Sortida dels alumnes de 5è. al delta del Llobregat

El dijous 15 d’octubre vam anar a visitar el Delta del Llobregat i la Reserva Natural Remolar-Filipines, que ens servirà per completar els treballs que estem fent a classe.

Després de revisar que hi érem tots i ruixar-nos ben ruixats amb loció antimosquits, tots cap a l’autocar!

La primera parada va ser a les Cases d’en Puig, on ens esperava la Teresa, que ens va fer una presentació de la situació del delta, dels elements que el conformen, la flora i la fauna que hi ha…

IMG_2616

Un cop informats, se’ns va obrir la gana i, abans de visitar el Parc Natural, vam aturar-nos a esmorzar a l’entrada del parc. Ara sí, amb les panxes plenes, ja podíem començar les activitats previstes!

El Javi i la Teresa ens van guiar per un recorregut molt interessant: a la pineda vam poder observar la vegetació que s’alça sobre la fina sorra de platja, i vam veure el rastre que deixen els seus habitants. Fins i tot vam sentir, entre avió i avió, el cant d’alguns ocells.

IMG_2634 IMG_2631

Com ens va fer molt bon dia, des del Mirador de Cal Malet vam poder veure el Tibidabo, la Torre de Collserola i el Massís del Garraf. I, ja a la platja, vam descobrir la característica vegetació del delta.

Finalment, una de les activitats que més ens va agradar va ser anar a l’Aguait del Sabogal, una cabanya de fusta ben amagada des d’on es podia veure el cabusset, la fotja, l’ànec collverd, el bernat pescaire i molts altres ocells. Ssssshhhhhh… silenci!!!

IMG_2640

Finalment, amb una bona gana –va anar just que algú no es cruspeix una salicòrnia–, ens vam dirigir cap al Parc Nou, al Prat del Llobregat, un espai a l’aire lliure on hi havia taules per poder dinar tots plegats i jugar una estona abans de tornar a l’escola.

proa_15102015-5a proa_15102015-5b

Vam acabar cansats però va ser una excursió molt interessant. Tenim molta sort de tenir tan a prop un espai tan bonic i tan especial com el delta del Llobregat!