ELS NENS I NENES DE QUART FAN UNES SAFATES DE FANG PER POSAR PETITS OBJECTES

El dia que a educació visual i plàstica em veuen aparèixer amb el paquet de fang a les mans, els nens i nenes de quart són els més feliços del món!!!! I és que el fang té aquesta màgia!!

Aquest cop construirem petites safates, per a poder posar objectes petits: les claus, clips, joguines  petites….

La tècnica que fem servir és aplanar el fang amb rodets per deixar-ho amb forma ben plana. És important posar-nos un tope pels laterals per tal  que la placa de fang tingui el mateix gruix per tots els costats!

Un cop feta la placa, dibuixem la forma que volem: ens podem resseguir la nostra mà o podem marcar alguna fulla de la tardor.

IMG_0284  IMG_0273IMG_0276 IMG_0285

 

Mireu quines mans i alguna fulla més boniques….

 

IMG_0286

 

Deixem assecar  les mans una setmana, per tal  que el fang estigui sec i preparat per pintar.

La següent sessió de plàstica pintem les mans amb pintura.

 

IMG_0375 IMG_0340IMG_0341

 

Ara ja tenim la safata acabada!

Ens ho hem passat molt bé fent-les!

 

I mireu quines obres d’art més boniques!

 

IMG_0344


ELS NENS I NENES DE TERCER ES DIVERTEIXEN PINTANT AMB PINTURA EN VOLUM

Avui és dia d’experimentació. Ens situem al terra i presentem el material (escuma d’afaitar, cola blanca i pintures). De seguida detecten un material que no és gaire conegut, si més no a plàstica,: l’escuma d’afaitar!!!

Parlem de l’escuma d’afaitar: de què és, per a què serveix, de la seva textura, de l’olor….

Un com presentat tot el material iniciem l’experiment.

En un bol posem una gran quantitat d’escuma d’afaitar.

IMG_0346

 

Hi afegim un bon rajolí de cola blanca.

IMG_0379

 

I unes gotes de pintura per donar color.

IMG_0380

Barregem tots els ingredients fins  aconseguir una pasta homogènia.

Fem aquest procés amb tots els colors que vulguem.

Un cop que tenim totes les pastes ben barrejades pintem amb les mans. La textura d’aquesta massa és una mica esponjosa, el que fa que costi dominar la pintura; així que avui pintem de forma lliure: poden fer el que vulguin, no fa falta dibuixar res concret, simplement experimentar amb el material.

 

IMG_0358 IMG_0356 IMG_0383

 

Avui ens ho hem passat molt bé! Hem experimentat, tocat, olorat, barrejat,…..i ens hem embrutat molt, però sobretot ens hem divertit!!!


ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

                   c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

               7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

 

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!


Dissecció d’un pulmó de xai a 4t.

Els alumnes de quart de primària estem estudiant el sistema respiratori. Per entendre millor el funcionament dels òrgans que hi intervenen hem disseccionat un pulmó.

Primer hem observat atentament l’exterior dels pulmons i la tràquea, parant atenció a la textura i el color.

DSC02471 2015-10-21 11.27.35 DSC02472

Després hem obert la tràquea i hem vist el seu interior. A continuació i sempre amb molta cura, hem seguit tallant fins arribar als bronquis

2015-10-21 11.31.30 2015-10-21 11.33.24 2015-10-21 11.38.46

i seguir pels bronquíols.

DSC02488 2015-10-21 11.53.18

No ens esperàvem veure amb tanta claredat cadascun d’aquests orificis.

El cert és que ens ho hem passat molt bé i animem als nostres pares a repetir l’experiència a casa. Nosaltres els farem de guies i els ensenyarem tots els detalls de l’òrgan, segur que quedaran bocabadats.

 


ELS NENS I NENES DE 3r TREBALLEM PER VESTIR L’ESCOLA DE TARDOR

Abans de començar a treballar parlem de la tardor: dels seus colors, dels arbres, dels fruits…parlem dels troncs dels arbres: de com són, si són rectes o tenen corbes, si totes les branques són iguals, dels tipus d’escorça….

 

Un cop acabada la conversa inicial, que per cert, aquests nois i noies en saben molt i van explicar un munt de coses dels arbres, els fruits…

 

Iniciem un dibuix d’un tronc d’un arbre, cadascú el dibuixa com vol, uns són alts i altres més baixets o amples. El pintem utilitzant les tres técniques de les ceres: arrossegant la cera, pintant fort i difuminant.

 

Ara ja tenim el tronc, ens falta omplir-lo de fulles. Repartim palets de netejar les orelles i pintures dels colors de la tardor. Suquen els palets a la pintura i deixen la seva impremta. De mica en mica van omplint la seva obra d’art de fulles.

 

IMG_0120 IMG_0123 IMG_0125 IMG_0211

 

S’ho han passat molt bé!!! Provar noves tècniques els hi agrada molt!!

IMG_0215 IMG_0216

 

Mireu quines obres d’art més fantàstiques!!!

Estan fets uns GRANS artistes!

