estem fent alguns experiments com el que vam fer l’altre dia.

Materials: Oli, un got i un glaçó fet amb aigua tintada amb un suro

Volíem saber què passaria quan poséssim el glaçó amb el suro dins del recipient amb oli. Van sortir diferents hipòtesis:

  • Que l’oli es tornaria negre, com el color del glaçó
  • Que el glaçó es desfaria i es barrejaria tot
  • Que sortirien bombolletes
  • Que l’oli canviaria de color i es congelaria
  • Que faria soroll
  • Que el gel baixaria i l’oli quedaria a dalt

Vam haver d’esperar una bona estona. El glaçó s’anava desfent gota a gota i  l’aigua s’anava dipositant a baix de tot. El suro quedava a sobre, a dalt. Finalment vam veure que el glaçó es va desfer tot i l’aigua negra quedava a la part de baix, i que el suro seguia a dalt, que no s’enfonsava. Vam posar la barreja en una ampolla de plàstic ben tancada i vam veure que per més que barrejàvem l’oli i l’aigua, al cap d’uns moments es tornaven a separar, quedant sempre l’aigua a baix i l’oli a dalt!!! L’aigua i l’oli no es barregen perquè oli pesa menys que l’aigua!!

 


MOMENTS DE LECTURA PER CELEBRAR EL DIA DEL LLIBRE

Avui tots els prínceps i princeses de Primària, acompanyats per tots els dracs dels contes…

hem sortit al pati a fer una estona de lectura.

Ha estat molt interessant de veure que el pati pot estar completament ple i en canvi, hi regna la tranquil·litat.

Hem pogut llegir sols, amb els companys, amb els mestres…

Ens ha agradat molt gaudir d’aquest moment per compartir els nostres llibres!


EL PROJECTE DE LA NOSTRA ESCOLA

Avui us volem explicar la setmana que hem dedicat la Primària al projecte de la nostra escola.

A les classes, els alumnes han estat treballant amb els seus mestres la història de l’escola, des dels seus orígens fins a l’actualitat.

 

Una de les activitats que s’han fet a les classes ha estat la de pensar, en treball cooperatiu, allò que ens agradaria saber de la nostra escola: per què es va fundar, quants mestres hi havia, si hi havia classes de nens i nenes separades, etc.

 

Els nens i les nenes es van plantejar un munt de preguntes. Vam convidar dilluns i dimarts alguns dels mestres fundadors de l’escola perquè ens expliquessin les seves vivències.

Ens van fer unes xerrades molt interessants i emotives!

 

Moltes gràcies Margarida Tiell, Montse Mansanet, Montse Garcia i Sergi Garcia per la vostra ajuda!

 

Hem descobert un munt de coses sobre la nostra escola!

Aquí us deixem una petita mostra:

La resta de la setmana vam organitzar la canalla en grups de 12 o 13 alumnes, barrejant nens des de 1r fins a 6è de Primària.

Cada grup tenia un nom i un carnet o hi havia organitzades les tasques a realitzar des de dimecres fins a divendres. Cada grup podia anar seguint l’ordre de les activitats del seu carnet i anar experimentant totes les propostes.

 

Dimecres va ser el dia de l’auca:

Durant tot el matí cada grup es va encarregar de fer un collage cooperatiu de dues vinyetes que representaven part de la història de l’escola.

   

   

Dijous i divendres vam fer 6 tallers diferents:

  1. Scrapbook: cada alumne ha tingut la possibilitat de decorar una llibreta utilitzant tots els logotips de l’escola des del 1966, seguint la tècnica del Scrapbook.

   

2. Dos tallers de jocs tradicionals al pati: hem ensenyat a la canalla alguns jocs que es feien amb els nens i les nenes ja als anys 70 i 80 (curses de sacs, estirar la corda, el joc del mocador i curses d’emplenar recipients amb aigua).

Tots els jocs s’han realitzat ajudant-nos els uns al altres.

3. La coreografia de la cançó del 50è aniversari de l’escola: ara que tenim la cançó de la nostra escola, hem après una dansa per a poder ballar-la plegats.

