Hem anat al zoo!!!

Dilluns de la setmana passada els nens i nenes de 2n de cicle inicial vam anar al zoo a passar el dia.

Hi vam anar perquè a tallers de raonament estem estudiant les diferències entre els mamífers i les aus i el zoo és el lloc ideal per poder veure aquests animals.

foto 1foto 1 (1)foto 2 (3)foto 1 (2)zoo 1zoo4

Ens va fer un dia esplèndid! Vam fer una bona passejada per tot el zoo, observant els mamífers i les aus que hi viuen.

A mig matí vam anar a veure l’espectacle dels lleons marins, on ens van explicar les seves característiques i els vam poder veure de més a prop.

zoo 2

Vam dinar en una zona de pícnic de dins del recinte del zoo i després de dinar vam anar a veure els animals domèstics a la zona dels animals de granja. Va ser molt divertit entrar a la zona de les cabretes i tocar-les !!!

foto 5 (2)foto 4 (4)

 

foto 5 (1)foto 4 (2)foto 2 (2)

 

Entre el bon dia que feia i tots els animals que vam veure, va ser una sortida fabulosa!!!

 

 


Visita dels nens i nenes de 4t. al Poble Espanyol

Els nens i nens de 4t, a l’assignatura de Coneixement del Medi, estem estudiant els sectors de treball.

Per aquest motiu, el dimecres 11 vàrem fer una sortida al Poble Espanyol.

2015-11-11 10.21.56DSC02503

Vam visitar diferents tallers d’artesania -com el vidre o el cuir-

DSC02515 2015-11-11 10.48.252015-11-11 11.15.49

i vam poder elaborar una polsera on vam gravar el nostre propi nom.

DSC02507DSC02509 DSC02508  DSC02505 2015-11-11 11.28.00 2015-11-11 11.46.34 2015-11-11 11.48.47 DSC02504

El cert és que ens ho vam passar d’allò més bé i vàrem aprendre un munt de coses interessants. Els artesans són persones molt creatives que, gràcies a l’habilitat de les seves mans, aconsegueixen modelar matèries primeres i obtenir productes molt bonics.

DSC02523


CONCERT DE SANTA CECÍLIA , novembre 2015 

HAN CANTAT MOLT BÉ!!!!

Ha anat així:

Primer cada classe canta una cançó 3r A i B  i 4t. A i B . Surten a l’escenari, i  es col.loquen en forma de coral.

DSC_0032 DSC_0035DSC_0047DSC_0048

Cant conjunt: El monstre de Banyoles

3r cançons: Dins la fosca i Mon pare i ma mare

4rt :  Alegria!, és festa major. I Les bananes

 

Els nens i  nenes de cicle mitjà. que estudien música extraescolar toquen els seus instruments. Surten a l’escenari per classes i es van preparant l’instrument mentre van actuant un darrera l’altre.

DSC_0058 DSC_0060 DSC_0056 DSC_0049 DSC_0050 DSC_0052 DSC_0053  DSC_0055 DSC_0046 DSC_0045 DSC_0043DSC_0038DSC_0039DSC_0040DSC_0041DSC_0042DSC_0054

 

 

Al final cantem tots junts des del seient unes cançons.

 


ELS NENS I NENES DE 1R FAN MÒBILS DE LA TARDOR!!!

ELS NENS I NENES DE PRIMER FAN MÒBILS DE TARDOR.

Els nens i nenes de primer, a plàstica, han fet uns mòbils de la tardor per decorar les finestres de la seva

classe.

El mòbil consisteix en quatre fulles, cada una decorada d’ una manera diferent.

Realitzem l’activitat en dues sessions; en una decorem dues fulles i la següent setmana, decorem

les altres dues.

Primer hem parlat sobre la tardor; els colors de les fulles, com són els troncs dels arbres, de les

diferents formes de les fulles, perquè hi ha fulles dels arbres que cauen i altres no….

Els nens i nenes han fet les seves fulles i les han decorat cada una amb una tècnica diferent, però en

totes han hagut d’utilitzar els colors de la tardor.

Les tècniques que han usat són:

– Textures amb esponges i pintura

– Collage amb paper de xarol

– Ceres

– Collage amb paper de seda

IMG_0137 plastica 1 IMG_0192 plas2 IMG_0193plas 3 IMG_0222plas 4 IMG_0224plas 5 IMG_0260plas 6

Mireu quins mòbils més bonics ens han quedat!

Hem deixat la classe amb un bon ambient de tardor!!

 

 


Treballem l’electricitat a 6è.

TALLER D’ELECTRICITAT ESTÀTICAa 6è.

Els alumnes de 6è hem estat experimentant amb l’electricitat. Per això, hem fet servir el següent material: barrets de llana, pintes, bolígrafs, paperets, globus i separadors de plàstic.

Mitjançant el fregament, hem produït electricitat estàtica. Hem fregat els globus amb els gorros de llana i el cabell. Hem obtingut que se’ns alcin els cabells i que els paperets s’enganxin al globus. També hem fregat els separadors, les pintes i el bolígraf, i han atret els paperets.

File 25-9-15 14 13 52 File 23-9-15 13 54 35 File 23-9-15 13 56 35 File 23-9-15 13 56 46 File 25-9-15 14 12 14 File 25-9-15 14 12 56

 

CIRCUITS ELÈCTRICS a 6è.

