A segon estem estudiant els euros i els cèntims i per tal que els nens i les nenes ho entenguin molt millor, hem muntat un mercat a les aules.
Cada nen va haver de portar tres embolcalls d’aliments o productes que utilitzessin a casa. Van portar tetrabrics, capses de tot tipus, ampolles, llaunes….Tot ho havien de portar amb una etiqueta amb el preu.
Quan ja teníem els productes a l’aula els van classificar segons a quines botigues els trobaríem. Així que en van sortir sis grups, que són els grups cooperatius que tenim a la classe. Els grups van ser: el dels productes làctics, el de neteja i farmàcia, el de les conserves, el dels dolços, el de les begudes i el dels cereals.Teníem doncs sis botigues!!
Cada grup va triar quina botiga volia ,es van pensar un nom per a la seva botiga i van fer un rètol ben bonic per posar-hi.
![IMG_0500 IMG_0500](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_0500-300x224.jpg)
![IMG_4841 IMG_4841](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_4841-300x225.jpg)
![IMG_0487 IMG_0487](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_0487-300x224.jpg)
![IMG_4849 IMG_4849](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_4849-300x225.jpg)
Abans però de començar a comprar i a vendre ens faltaven els diners!!!
Cada nen es va fer un moneder de paper i a dins hi vam posar uns diners que havien de comptar i anotar en el monender .Ara ja sabien els diners que tenien per comprar!!
Quan ja ho teníem tot ben col.locat a les botigues, la meitat dels nens feien de venedors i els altres de compradors. Els compradors anaven amb el seu moneder i una bossa per poder anar posant els productes que compraven.
En una altra sessió , els papers es van intercanviar.
![IMG_0499 IMG_0499](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_0499-300x224.jpg)
![IMG_4858 IMG_4858](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_4858-300x225.jpg)
![IMG_0502 IMG_0502](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_0502-300x224.jpg)
Per finalitzar tot el projecte, en una fitxa van haver d’apuntar els productes que havien comprat amb el seu preu. Van sumar primer tots els euros que s’havien gastat i després els cèntims. Vam recordar que 100 cèntims feien 1 euro. Finalment van haver d’anotar els diners totals que s’havien gastat.
Ha estat un projecte molt interessant, on els nens s’ho han passat molt bé i han après , amb l’experimentació i la pràctica, la diferència entre euros i cèntims i les seves equivalències.
![IMG_0501 IMG_0501](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_0501-300x224.jpg)
![IMG_4859 IMG_4859](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_4859-225x300.jpg)
![IMG_0488 IMG_0488](https://www.escola-proa.cat/wp-content/uploads/2015/11/IMG_0488-300x224.jpg)
Ens ha agradat tant, que ho farem un altre dia!!