Projecte sobre les energies a 6è

A projecte vam treballar l’energia. Per treballar més a fons el tema i posar-nos en contextos reals vam fer una activitat en la qual ens van donar una situació que havíem de resoldre. A cada grup cooperatiu ens van donar una localització diferent i la nostra era aquesta: som un grup d’amics que viuen en un pis al carrer Olzinelles, a l’any 2037, ens tallen l’energia, truquem a la companyia elèctrica i ens diuen que el tall anirà per llarg.

Ens vam trencar el cap pensant la solució però al final vam arribar a una conclusió i vam fer aquest vídeo. Esperem que us agradi.

Clàudia, Mariona, Jan i Èric

 

Som un grup d’estudiants, és l’any 2035 i vivim en un àtic a la Rambla Badal. Ha marxat la llum, hem trucat a la companya i sembla que anirà per llarg.

A l’escola ens han deixat uns iPads per fer un vídeo explicant el que ha passat i dir la solució que hem trobat per aconseguir energia, però sense dir cap paraula!

Sergi, Abril, Alejandro i Alba

 

Som un grup d’amics de 6è de Primària que estem estudiant les energies i ens van proposar de fer un vídeo sense parlar sobre el que estàvem treballant.

Ens van donar una fitxa que explicava que era l’any 2037 i vivíem en una casa al Pallars Sobirà, a Sort. I que hi havia un tall d’electricitat  al carrer i ens vam quedar sense llum.

Per fer el vídeo, primer vam fer servir els ordinadors per respondre unes preguntes sobre la fitxa, després vam utilitzar els iPads per fer fotos o  vídeos, i per últim vam tornar a fer servir els ordinadors per editar el vídeo amb el Movie Maker.

Creiem que el resultat és molt bo, i us el presentem a continuació.

Esperem que us agradi.

Ivet, Biel, Oleguer i Mireia

 

Som un grup de companys de 6è de Primària que estem estudiant l’energia, i ens van dir que com a treball final hauríem de fer un vídeo amb els iPads, però que no podíem parlar.

Ens van donar una fitxa que deia que vivíem en una caseta de Colera, a l’Alt Empordà, al 2037, ens havíem quedat sense electricitat, i havíem de buscar una solució perquè l’avaria aniria per llarg.

Amb el Movie Maker vam posar la música i vam fer alguns retocs al vídeo.

Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses.

I així és com va quedar el nostre vídeo final. Esperem que us agradi!

Gerard, Vicenç, Aina i Ariadna

 

Som un grup d’amics que vivim a La Pobla de Segur, al Pallars Jussà. De sobte se n’ha anat la llum i l’agència elèctrica diu que anirà per llarg…

Som el grup cooperatiu de “Les Hamburgueses Imaginatives”, i a projecte hem fet un vídeo sobre l’energia. La situació es la següent: hem de trobar una solució per al problema i explicar-la, però no ens podem expressar amb paraules, sinó que hem de trobar la manera de fer-ho sense parlar.

Ens va agradar molt treballar en un vídeo mut i descobrir noves maneres de fer projectes.

Esperem que us agradi!

Aina F., Aina G., Pere i Àlex

 

Som un grup d’amics que vivim a Sant Pere Pescador, a l’Alt Empordà, a l’any 2037.

Ens hem quedat sense llum, hem trucat a la companyia i ens ha dit que va per llarg, i com que estem a l’Alt Empordà hem decidit que utilitzaríem l’energia eòlica.

Hem preparat aquest vídeo per exposar a l’escola i a continuació el veureu. Esperem que us agradi!

Martí, Carlota, Toni, Andrea i Albert

 

Hola! Som cinc joves de 30 anys que vivim a l’Alt Empordà, a Sant Pere Pescador. Ens hem quedat sense electricitat. Hem trucat a la companyia i ens han dit que anirà per llarg…i en el següent vídeo us ensenyem què hem fet.

Joel, Júlia, Laia S., Roger, i Josep.

 

 

 

Hola! Som cinc joves que vivim en una casa a Colera, a l’Alt Empordà. Ens hem quedat sense electricitat. Hem trucat a la companyia i ens han dit que anirà per llarg…i en el següent vídeo us ensenyem què hem fet per obtenir energia:

Laia Q., Gerard, Èric A., Bruna, i Jordi.