A Medi Natural els nens i nenes de 6è hem fets circuits elèctrics. Hem necessitat diferents tipus de materials com: una pila de petaca, cables de coure recoberts d’aïllant, una bombeta i diferents materials amb ferro (maquinetes, clips, imperdibles, xinxetes,…).

Hem connectat els cables a la pila i a la bombeta fent un circuit tancat. La bombeta s’ha il·luminat. Després hem afegit dos cables més connectant-ne un a un clip u i l’altre a una xinxeta. Si el clip tocava la xinxeta la bombeta s’il·luminava. Si no es tocaven (no hi havia contacte), no.

Fitxer_001 File 19-10-15 18 37 53 File 28-10-15 13 58 24 File 28-10-15 13 58 39 Fitxer_000 Fitxer_000(2)


ELS NENS I NENES DE QUART FAN UNES SAFATES DE FANG PER POSAR PETITS OBJECTES

El dia que a educació visual i plàstica em veuen aparèixer amb el paquet de fang a les mans, els nens i nenes de quart són els més feliços del món!!!! I és que el fang té aquesta màgia!!

Aquest cop construirem petites safates, per a poder posar objectes petits: les claus, clips, joguines  petites….

La tècnica que fem servir és aplanar el fang amb rodets per deixar-ho amb forma ben plana. És important posar-nos un tope pels laterals per tal  que la placa de fang tingui el mateix gruix per tots els costats!

Un cop feta la placa, dibuixem la forma que volem: ens podem resseguir la nostra mà o podem marcar alguna fulla de la tardor.

IMG_0284  IMG_0273IMG_0276 IMG_0285

 

Mireu quines mans i alguna fulla més boniques….

 

IMG_0286

 

Deixem assecar  les mans una setmana, per tal  que el fang estigui sec i preparat per pintar.

La següent sessió de plàstica pintem les mans amb pintura.

 

IMG_0375 IMG_0340IMG_0341

 

Ara ja tenim la safata acabada!

Ens ho hem passat molt bé fent-les!

 

I mireu quines obres d’art més boniques!

 

IMG_0344


Aprenem el concepte de desena

Els alumnes de primer hem conegut el concepte de la desena i la unitat d’una manera ben divertida!!!
Primer vam haver de preparar la Festa de la Tardor, de manera que vam organitzar-nos en grups de deu per poder omplir les limusines (representant la desena) que ens portarien a la festa. Però tots no hi cabíem i, per tant, vam haver de demanar unes motos Harley,  en les quals només hi cabia una persona, ja que representàvem les unitats.
Una vegada organitzats, vam haver de passar tres proves per comprovar que érem un grup fantàstic i sabíem treballar en equip per aconseguir un mateix objectiu. Tots vam aconseguir fer-ho molt bé i vam aprendre que quan comptem els uns amb els altres, tot resulta més fàcil i ens sentim millor!
Però això no va acabar aquí, el dia següent vam gaudir d’una festa plena de música, expressió, diversió i alguna petita sorpresa.

Desenes i unitats a la festa! from Escola Proa on Vimeo.


Els alumnes de 6è. han anat al Canal Olímpic

Els alumnes de 6è vam fer una excursió al Canal Olímpic per tal de poder treballar activitats físiques en el medi natural. La sortida va ser matinal i vam tenir molta sort amb el dia, feia molt sol. Ens ho vam passar molt bé, un grup va fer kayak per parelles mentre l’altre grup feia tir amb arc.

Durant l’activitat de kayak vam aprendre a desplaçar-nos amb aquesta embarcació, a coordinar-nos i a treballar en equip. En acabar ens vam haver de canviar de roba perquè vam acabar força molls.

En l’activitat de tir amb arc teníem un monitor que ens va ensenyar com fer-ho. Primer vam provar d’encertar a la diana i  després vam intentar apuntar més cap al centre. Vam fer un concurs per parelles a veure qui aconseguia més puntuació i finalment, un concurs individual.

PA070088 P1040823 P1040824 P1040828 P1040835 PA070071 PA070077 PA070078 PA070079 PA070082


ELS NENS I NENES DE TERCER ES DIVERTEIXEN PINTANT AMB PINTURA EN VOLUM

Avui és dia d’experimentació. Ens situem al terra i presentem el material (escuma d’afaitar, cola blanca i pintures). De seguida detecten un material que no és gaire conegut, si més no a plàstica,: l’escuma d’afaitar!!!

Parlem de l’escuma d’afaitar: de què és, per a què serveix, de la seva textura, de l’olor….

Un com presentat tot el material iniciem l’experiment.

En un bol posem una gran quantitat d’escuma d’afaitar.

IMG_0346

 

Hi afegim un bon rajolí de cola blanca.

IMG_0379

 

I unes gotes de pintura per donar color.

IMG_0380

Barregem tots els ingredients fins  aconseguir una pasta homogènia.

Fem aquest procés amb tots els colors que vulguem.

Un cop que tenim totes les pastes ben barrejades pintem amb les mans. La textura d’aquesta massa és una mica esponjosa, el que fa que costi dominar la pintura; així que avui pintem de forma lliure: poden fer el que vulguin, no fa falta dibuixar res concret, simplement experimentar amb el material.

 

IMG_0358 IMG_0356 IMG_0383

 

Avui ens ho hem passat molt bé! Hem experimentat, tocat, olorat, barrejat,…..i ens hem embrutat molt, però sobretot ens hem divertit!!!


ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

                   c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

               7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

 

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!