És important respirar!

A quart hem estat treballant l’aparell respiratori i avui hem fet la dissecció d’uns pulmons de xai.

El material que hem necessitat ha estat: uns pulmons de xai amb la seva tràquea, tisores de cuina, safata de laboratori, una bona lupa, guants i un drap per eixugar-nos.

Hem pogut observar que el pulmó esquerre és més petit que el dret perquè ha de deixar espai a un altre òrgan molt important: el cor.

Amb un tub, que hem introduït per la tràquea, hem arribat als pulmons. Amb aquesta preparació hem bufat ben fort per veure com s’inflaven els pulmons amb l’entrada de l’oxigen.

Amb les tisores hem resseguit el camí de la tràquea fins arribar on començava el camí dels dos bronquis.

També hem volgut obrir els bronquis i hem descobert que estaven plens de forats, eren els bronquíols que es ramificarien fins als alvèols on es produeix l’intercanvi de gasos.

Ha estat una bona feina de laboratori que, de ben segur, recordarem especialment.


A 4t hem creat un joc de taula

Creus que saps moltes coses de Catalunya? Els alumnes de 4t, sí!

Al llarg del segon trimestre ens hem convertit en experts en la matèria i hem estat fent una cerca de diferents àmbits: paisatge, clima, institucions, relleu, aigües i vocabulari en anglès.

Hem construït minuciosament un joc de taula, pensant en tots els detalls: nom, logotip, preguntes, tauler amb imatges i peces.

Tot aquest projecte no hagués estat possible sense la col·laboració de moltes persones de l’escola, i no ens referim només als mestres. Volem donar les gràcies als nois de manteniment (Carles i David) a l’informàtic (Joaquim), a personal de secretaria (Carme) i consergeria (Lluís i Francesc). Us estem molt, molt agraïts.

I ara, si vols comprovar tot el que saps de Catalunya, et convidem a fer una partida al nostre TriCat/ CatJoc. Nosaltres ja l’hem estrenat!!! T’atreveixes?


Stephen Hawking a 4t.

Probablement la majoria sabeu qui era l’Stephen Hawking o l’havíeu vist per la televisió. Era un home molt mediàtic i conegut gràcies a les seves investigacions; també per la seva condició física. Malauradament, els darrers dies encara n’hem sentit a parlar més i no pas perquè hagués fet algun altre descobriment, sinó perquè va morir el passat 14 de març.

En aquest context, els alumnes de 4t li hem fet el nostre particular homenatge. Hem volgut conèixer amb més detall qui era en Hawking especialitzant-nos en cinc àmbits: infància, descoberta, salut, aficions i família.

Hem gaudit moltíssim i els treballs han resultat d’allò més interessants. Si voleu veure el resultat final, us esperem el proper diumenge 22 d’abril a les classes de 4t de Primària. No us ho perdeu!!!!

Com deia Hawking: Mira les estrelles, no els teus peus.


EL PROJECTE DE L’EDAT MODERNA A 6è

Conèixer el nostre passat ens ajuda a entendre la nostra realitat.

L’Edat Moderna va ser una etapa de grans canvis: l’època dels descobriments, dels avenços científics,… Investigar què, qui, com, per què,…., és molt emocionant. Però no acaba aquí la nostra tasca; hem de pensar com fer-ne un recull del que anem aprenent per fer-ne difusió. Finalment vam decidir fer un còmic, un vídeo, un llibre, un mural, un vaixell expositor, un joc de preguntes i respostes i unes caixes que recullen els quatre àmbits treballats (descobriments, societat i economia, pensament i cultura i política)

Tota època està marcada per la influència de tots aquells personatges històrics que amb els seus actes van anar canviant i dissenyant el transcurs de la nostra història. És per això que des de l’àrea d’anglès i de plàstica vam voler donar veu a tots aquests personatges, i després de fer una recerca biogràfica de tots ells vam elaborar unes escenes recollides en aquesta pel·lícula.

https://player.vimeo.com/video/259312920

 


Geoplans a 4t

Estem treballant els polígons amb els Geoplans i ens resulta força engrescador.

De moment hem investigat força els triangles. Podem classificar-los segons els costats, els angles. Podem veure l’espai que ocupen… El que més ens ha costat  de construir és el triangle que pot tenir els tres costats iguals.

Mireu l’esforç que hem hagut de fer i encara no ens n’hem sortit! Seguirem provant perquè no ens donem per vençuts!

També hem treballat els quadrilàters i d’altres polígons més originals. Ara ens caldrà veure les possibles classificacions que podem fer de cada un d’ells.

Està resultant una investigació fascinant!!!

 


Practiquem a 4t

Els alumnes de 4tA i 4tB hem fet uns treballs molt interessants amb la Clàudia i la Rocío, mestres en pràctiques.

Els de 4tA, aprofitant que coneixíem molt bé Catalunya, ens hem especialitzat en la ciutat de Barcelona i hem creat unes guies turístiques per poder ensenyar les meravelles de la nostra ciutat.

Els de 4tB, amb l’ajuda de la Clàudia, ens hem especialitzat en el tema del còmic i ha estat, és clar, un treball carregat d’humor. Aquí podeu veure una mostra del que hem estat creant.

Per Sant Jordi, ho podreu trobar a les nostres aules!

Gràcies Rocío i Clàudia!!!

 


L’ALBERT ENS EXPLICA CURIOSITATS DE GAUDÍ

L’Albert , pare de l’Eulàlia, ens va proposar venir a l’escola per explicar-nos coses sobre Gaudí. Ell, com que és arquitecte i va estudiar a la mateixa escola d’arquitectes de Gaudí, en sap moltes coses!!!

Primer de tot ens va dir  què volia dir ser arquitecte i quines funcions han de complir els edificis que ells dissenyen.

També ens va parlar dels edificis d’en Gaudí i com eren.

El que més ens va impressionar va ser el que ens va explicar de l’arc que es va inventar en Gaudí: els arcs, que serveixen per aguantar l’estructura, fins aleshores necessitaven uns contraforts per poder aguantar tot el pes sense problema. En Gaudí, fent moltes proves, va descobrir un arc que no li calien contraforts i aguantava molt de pes!!!

 

Va ser mooooolt interessant!!!!!

 

MOLTES GRÀCIES ALBERT!! VAM APRENDRE MOLTES COSES SOBRE GAUDÍ!!


Tiberi Romà

Aquesta setmana els alumnes de 5è hem fet una festeta per acabar el projecte de l’Edat Antiga. Hem fet un bon Tiberi Romà.

Li vam demanar a la Lourdes (coordinadora de l’espai del migdia) si ens podia fer un menú romà i de seguida hi va estar d’acord.

A la taula no hi han faltat les olives, el blat ni el raïm, aliments que sempre eren presents a les taules romanes.

El menú ha constat d’arròs i polenta, uns bons pollastres amb dàtils , pa sucat amb una mica de garum (concentrat de peix que només els més agoserats han tastat) i raïm , pomes o peres. Tot això ben regadet amb un bon most, el suc del raïm.

Entre tots hem parat la taula, ens hem posat les corones de llorer i hem gaudit de la bona cuina.

Per un dia, ens hem sentit com es deurien sentir els antics patricis.


Mates a 4t

Aquest trimestre hem treballat molts aspectes diversos des de l’àrea de mates i sempre ha estat molt divertit!

Mosaics amb un material que es diu Scope on totes les peces tenen forma de trapezi:

 

Decimals i la seva relació amb la unitat:

 

Figures i Angles amb els Geoplans:

 

Ens agrada molt aprendre coses noves mentre ens ho passem súper bé!!!