Projecte a 3r: Els nostres avis i àvies.

Divendres a la tarda ens va visitar l’Eugènia, l’àvia d’en Pau. Va participar en el projecte Els  nostres avis i àvies explicant com era l’escola quan era petita i com ho feia ella després, doncs va ser mestra.

Ens va dir que la seva escola era religiosa i que separaven els nens i les nenes.  També que  duien uniforme i una bata blanca, i les lliçons se les havien d’aprendre de memòria. Cada dia els hi preguntaven les coses que havien estudiat i sovint recorrien a les cançons per facilitar la memorització, per exemple amb les taules de multiplicar.

Ens va explicar que seien en pupitres, i es deien així perquè la taula estava enganxada a la cadira. Les classes eren en castellà i els alumnes es dirigien a la mestra parlant-los de vostè. Havien de ser molt respectuosos i no gosaven interrompre. Quan algun alumne s’equivocava o feia alguna entremaliadura, els hi feia copiar molts cops en un paper que no ho faria més.

I el pati, a què jugaven els nostres avis quan eren petits? Doncs l’Eugènia també ens ho va explicar, i el millor és que hi vam jugar!! Deia que s’ho passaven molt bé amb les xapes, amb el joc dels disbarats i el telèfon.

El cert és que va ser una tarda súper enriquidora i, com era d’esperar, ens van sorgir un munt de preguntes, que l’Eugènia va anar responent amb molta amabilitat.

Eugènia, moltíssimes gràcies per venir!!!