Aprenem el concepte de desena

Els alumnes de primer hem conegut el concepte de la desena i la unitat d’una manera ben divertida!!!
Primer vam haver de preparar la Festa de la Tardor, de manera que vam organitzar-nos en grups de deu per poder omplir les limusines (representant la desena) que ens portarien a la festa. Però tots no hi cabíem i, per tant, vam haver de demanar unes motos Harley,  en les quals només hi cabia una persona, ja que representàvem les unitats.
Una vegada organitzats, vam haver de passar tres proves per comprovar que érem un grup fantàstic i sabíem treballar en equip per aconseguir un mateix objectiu. Tots vam aconseguir fer-ho molt bé i vam aprendre que quan comptem els uns amb els altres, tot resulta més fàcil i ens sentim millor!
Però això no va acabar aquí, el dia següent vam gaudir d’una festa plena de música, expressió, diversió i alguna petita sorpresa.

Desenes i unitats a la festa! from Escola Proa on Vimeo.


ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

                   c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

               7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

 

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!


EXCURSIÓ A ARBÚCIES

Dijous passat  els nens i nenes de primer vam anar a Arbúcies per poder observar el bosc a la tardor.

Tot fent una caminadeta, vam veure castanyers, alzines, roures…..Vam poder observar  els diferents colors del bosc i també vam recollir aglans, castanyes, pells de castanyes i fulles seques per poder fer un treball després a la classe.

On vam dinar estava tot cobert de fulles i va ser molt divertit poder-nos-les tirar per sobre i camuflar-nos-hi entre elles.

També vam  anar una estona a veure la riera d’Arbúcies.

DSCN5720 DSCN5721 DSCN5722 DSCN5724 DSCN5729 DSCN5732 DSCN5734 DSCN5736 DSCN5737 DSCN5745 DSCN5747


La Festa Major de l’escola!!

FESTA MAJOR DE L’ESCOLA

Hem celebrat la Festa Major amb els gegants -en Tonet i la Rosó-  i els capgrossos de la nostra l’escola .

Des de P3 fins a 2n de Cicle Inicial hem mostrat les danses que fa uns dies portem assajant.

 

 

IMG_0417                    IMG_0415

IMG_0414

 

Els nens i nenes de P3 han ballat la “Dansa del Gegant del Pi”.

Els de P4 el “Ball dels Capgrossos”.

Els de P5 “El Valset de la Petita Puça”.

Els de 1r de CI “El ball de la Filoseta”.

Els de 2n de CI “El ball Francès”.

 

IMG_0422                   IMG_0425

 

Després d’aquestes meravelloses danses, hem ballat tots junts “El Bugui-Bugui”, “La cançó dels bombers” i la cançó “Esperant la Mercè” entre altres.

 

IMG_0434                 IMG_0435 IMG_0437                 IMG_0438

 

Mireu que bé ens ho vam passar!!!

 

 

 

FESTA MAJOR DE L’ESCOLA from Escola Proa on Vimeo.


PETITES FRASES I RODOLINS

Els nens i les nenes de 1r de Cicle Inicial ja en sabem un munt d’escriure!

Avui us mostrem un parell de treballs que hem estat fent als tallers de català al llarg del curs.

Desitgem que us agradin.

 

 

Recordeu que al Cicle Inicial la nostra escriptura és natural: escrivim tal i com parlem. Per tant, el que heu de valorar és que no ens deixem o confonguem cap so, que sapiguem escriure sense ajuntar paraules…

L’ortografia l’anirem aprenent i aplicant més endavant.


FEM EL MAR MEDITERRANI DINS D’UNA AMPOLLA DE PLÀSTIC

 

Primera sessió:

Abans de començar l’activitat, parlem dels animals que viuen dins del mar Mediterrani.

Fem una gran llista:

  • Cavallet de mar
  • Anfós
  • Estrella de mar
  • Morena
  • Sardina
  • Gamba
  • C…

Observem i parlem sobre  les característiques dels animals:

  • Com són?
  • Com fan per protegir-se?
  • De quin color són?….

Segona sessió:

Donem als nens unes fotocòpies amb els dibuixos dels animals que hem treballat. Els han de pintar i retallar i escriure-hi  el nom de cada animal al darrera.

Tercera sessió:

El Lluís i el Francesc (els encarregats del material de l’escola) ens plastifiquen els peixos i els retallem.

Tintem l’ampolla amb aigua i paper pinotxo de color blau.

1 (1)      2

Tirem purpurina per donar un toc brillant a l’aigua.

3      4

Introduïm els animals plastificats.

5      6

7

Un cop acabat el mar, tanquem bé l’ampolla.

Cadascú fa una etiqueta per posar-hi el nom.

A mida que van acabant,els deixem jugar i experimentar amb el seu Mar Mediterrani!

8      9

JOC


POLSERES CANDELA

1

Han vingut a l’escola uns pares i mares de nens amb càncer de l’Obra Social de Sant Joan de Déu a presentar-nos el projecte de les polseres Candela i a fer-nos el taller per aprendre a fer-les.

2  3

4  5

Aquest projecte és en benefici de la investigació del càncer infantil a l’hospital de Sant Joan de Déu.

Els nens i nenes de 4t, 5è i 6è han après a fer aquestes polseres i, un altre dia, les han ensenyat a fer als seus companys de 3r, 2n i 1r.

7  6

Aquestes polseres que hem fet tota la Primària, les vendrem per Sant Jordi i així col·laborarem en aquest projecte solidari .

8  9

US ANIMEM A COMPRAR AQUESTES POLSERES I QUE TOTHOM QUE VINGUI TINGUI LA SEVA!!!!!

10  11