Videoconferència a 4t de primària

Connectem!

Els alumnes de 4t des de l’àrea de Tac hem fet un projecte amb l’escola Goar (també escola de la Fundació Trams) per tal d’aprendre a fer servir el mail de manera útil i responsable.
Cadascun de nosaltres ha tingut durant el curs un company/a d’aquesta escola i hem après, entre d’altres coses, a enviar un mail, a adjuntar un text amb i sense imatge, etc.
I per tal d’acabar el projecte, avui hem fet una videoconferència individual amb cadascuna de les nostres parelles de Goar. Aquesta connexió l’hem fet utilitzant l’aplicació Hangout de gmail que tenim als nostres correus. Malgrat els nervis inicials per tal de poder  establir totes les connexions alhora, ens ho hem passat pipa i ens ha encantat fer-ho, ha estat una experiència genial. Aquí us en deixem algunes fotografies i agraïm també al Quim Coca el seu suport durant tota la connexió.


Sortida a Pujalt dels alumnes de 4t. de primària

Els alumnes de 4t estem estudiant el tema del Sistema Solar, i per això hem anat d’excursió a l’observatori de Pujalt.

Un cop allà hem treballat en dos grans grups fent dos tallers diferents.

En un dels tallers ens han explicat moltes coses sobre el nostre planeta i sobre l’espai: què hi ha a l’espai?, què  és la força de la gravetat?, per què els satèl·lits es mantenen en òrbita i no cauen?, quina informació ens donen els satèl·lits?). Ah, i també hem entrat a través d’internet a l’estació espacial internacional per veure on estava a cada moment: això ens ha agradat molt!

Al segon taller hem fet una observació amb telescopi i a més a més hem fet experiments pràctics que ens han ajudat a entendre el perquè del dia i la nit, de les estacions, i fins i tot de les fases de la lluna!

Ha estat una sortida genial!


Mesurem?( 4t. Primària)

 

A quart estem treballant les mesures de longitud. Per això hem sortit en grups cooperatius al pati a mesurar la llargada del pedrís, la llargada de la grada i la del camp de futbol.

Com ho hem fet?  Primer ho hem fet utilitzant els nostres peus, després utilitzant els nostres cossos i finalment utilitzant la cinta mètrica.

Fent això i posant-ho en comú a la classe hem descobert que la unitat de mesura comú a tots és el metre: doncs si mesurem amb cossos, mans o peus, els resultats poden ser molt diferents!

Ens ho hem passat pipa treballant d’aquesta manera.


1R: TREBALLEM ELS QUARTS I LES MEITATS AMB UNA POMA

Cada nen i nena ha portat una poma per experimentar amb ella els quarts i les meitats que hi ha en qualsevol unitat.

Primer hem fet hipòtesis de les parts que obtindríem si la partíssim per la meitat i ho hem comprovat. També hem anat pensant i comprovant les meitat que hi ha amb 2, 3 4 ….pomes.

Un cop ha quedat clar el treball amb les meitats, hem fet el mateix amb els quarts.

Després, amb els quarts i les meitats que teníem, hem fet composicions amb pintura!!

             

 


1r : EXPERIMENT AMB OLI I GEL

Els nens i nenes de primer estem treballant l’aigua. Entre altres coses estem fent alguns experiments com el que vam fer l’altre dia.

Materials: Oli, un got i un glaçó fet amb aigua tintada amb un suro

Volíem saber què passaria quan poséssim el glaçó amb el suro dins del recipient amb oli. Van sortir diferents hipòtesis:

  • Que l’oli es tornaria negre, com el color del glaçó
  • Que el glaçó es desfaria i es barrejaria tot
  • Que sortirien bombolletes
  • Que l’oli canviaria de color i es congelaria
  • Que faria soroll
  • Que el gel baixaria i l’oli quedaria a dalt

Vam haver d’esperar una bona estona. El glaçó s’anava desfent gota a gota i  l’aigua s’anava dipositant a baix de tot. El suro quedava a sobre, a dalt. Finalment vam veure que el glaçó es va desfer tot i l’aigua negra quedava a la part de baix, i que el suro seguia a dalt, que no s’enfonsava. Vam posar la barreja en una ampolla de plàstic ben tancada i vam veure que per més que barrejàvem l’oli i l’aigua, al cap d’uns moments es tornaven a separar, quedant sempre l’aigua a baix i l’oli a dalt!!! L’aigua i l’oli no es barregen perquè oli pesa menys que l’aigua!!

 


DIVISIONS O REPARTIMENTS???

Els nens i nenes de tercer estem fent divisions!!!

 

Difícil? No!!! Si de repartir n’hem sabut sempre, oi? Tant li fa fer-ho amb botons, xapes… el que vulgueu.

Això sí, els grups que fem sempre hauran de tenir la mateixa quantitat.

      

També hem descobert que a vegades, fas grups i queden alguns element fora, és a dir que ens en sobren per tenir la mateixa quantitat.

Voleu ajudar-nos a practicar?


Com és una flor?

Els alumnes de 3r estem treballant el tema de les plantes.

Fins ara sempre havíem estudiat les parts més senzilles: arrels, tija i fulles. Però enguany hem aprofundit i hem volgut saber com és la flor per dins. Per això hem fet la dissecció d’un clavell.

Hem vist que els pètals estan subjectats pel calze i que dins hi guarden el pistil i els estams. Amb l’ajuda de la lupa hem pogut veure els òvuls.

També hem pogut observar que els lliris tenen els estams i el pistil molt més gran que els clavells. En el lliri es distingia molt bé l’antera dels estams i tot el pol·len que queia!

Ha estat xulíssim tot i que també és cert que hem hagut de ser molt curosos ja que l’interior de la flor és molt delicat.