 


ELS NOIS I NOIES DE QUART ES DIVERTEIXEN TREBALLANT LA TARDOR A PLÀSTICA

 

Iniciem la sessió de plàstica parlant de la tardor, dels seus colors, de les fulles dels arbres, dels bolets, les castanyes….

 

Realitzem dues activitats per tal de plasmar la tardor en unes obres d’art:

1- puntillisme amb pintura.

2- arbre abstracte amb ceres i papers de seda.

 

Ens dividim en dos grups, un treballa a la zona de pintures i l’altre a la zona de les taules.

 

Els nois i noies que treballen a la zona de les pintures es preparen el cavallet: se’l situen a la seva mida i es preparen tot el material que poden necessitar.

Després de dibuixar algun element de la tardor: una fulla, un bolet, un tros d’arbre,.. el pinten fent servir la tècnica del puntillisme amb pintura, és a dir, realitzant petits cops amb el pinzell, no s’hi val fer pinzellades. Aquesta tècnica ens permet barrejar colors directament al paper i ens deixa una textura diferent a la de la pinzellada.

 

Copia de IMG_0106 Copia de IMG_0110 Copia de IMG_0186

 

 

 

 

 

 

 

 

L’altre grup treballa a les taules. Realitzen un treball de dibuix, ceres i collage.

Dibuixen un tronc d’arbre una mica abstracte o imaginari, on les branques de l’arbre es converteixen en cargols o en figures geomètriques. El pinten utilitzant ceres, poden fer servir les diferents tècniques: arrossegar les ceres, pintar fort o difuminar.

Un cop que han acabat el tronc han d’afegir les fulles. Amb paper de seda retallen formes geomètriques: rodones, quadrats,… I les enganxen fent veure que són les fulles de l’arbre.

 

 

Copia de IMG_0208 Copia de IMG_0207 Copia de IMG_0206

 

Aquesta activitat la realitzem en dues sessions per tal de que tots poguin fer les dues activitats.

 

Copia de IMG_0241Copia de IMG_0242

 

 

 


ANIMACIÓ A LA LECTURA A 4t

 

Aquest curs els alumnes de 4t han realitzat una activitat d’animació a la lectura, a partir de dos àlbums il•lustrats anomenats “La nena que odiava els llibres” i “Els fantàstics llibres voladors del Sr.Morris Lessmore”!
Tot va ser molt màgic, començant per l’aparició de dos llibres il•lustrats preciosos, que els Reis Mags, el Tió o el Pare Noel van decidir fer arribar als nostres alumnes durant el Nadal. Per tant, vam aprofitar aquesta bonica casualitat i vam deduir que per alguna raó havien arribat a les nostres mans; vam decidir treure el màxim profit possible!
Vam treballar en dos grups, segons el llibre que teníem. L’inici va ser molt interessant, havíem d’observar i reflexionar sobre la part externa del llibre (les imatges de la portada, el títol…).Vam formular algunes hipòtesis abans de començar la lectura, ja que les imatges d’aquests àlbums parlen per si soles.
Tot seguit, vam gaudir d’una sessió introductòria en la que ens vam dedicar a parlar del text “Raons per no parar de llegir” i a redactar raons personals per les quals ens agrada llegir.
Després vam deixar uns dies per tal que tots poguéssim gaudir de la lectura i compartir-la amb la família!
Un cop finalitzada, vam tenir una primera posada en comú de les respectives històries i vam visualitzar unes animacions que ens van acabar de captivar: “The girl who hated books” i “The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore”.
Però no podíem quedar indiferents davant d’aquestes dues fantàstiques històries, per tant vam decidir-nos a crear dues pàgines més del nostre llibre.
A continuació podreu veure la increïble feina que han fet aquest joves escriptors i il•lustradors!
Aquesta feina excepcional va ser fruit de l’esforç i la il•lusió que van posar en tot moment! N’estem molt orgullosos!!

 

Finalment, vam gaudir moltíssim de la conversa literària que va dinamitzar l’Àlex Gimeno. Va ser una estona molt agradable on vam poder reflexionar i compartir sensacions, emocions, interessos, sorpreses… de la lectura que tots havíem compartit! Moltes gràcies, Àlex! Un plaer treballar plegats!
Poc després, vam decidir que compartiríem amb els nostres fillols lectors el llibre de “La nena que odiava els llibres”. I per si fos poc, els vam preparar una petita sorpresa… Vam regalar-los un punt de llibre ben divertit, per animar-los també en el món de la lectura i ajudar-los a entendre la lectura com quelcom ben interessant i divertit! Aquest va ser un treball interdisciplinar, ja que vam comptar amb l’ajuda de la Sandra dins l’àrea de Plàstica.

Aquesta experiència ens ha permès mirar-nos la lectura des de les emocions, des del record, des dels sentiments… A partir d’aleshores, hem iniciat una línia del temps dels llibres que anem llegint, així ens quedarà un bon record de les nostres lectures.
I és que… “un llibre mai s’acaba de llegir fins que no es comparteix i es parla d’ell!”
Volem agrair tota l’ajuda que ens han ofert l’Àlex Gimeno, la Mercè Martín i la Sandra Martínez. Així com la implicació i la il•lusió dels protagonistes d’aquesta fantàstica experiència i de les seves famílies!!