I sense adonar-nos arribem al final de curs i tanquem un gran projecte en el que hem estat treballant durant tot el curs de tercer: els titelles!
Vam començar al primer trimestre des del taller de llengua representat unes obres de titelles de diferents contes populars. Aquesta activitat ens va permetre treballar molt la lectura expressiva i veure i entendre com s’estructura el guió d’una obra de titelles.
Vam seguir a finals del primer trimestre creant grups cooperatius i pensant un argument per a una història de titelles. Quina emoció, a plàstica dediquem un munt de sessions a donar vida als nostres titelles amb l’ajut de la Sandra!
Iniciem el segon trimestre i ens posem mans a l’obra a redactar el nostre guió de titelles: esborrem, llegim, escrivim, revisem…buf, se’ns gira feina!
Per fi acabem el nostre guió “inèdit” i ara ens toca buscar públic per a representar-ho: ja ho tenim, els nostres padrins lectors de 6è i els nens i nenes de 1r i 2n.
A classe, i sempre cooperant amb els membres del nostre grup, dissenyem l’escenari i el construïm: caixes de cartró que es convereteixen en castells, papers de pinotxo que donen vida a la carpa d’un circ…tot serveix, imaginació al poder!
I per fi, arriba el moment tan esperat, representem la nostra obra davant del nostre públic.
Tots i totes acabem molt satisfets d’aquest gran projecte i treball en equip. Ho hem passat molt i molt bé, i hem après moltíssimes coses.
Durant aquest curs i aprofitant les hores de projecte en Anglès hem creat uns invents molt originals. Ens ho hem passat molt bé tot gaudint d’aquesta activitat. Creiem que ens han quedat uns invents fantàstics, i per això volem compartir amb vosaltres aquest vídeo amb els moments de creació dels diferents invents.
Els alumnes de 4t de primària s’han enviat algunes trameses de correu electrònic amb alumnes de l’escola Sant Jordi i l’Escola Marinada de Trams. D’aquesta manera han après a fer servir el correu electrònic i a adjuntar documents. De passada han contactat amb nens de la seva edat d’una altra escola. Per finalitzar el projecte han fet una videoconferència amb cada escola per poder veure’s les cares.
Dijous 14 d’abril, els alumnes de 4t de Primària vam anar al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB). Vam tenir l’oportunitat de visitar les instal·lacions, veure els diferents científics que hi treballen i, sobretot, entrevistar l’Eulàlia Puigdecanet, una biòloga especialitzada en genètica. L’Eulàlia ens va explicar un munt de coses sobre els gens humans i com transmeten la informació de pares a fills. Diu que els gens són llibres que recullen la informació de cada ésser humà i que això defineix totes les nostres característiques: el color dels ulls, el cabell, l’alçada, la forma de la cara, etc. També vam parlar de diferents malalties derivades de problemes genètics, per exemple la síndrome de Down. Va ser molt interessant.
A la segona part de l’activitat ens vam convertir en científics de veritat. Ens van donar una bata i uns guants, i van posar al nostre abast un microscopi. Era el moment d’observar uns ous de peix zebra. No podíem perdre el temps, nosaltres som futurs científics. La ciència ha de seguir evolucionant.
A la classe de 4t B estem treballat les mesures de massa i capacitat. Com? Fent de cuiners.
La Carla, una estudiant en pràctiques que ens acompanya aquestes setmanes, ens ha estat ajudant a aprendre les mesures de massa i capacitat.
Hem fet diverses pràctiques i per últim, ens ha proposat una manera dolça de comprovar si havíem entès què era això de mesurar grams i litres. Hem hagut de cuinar galetes.
El cert és que l’equació era fàcil. Si les galetes estaven bones, és perquè hem après molt bé això de mesurar. En cas contrari, algun concepte no està clar i per això no hem abocat les quantitats adequades.
El resultat ens ha portat a llepar-nos els dits.