4. Qui és qui de mestres: hem posat a prova els nostres alumnes i els hem proposat jugar a descriure els mestres de la Primària i endevinar qui és qui.

5.  Gimcana d’imatges: coneixes bé la teva escola? Hem plantejat un enigma de percepció visual als nens i nenes. Per equips han hagut d’endevinar de quina part de l’escola forma part una petita imatge, fer-ne una fotografia i presentar la prova al punt de trobada on rebien el següent enigma.

Com ja us deveu imaginar, ens ho hem passat pipa!!!

El recull de les nostres activitats l’exposarem per St.Jordi.

Us animem a que vingueu el dissabte 22 a passejar per la Primària.

Segur que us agradarà molt!

 


1r: EXCURSIÓ A COLLSEROLA

Els nens i nenes de primer hem anat a Collserola a fer una observació del bosc. La Marina i en Bernat, els monitors del Parc Natural, ens han explicat moltes coses sobre els animals i les plantes que hi ha. Tot jugant , hem observat els arbres de fulla perenne i de fulla caduca de Collserola .També hem trobat unes petjades blanques i havíem d’endevinar de quin animal eren, tot descobrint unes pistes que estaven amagades!!!

Un cop acabada la visita, hem anat a dinar a l’àrea de lleure.

Ens ho hem passat molt bé!!!

Com que és un Parc que està molt a prop de Barcelona i és preciós, podeu aprofitar per anar-hi tota la família!!!

                       

 


PROJECTE CELEBREM EL 50è ANIVERSARI DE L’ESCOLA PROA

  

Aquest trimestre a Educació Visual i Plàstica hem realitzat un projecte molt engrescador per decorar unes maquetes dels números 50. Ha estat una forma divertida de poder participar i celebrar el 50è aniversari de la nostra escola.

 

Ha estat un projecte llarg, el qual l’hem dividit en diferents parts:

    

 

  • Hem iniciat el projecte amb una activitat individual. Cada alumne ha pensat i ha dibuixat quatre maneres per decorar el número 50: alguns l’han decorat com si els números anessin a una festa, altres els han convertit en espelmes, alumnes o vaixells ….Altra vegada els nens i nenes ens donen una lliçó d’originalitat.

    

  • D’aquests quatre n’han escollit un, el que més ha agradat o aquell que han trobat més original…. Aquest l’han dibuixat en gran, pensant el material que necessitaran i han preparat una mini exposició per explicar als seus companys de grup cooperatiu.

      

    

 

  • A partir d’aquest moment les activitats s’han realitzat en grups cooperatius. Ens hem agrupat i ens hem distribuït per tota la classe. Cada membre del grup ha presentat el seu projecte, explicant la idea que ha tingut, la relació amb l’escola o amb la celebració del seu aniversari, el material que utilitzarà….Un cop presentats tots els dibuixos, el grup n’ha escollit un.

 

        

     

 

  • Quan ja han triat quin faran, s’han repartit les maquetes i s’han posat a reproduir-les. Han pogut utilitzar qualsevol material que han imaginat.

 

     

     

 

Ha estat una gran experiència veure com tots els alumnes de tota la primària han treballat un mateix projecte. Tots han estat molt motivats i hi han treballat amb

gran esforç.

 

    

 

Els resultats han estat  fantàstics!!! No us podeu perdre l’exposició de 50’s que es farà a l’escola el dia de Sant Jordi!

                    

 

 

 

Save

Save

Save


RODOLINS

Ara va de rodolins!

Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial hem estat inventant rodolins a tallers de català.

Aquí us deixem una mostra del nostre treball:

RODOLINS 1r from Escola Proa on Vimeo.

Recordeu que al Cicle Inicial la nostra escriptura és natural: escrivim tal i com parlem. Per tant, el que heu de valorar és que no ens deixem o confonguem cap so, que sapiguem escriure sense ajuntar paraules…

L’ortografia l’anirem aprenent i aplicant més endavant.