Mercabarna: Creix amb el peix

Dimecres vam anar a Mercabarna a fer una activitat que s’anomena “Creix amb el Peix”.

Sabíeu que Mercabarna és el mercat dels mercats? Això vol dir que distribueixen productes a totes les botigues de Barcelona i rodalies. Hi ha de tot: fruita i verdura, carn i peix. Nosaltres vam anar a la secció del peix.

Vam fer dos grups. Primer uns vam començar visitant les naus del peix. Allà vam tenir l’oportunitat de veure alguns exemplars de peixos: seitons, sardines, salmó, navalles, mol·luscs, calamars, verats o lluç. Ens van explicar algunes curiositats de cada animal com les brànquies, la forma de la boca o les dents. Va ser interessant.

Després, vam anar al museu del peix. Allà vam fer un petit recorregut per les diferents maneres de pescar, des de les més antigues fins les més actuals. Vam aprendre, també, que el peix es pesca a la nit i que es fa una subhasta a la baixa per vendre’l als mercats. Força interessant tot el que ens van dir.

Quan va arribar l’hora de dinar, Mercabarna ens va convidar a un bon tiberi. Vam menjar una amanida de gambes i tonyina, lluç arrebossat, seitons i calamars a la romana. Tot acompanyat d’unes llesques de pa amb tomàquet. Per postres, plàtan. Ja veieu que ens vam quedar ben tips.

Va ser un dia rodó: divertit, interessant i enriquidor.