La cloenda del projecte: Jugar amb els avis!!

 

Aquest dimarts 18 de juny hem fet l’acte de cloenda del projecte dels avis. Ho hem fet amb una exposició de retrats del avis i compartint els jocs que ens han anat explicant al llarg de tot el procés. I per amanir-ho tot, unes llesques de pa amb oli i sucre.

Quina meravella! Quantes emocions!

La il·lusió en retrobar-nos, compartir… Ha estat una magnífica experiència. Hem après un munt, hem pogut reflexionar, hem enfortit vincles…

Els avis i àvies són persones molt importants i presents en la nostra vida. Hi ha moltes coses en les que ens hi assemblem i, sí, ells també han estat petits com nosaltres.

Volem agrair-vos la col·laboració de les famílies. Sense vosaltres no haguéssim pogut tirar endavant.

El nostre més sentit reconeixement a tots els avis i àvies.

Us deixem un recull de les fotografies que vam poder fer. No cal dir res més.

 

 


El Blocs de 5è – Salut i tecnologia – The food pyramid

Finalment els alumnes de 5è de primària us presentem els Blocs que vam fer dintre del projecte “Salut i tecnologia”.  Durant el projecte van haver d’elaborar un bloc i omplir-lo amb tota  la informació que ells mateixos van elaborar sobre el tema.

Aquí us deixem els enllaços.

5èA

5èB

 

Des de l’àrea d’anglès vam estar treballant “The food pyramid” i vam fer unes obres de teatre. Clicant en aquests enllaços podreu veure els vídeos editats de tots els grups!

5è A

5è B

 


SELFIES A L’EDAT MEDIEVAL DELS ALUMNES DE 5è

 

Al tercer trimestre els nens i nenes de 5è hem estat fent el projecte de l’Edat Medieval.

Hem hagut de fer-nos un selfie amb algun monument d’aquesta època.

Cadascú ha triat què volia fotografiar i posteriorment hem fet la recerca sobre el monument triat, hem elaborat una presentació en PowerPoint molt interessant i l’hem exposat a l’aula.

Tots els treballs han estat fets en castellà.

Us convidem a veure’ls, tot desitjant que us agradin moltíssim!

 

 

 

Noa Arroyo, Zoya Ayaz

Xavier Borbón, Nil Calzado

Bernat Casanovas, Àlex Castañé

Isaac Conesa, Lluís Espasa

Lucía Fernández, Queralt Francesch

Óscar García, Víctor Gómez

Pol Herrero, Maria Layola

Ainara Londoño, Maria López

Ariadna López, Pol Macià

Zoe Naudi, Bernat Puigcerver

Omar Puigdollers, Júlia Sánchez

Marc Sintas, Irian Tormo

Biel Vergara, Daniela Vicente

Laia Vidal

 

5èB

 

Gerard Adelantado

  

Àlex Villeda, Lluc March

 

 

Gari Álvarez,Judit Espuga

 

Pau Gallego, Paula García

Iker Horna, Martina López

Sergi Martínez, Oriol Millán

Laia Moliné, Martina Morató

Roger Nadal, Núria Pascual

Lena Pedrosa, Berta Pérez

Dónovan Raza, Katya Robusté

Irene Rodríguez, Aina Roig

Jan Tereso, Joel Vidal

 

 

 


A 3r hem posat punt i final al projecte de titelles

En entrades anteriors us vam explicar com havíem construït els nostres titelles, però no us vam arribar a explicar tot el projecte.

Vam escriure unes petites obres de teatre per ser interpretades. No va estar una tasca fàcil. Havíem d’elaborar una història a partir de personatges que, en algun cas, no tenien massa a veure. Però la nostra imaginació i creativitat van poder resoldre aquest repte.

Escriure els diàlegs, aprendre’ns-els de memòria i donar expressivitat a la nostra interpretació ens ha portat una mica de feina.

Finalment, aquest darrers dies hem pogut mostrar el nostre treball a un públic entusiasta (P5, 1r i 2n) que ha valorat el nostre esforç.

Gràcies!

 


SORTIDA A LA COLÒNOIA GÜELL

Aquest curs hem estat treballant el projecte de Gaudí, hem estudiat la seva vida i les seves obres.

Com a cloenda del projecte hem anat a la Colònia Güell.

Hem  tingut la gran sort,que els avis de la nostra companya Laia Barragan viuen a la Colònia Güell i es van oferir per fer-nos una ruta i explicar-nos algunes anècdotes. No vam dubtar i vam acceptar l’oferta, no hi ha millor manera d’aprendre que dels nostres avis.

El Manel, avi de la Laia, juntament amb el seu amic Josep, un historiador del poble, ens van fer una ruta per la Colònia Güell, ens van ensenyar el camí per on passava Gaudí, ens van fer una ruta per la fàbrica de la família Güell i  una gran visita per les cases de la Colònia.

 

Fins que vam acabar al museu veient un vídeo de com vivien les dones i els nens durant els anys que funcionava la fàbrica.

Els nens i nenes han estat molt interessats han participat activament fent moltes preguntes.

Ha estat una visita molt bonica, ja que tant el Manel com el Josep explicaven les coses en primera persona, explicaven la seva vida i com vivien a la colònia.

El Manel l’avi de la Laia ens va portar a casa seva on ens tenien preparada una gran sorpresa!!

L’àvia i la cosina de la Laia ens havien preparat un pica-pica d’allò més bo!

 

Com que estàvem tan bé ens van convidar a dinar al pati de casa seva!

Després de dinar vam anar a fer la vista guiada a la cripta. Allà vam estar molt atents a totes les explicacions.

Va ser un dia molt intens i amb moltes emocions!!

Des d’aquí volem agrair a la Família de la Laia Barragan per tota l’organització, les explicacions, les sorpreses i la paciència que han tingut!!


PROJECTE DE LES PLANTES

 

Aquest trimestre hem treballat el tema de les plantes, ens ha durant moltes sessions, els alumnes s’han implicat d’una forma molt activa.

Hem començat a estudiar les plantes fent una observació a l’hort, hem mirat, tocat, olorat, comparat,…

 

Un cop a la classe hem contrastat la nostra informació amb informació que hem buscat per internet fent servir els ipads.

 

 

Amb els Ipads hem descobert les parts de les plantes, que no totes les plantes són iguals, i també el que necessiten les plantes per créixer. Amb aquesta informació hem construït un mapa conceptual i l’hem penjat a la classe.

 

Un cop que ja sabem força sobre les plantes ens convertim en investigadors i ens plantegem tres preguntes:

  • Les plantes busquen la llum?
  • Per què les fulles són verdes?
  • Les plantes tenen venes?

Cada grup cooperatiu escull una pregunta, la qual vol investigar.

Els hi donem l’explicació d’un experiment que pot donar resposta a la seva pregunta. Cada grup ha de fer la hipòtesi del que creu que passarà i descobrir el material que es necessitarà per dur a terme l’experiment.

Posem en comú les hipòtesi i dialoguem sobre el tema.

Decidim que tots els grups volen fer tots els experiments, així que fem una llista de tots els materials i cada grup cooperatiu s’organitza per portar-lo.

Així és com investiguem:

Les plantes busquen la llum?

Hem anat regant les llavors i  fent diferents observacions al llarg de les setmanes i hem comprovat que les plantes busquen la llum.

 

 

Per què les fulles són verdes?

 

Hem comprovat que el líquid que surt de les fulles és verd. És la clorofil·la.

 

Les plantes tenen venes?

 

Hem comprovat que les plantes tenen uns conductes per on passa la saba bruta que són similars a les venes del cos humà.

Durant aquest projecte també ens hem aprés un poema de castellà de les plantes.

Ha sigut un projecte  molt divertit i molt complert, hem aprés moltes coses i el més important és que hem gaudit molt!!

Per acabar el projecte hem fet un kahoot utilitzant els Ipad!

 

 

 


Últimes visites dels avis i àvies.

Quin greu! Estem apunt d’acabar les visites dels avis a les classes de tercer. Ha estat una experiència gratificant que no podrem agrair-los com es mereixen.

Aquesta setmana ha estat intensa.

Dilluns 3 de juny a la tarda van venir l’avi Jesús i l’àvia Cecília, avis del Jaume. La Cecília ens va ensenyar a fer un pa de pessic. Tots ens vam quedar bocabadats. La cuina té un punt de màgia. Barrejar els ingredients, separar la clara del rovell, calcular les quantitats i trobar-hi el punt just a tot, no és gens fàcil.  Les cuineres ens han ajudat a coure’l a la cuina de l’escola.

Mentre, en Jesús ens ha explicat un bonic conte. Sabeu quin és el millor invent per aconseguir un món millor? Un objecte que ja està creat? Un objecte que encara s’ha d’inventar? No! Un món millor s’aconsegueix amb una paraula: ESTIMAR!

 

 

Dimarts 4 de juny va venir l’avi Lluís, avi d’en Guillem. Ens va explicar com han estat els vaixells al llarg de la història. Què interessant! Des dels indis centreamericans que feien els seus vaixells amb pells i esquelets, passant pels inques, els egipcis, els fenicis,… I les caravel·les? Juntament amb una carraca (La Santa Maria) van ajudar al descobriment d’Amèrica.

Sabeu què feien servir abans per orientar-se al mar? No hi havia GPS i utilitzaven brúixoles. En Lluís ens n’ha deixat una perquè veiéssim com funciona.

També ha portat un periscopi i un codi Morse amb el que hem escrit el nostre nom!

 

Moltes gràcies, avis i àvies. Us estimem!!!


Un supermercat a 3r. Tallers de matemàtiques

Posar en funcionament un supermercat a la classe? A tercer ho hem provat. Quina manera tan divertida de fer matemàtiques!

Primer hem de classificar els productes en diferents seccions. No és fàcil. Després hem de decidir què volem comprar i fer un càlcul estimatiu de si portem prou diners.

Podem donar la quantitat exacta per pagar, i estalviem feina al venedor, o fer-ho de manera que ens tornin canvi.

El paper i el llapis ens ajuden a fer les diferents operacions. Hem hagut d’anar amb compte en col·locar els números amb decimals. Hem de diferenciar els euros i els cèntims d’euro.