 

 

 

Hola! Som un grup d’estudiants que vivim en una casa al Barri de Sants, al carrer Olzinelles, Barcelona. Ens hem quedat sense electricitat. Hem trucat a la companyia i ens han dit que anirà per llarg…i en el següent vídeo us ensenyem què hem fet per obtenir energia:

Sofia, Helena, Massimo, Elio, Àlex V.

 

Seguim treballant per poder penjar els dos muntatges que queden, que per problemes tècnics no hem pogut penjar-los encara.

Esperem poder-ho compartir amb tots vosaltres el més aviat possible.

 

Classes de 6è de primària.

 


Sortida al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya

El dimarts 6 de Novembre vam anar fins a Terrassa a visitar el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, per aprendre més coses sobre l’electricitat i el magnetisme. Vam fer un taller per experimentar amb materials conductors i aïllants, i per conèixer més coses sobre el tema. També vam veure la Gàbia de Faraday, on ens mostraven com es transporta l’electricitat en diferents circuits. Se’ns van posar els pèls de punta!

 


Projecte “Investiguem les plantes” amb l’ artista Georgia O’Keeffe

 

Els alumnes de 3r han treballat en el projecte “Investiguem les plantes” de la mà de l’artista Georgia O’Keeffe.

Els alumnes s’han endinsat en la vida d’aquesta artista nord-americana que va realitzar obres de grans dimensions basades en motius naturals.

Una manera d’apropar-se a les flors des d’una altra perspectiva, destacant l’essència de les flors. Han gaudit de valent pintant grans flors ampliades a la manera de l’artista, treballant l’observació dels colors, el seu moviment i la barreja que existeix entre ells.

Els resultats són sorprenents, amb unes combinacions de colors preciosa, vistosa i harmoniosa.

Felicitats artistes!

   


COMENCEM LES RESTES PORTANT-NE A 3r!

Ja hem començat un dels temes ”estrella” de les matemàtiques de tercer: la resta portant-ne!

Ho hem fet des d’un mètode comprensiu.

Primer hem seguit amb les bosses de desenes amb les que vam començar a treballar a Segon. Si tinc 25 botons (2 bosses de 10 i 5 unitats) i en vull regalar 9 al meu amic, li’n dono primer 5 i haig d’obrir una de les bosses per donar-li els 4 que falten. D’aquesta manera em queda una bossa sencera (1 desena) i 6 botons. És  a dir, 16 botons.

Passem al material multibase i hi afegim les centenes. Seguim amb la idea de canvi: 1 centena (quadrat gran) es pot descomposar en 10 desenes (prisma de base quadrada). I una desena es pots descomposar en 10 unitats (cubs).

Ara ja estem preparats per restar descomposant els nombres.

Finalment ho hem practicat al nostre full.

 


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES.

Els alumnes de tercer arribem al darrer experiment del nostre projecte. Aquest cop hem volgut saber si Amb aigua i sol ja en tenen prou les plantes per viure? Sabem que és molt important regar les plantes a fi que creixin, doncs és el seu aliment. Però hi ha una altra cosa essencial i comú en tots els éssers vius. Sabríeu dir què és? Efectivament, ho heu encertat. És l’oxigen. Tots els éssers vius respirem, per tant, si ens priven d’aquesta necessitat, què passa? Tot i que seguim menjant, si no tenim oxigen…

Per respondre la nostra hipòtesi, hem posat una planta dins una bossa de plàstic tancada amb una goma de pollastre, l’altre l’hem deixat normal. Totes dues les regarem, però una sempre estarà tancada.

 

 

Doncs fins aquí la nostra investigació. Esperem que hagueu gaudit tant com nosaltres i hagueu trobat resposta a totes les hipòtesis plantejades. Per últim, donar-vos les gràcies per acompanyar-nos en aquest camí i haver col·laborat en tot el que us hem anat demanant.

THE END

 


A 3r SEGUIM EXPERIMENTANT AMB LES PLANTES -04

Si volem tenir una planta nova, normalment, el que fem és plantar llavors i esperar que aquestes germinin, oi? Però resulta que hi ha altres maneres. Per tant, Com podem produir més plantes?

Hem necessitat un bulb (una ceba), un tubercle (una patata) i un esqueix. Aleshores, el bulb l’hem posat dins un pot amb aigua; el tubercle, l’hem enterrat; i l’esqueix l’hem plantat. Volem trobar altres mètodes per a què les plantes es reprodueixin. Creieu que ho aconseguirem?…

 

 

Estigueu atents, són els últims experiments….

TO BE CONTINUED