ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

                   c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

               7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

 

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!


CORRELLENGUA 2.015

Com cada any els alumnes de primària hem participat en la construcció del mural gegant que es va exposar a la plaça de Sants.

Cada curs va decorar un tros del mural amb una tècnica diferent: collage, pintura, roba,…

IMG_0255 IMG_0245 IMG_0239 IMG_0236 IMG_0228 IMG_0226

Els nens i nenes han gaudit molt participant!

IMG_0281

                                                            Aquest és el tros que els alumnes de l’escola Proa han decorat.


FINAL DE CURS

S’ha acabat el curs!

P1010122

El nens i les nenes de Cicle Inicial i Cicle Mitjà ho van celebrar fent una festa de

bombolles de sabó.

P1010114 P1010125 P1010141

P1010151 P1010164 P1010165

P1010170 P1010172 P1010191

P1010193 P1010195 P1010200

Els alumnes de Cicle Superior van fer la festa de graduació dels companys de 6è.

DSC02635 DSC02640 DSC02648

 Després de donar a cada nen l’orla, van preparar un esmorzar pels nens i les nenes de 5è.

DSC02657 DSC02670 DSC02697

Quins cuiners! Estava boníssim!

DSC02702

Després d’esmorzar els companys de 5è  van regalar als grans unes actuacions de màgia i ball.

Per acabar aquest matí tan especial, des de parvulari fins a 6è ens vam trobar al pati per cantar plegats “Bones vacances” i gaudir de la dansa que els de 4t ens van interpretar.

 


PARELLES LECTORES A PRIMÀRIA

IMG_0353

IMG_0355IMG_0361

Com passa el temps, ja ens hem menjat un nou curs!

Tots plegats hem celebrat la darrera trobada de parelles lectores.

2015-05-26 12.28.22

2015-05-26 12.29.012015-05-26 12.29.31

Uns han triat un conte de la mediateca per llegir al seu company, altres han portat un conte molt estimat de quan eren petits, ens hem intercanviat dibuixos, diplomes…

DSC02449

DSC02452DSC02442

L’experiència ha estat molt positiva, el comiat entranyable…De ben segur que ho repetirem.

Fins al curs vinent!


POLSERES CANDELA

1

Han vingut a l’escola uns pares i mares de nens amb càncer de l’Obra Social de Sant Joan de Déu a presentar-nos el projecte de les polseres Candela i a fer-nos el taller per aprendre a fer-les.

2  3

4  5

Aquest projecte és en benefici de la investigació del càncer infantil a l’hospital de Sant Joan de Déu.

Els nens i nenes de 4t, 5è i 6è han après a fer aquestes polseres i, un altre dia, les han ensenyat a fer als seus companys de 3r, 2n i 1r.

7  6

Aquestes polseres que hem fet tota la Primària, les vendrem per Sant Jordi i així col·laborarem en aquest projecte solidari .

8  9

US ANIMEM A COMPRAR AQUESTES POLSERES I QUE TOTHOM QUE VINGUI TINGUI LA SEVA!!!!!

10  11


Rua de Carnaval 2015

 

Aquí la crònica de sa majestat el rei Carnestoltes:

“Enguany la rua va estar molt alegre, animada i és clar plena de súbdits que van ballar i aguantar la caminada fins a veure’m, com uns campions!

Dins de tot això em plau comunicar-vos que la comparsa de l’Escola Proa va aferrar-se a les meves paraules i van anar fins a la lluna a buscar la independència, amb naus i coets i tot!! Em van arribar al cor…

Per això i per la gran feinada que van fer amb el muntatge de tot plegat es van endur un tercer premi i una foto meva com a record d’aquest gran dia.

Ara només espero que l’any vinent torneu tots a veure’m per seguir fent tot allò que la resta de l’any no està gaire ben vist, com anar amb sabatilles a l’escola o anar ben peluts… Així doncs, feliç carnestoltes i fins l’any que ve!!”

Per: Montse Bagan

Entrevista del programa RadioEscola, dirigit per en Kike. Escolteu.

 

20150223_172844


La robòtica al cicle inicial

BEE BOT

I la robòtica s’ha instaurat al Cicle Inicial!

2015-01-29 11.43.372015-01-29 11.41.562015-01-29 11.44.25

 

Aquest curs comptem amb un nou recurs educatiu, innovador i motivador: els Bee-Bot. Són uns petits robots-abelles que ens permeten –tot jugant-  introduir-nos al llenguatge de programació.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA5

 

Comptem amb una aplicació als Ipads per anar practicant.

62015-01-29 11.56.342015-01-29 11.57.01

 

Amb les joguines en forma d’abella  manipulant en un taulell, ens endinsem en aquest treball de programació i organització a l’espai. És un treball divertit que, poc a poc, pot anar despertant en els nens l’ interès pel món de la robòtica.

2015-01-29 11.44.47

 

Aquí us deixem un vídeo on podeu veure les abelles en acció!

BEE BOT / Escola Proa / Vimeo.


Experimentem per la pau

Els grans de Cicle Inicial, a plàstica, fan mòbils de la Pau per decorar l’escola. Aquest mòbil està fet amb un colom realitzat amb la tècnica de la papiroflèxia, doblegant paper en forma de ventall.Aprofitem que hem de fer un símbol de la Pau per a decorar-ho tot experimentant. Primer marquem el dibuix del símbol a una cartolina gruixuda, el retallem i punxem els forats de dins.

Per fer l’experiment necessitem:

  • Un litre de llet.
  • Pintures de colors.
  • Una safata una mica alta.

 

Primer tirem una mica de llet:

foto 1

 

Després, anem tirant pintura dels colors que triem.

FOTO 2FOTO3

 

Anem sucant el nostre símbol fins que ens quedi un estampat que ens agradi.

FOTO4FOTO5

 

El resultat  que queda és impressionant!

FOTO6

 

I els mòbils, tots muntats i penjats, omplen l’escola de Pau i de color!

FOTO 7

 

A veure quines famílies s’animen a realitzar l’experiment a casa!


Imants

Hem experimentat amb imants.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hem anat descobrint que l’imant només atrau aquells objectes que són de metall.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hem observat que, com que els imants que tenim nosaltres són petits, si l’objecte que volem agafar és molt gros, l’imant no té prou força.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hem vist  que encara que hi hagi un material diferent entre el metall i l’imant, podem atreure’l , per això hem pogut seguir un circuit amb una xapa, un paper i l’imant.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Per acabar hem posat serradures de metall en una safata i per sota, amb l’imant podíem moure-les i fer dibuixos.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA


Les parelles lectores

Aquest curs a Primària hem engegat una nova experiència: les parelles lectores.

Les parelles lectores és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per la canalla de diferents cursos. Els de sisè seran els padrins lectors dels de tercer, els de cinquè dels de segon i els de quart els padrins dels nens i nenes de primer.

DSC01743 DSC01752

Un cop al mes es trobaran les parelles i llegiran un conte que pot ser triat pel petit de la parella o bé pel nen més gran.

DSC01746 DSC01739

Els objectius d’aquest projecte són el de millorar l’hàbit lector i la comprensió lectora, incentivar el gust per la lectura i millorar i fomentar la convivència i cohesió social.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

El fet de llegir conjuntament fa que els nens i nenes adquireixin el compromís de fer-ho bé.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA