POLSERES CANDELA

1

Han vingut a l’escola uns pares i mares de nens amb càncer de l’Obra Social de Sant Joan de Déu a presentar-nos el projecte de les polseres Candela i a fer-nos el taller per aprendre a fer-les.

2  3

4  5

Aquest projecte és en benefici de la investigació del càncer infantil a l’hospital de Sant Joan de Déu.

Els nens i nenes de 4t, 5è i 6è han après a fer aquestes polseres i, un altre dia, les han ensenyat a fer als seus companys de 3r, 2n i 1r.

7  6

Aquestes polseres que hem fet tota la Primària, les vendrem per Sant Jordi i així col·laborarem en aquest projecte solidari .

8  9

US ANIMEM A COMPRAR AQUESTES POLSERES I QUE TOTHOM QUE VINGUI TINGUI LA SEVA!!!!!

10  11


CONVERSA LITERÀRIA I BIOGRAFIES LECTORES a 5è.

El passat dijous 12 de febrer els alumnes de 5è vam gaudir d’una conversa literària al voltant del llibre “Les bruixes” de Roald Dahl dinamitzada per l’Àlex Gimeno. La mediateca estava ambientada per endinsar-nos en el món que es descriu en el llibre. Quina bona feina van fer la Mercè Martín i la Mercè Soler!.

DSC02017 DSC02018

Va ser una bona experiència; vam posar en comú les nostres impressions, els nostres dubtes,… Un llibre no s’acaba de llegir arribant a l’última pàgina. Cal parlar-ne, imaginar com podria seguir la història,…

DSC02006

Abans de la trobada, l’Àlex ens va proposar escriure la nostra biografia lectora. Quan ens ho va plantejar vam pensar que seria una tasca difícil de portar a terme. El procés va ser molt engrescador; vam haver de buscar a la nostra memòria i vam haver de preguntar a pares i avis. Tot recordant quan ens llegien contes o quan ens explicaven petites històries vam reviure les sensacions d’aquells bons moments, el record d’un avi que ja no hi és,…

DSC02023 DSC02013 DSC02012 DSC02025

El treball final ha estat meravellós!! Totes i cada una de les biografies lectores que hem escrit són fantàstiques i, estan escrites amb esforç i sinceritat.


Teatro leído a 5è.

Que divertit que és fer teatre!! Però també ho és llegir-ne.

Dins el Taller de castellano els alumnes de 5è hem fet una lectura de fragments de teatre. Les obres han estat diverses: “La cabellera de la princesa”, “Alarma en el belén”, “Preparando una aventura”, “Tartufo” i “El camello robado”.

L’entonació i el ritme ha permès al públic (els companys) imaginar-se que estaven veient l’obra.

Ho hem valorat positivament. El fet de preparar les lectures entre un grup ens ajuda a entendre i ampliar vocabulari; a insistir en les exclamacions, preguntes,…

DSC02000 DSC01997 DSC01996 DSC01995 DSC01991 DSC01989 DSC01988 DSC01986 DSC01985 DSC01984 DSC01983 DSC02001


Els alumnes de 5è. fem d’arqueòlegs

El 18 de febrer, dimecres, els alumnes de 5è vam visitar les restes arqueològiques de Tàrraco , antiga ciutat romana.

Vam recórrer les antigues muralles, el fòrum, el circ i l’amfiteatre.

DSC02046 DSC02045

Vam imaginar que havíem fet un viatge al nostre passat.

A les muralles vam saludar l’emperador Octavi August, tan majestuós i  poderós. Vam buscar signes dels constructors i, als carrers, algunes inscripcions llatines.

DSC02036 P2180156

Ens van emocionar especialment els soterranis del circ i una de les corbes on es presenciaven les curses de quadrigues.

P2180158 P2180159

Quan vam entrar a l’amfiteatre no va ser difícil pensar que érem uns més dels espectadors de les lluites dels gladiadors.

DSC02029P2180158

La història dels nostres avantpassats ens ajuda a entendre la nostra.


SETMANA D’ACCIONS EDUCATIVES PEL DRET A MIGRAR

Ja s’acaba el trimestre i a l’escola és un no parar! Assajos pel concert, decoracions nadalenques, sortides a fires de Nadal, mestres acabant informes, entrevistes de darrera hora, funcions de teatre…

Per acabar-ho d’adobar, ens hem engrescat a participar a la Setmana d’Accions Educatives pel Dret a Migrar que ens va proposar la Comissió de Solidaritat de l’escola.

I què us hem de dir? Doncs que paga la pena participar en tot allò que ens permet adquirir valors, col.laborar, organitzar-nos,treballar junts grans i petits…ja que a l’escola, per damunt de tot, venim a aprendre a ser cada dia millors persones.

 

 Una setmana abans, cada classe de la Primària es va encarregar de fer un cartell per al “Dia de visualització” i  dilluns dia 12 vam penjar les pancartes per informar-vos.

Dimarts 13 vam realitzar un mural col·lectiu al pati gran.

   

 

   

Alguns nens i nenes van dedicar dibuixos als refugiats, altres els van escriure missatges, hi ha qui va voler representar sentiments, sensacions…

 

   

 

   

 

Per acabar, ens vam trobar tota l’escola divendres 16 al pati, on es va llegir el poema “Podries” de la Joana Raspall i es va fer un minut de silenci.

    

Aquí us deixem el poema perquè si no el coneixeu, el pugueu llegir.

És veritablement bonic!

PODRIES

Si haguessis nascut
en una altra terra,
podries ser blanc,
podries ser negre…
Un altre país
fóra casa teva,
i diries “sí”
en un altra llengua.
T’hauries criat
d’una altra manera
més bona, potser;
potser, més dolenta.
Tindries més sort
o potser més pega…
Tindries amics
i jocs d’una altra mena;
duries vestits
de sac o de seda,
sabates de pell
o tosca espardenya,
o aniries nu
perdut per la selva.
Podries llegir
contes i poemes,
o no tenir llibres
ni saber de lletra.
Podries menjar
coses llamineres
o només crostons
eixuts de pa negre.

Podries ….podries…

Per tot això pensa
que importa tenir
LES MANS BEN OBERTES
i ajudar qui ve
fugint de la guerra,
fugint del dolor
i de la pobresa.

Si tu fossis nat
a la seva terra,
la tristesa d’ell
podria ser teva.

                                    Joana Raspall