Colònies a Cicle Mitjà

Aquest any, els nens i nenes de Cicle Mitjà hem anat de colònies a La Farga del Montseny.

Dies abans de sortir, hem preparat unes medalles de colors amb el nostre nom que ens serviran per identificar a quin grup pertanyem. N’hi ha de 4 colors: blau, verd, vermell i groc.

Un cop a La Farga hem conegut els quatre tallers rotatius que farem aquests dies: Granja, Jocs tradicionals, Embotits i Natura.

 

Grup Blau:

 

Grup Vermell:

 

Grup Groc:

 

Grup Verd:

I aquí ens teniu, amb uns bons àpats per agafar força per seguir endavant amb tot el que queda de jornada.

Cada dia, en acabar els tallers disposem d’una estona lliure per jugar entre nosaltres a fer cabanes, partits de futbol, jocs lliures… cadascú de nosaltres escull allò que li agrada més.

 

També hem pogut celebrar alguns aniversaris!!!

 

A les nits hi ha hagut joc de nit i gran ballada per acomiadar les colònies.

 

Hem passat tres dies molt agradables malgrat que el temps no ens ha acompanyat gaire.


VISITA A MERCABARNA

Els de tercer hem anat a Mercabarna amb la campanya “5 al dia”.

Volíem aprendre moltes coses de les fruites i les hortalisses i ens ha impressionat d’allò més la immensitat de les instal·lacions.

“Mercabarna és una ciutat dins la nostra ciutat”.

Nosaltres només hem visitat el sector de la fruita i les hortalisses (3 sectors dels 7 que hi ha) i això no era ni una quarta part de tot Mercabarna. En una maqueta hem pogut observar la grandària del lloc on érem.

 

 

 

 

 

 

 

Hem descobert que el meló i la síndria són hortalisses però que ningú no ho diu perquè sempre els mengem com si fossin fruita.

Hem fet un taller de tastets i alguns sabors ens agradaven més que altres.

 

Ha estat una visita molt interessant i el Teo i el Juan Pablo ens han explicat un munt de coses.

 

Tots dos monitors eren molt divertits i a l’hora de dinar ens han fet riure de valent mentre ens convidaven amb una amanida, beguda i macedònia de postres!!!

Al final, un bon reciclatge.

Gràcies MERCABARNA!


MOMENTS DE LECTURA PER CELEBRAR EL DIA DEL LLIBRE

Avui tots els prínceps i princeses de Primària, acompanyats per tots els dracs dels contes…

hem sortit al pati a fer una estona de lectura.

Ha estat molt interessant de veure que el pati pot estar completament ple i en canvi, hi regna la tranquil·litat.

Hem pogut llegir sols, amb els companys, amb els mestres…

Ens ha agradat molt gaudir d’aquest moment per compartir els nostres llibres!


A 4t. hem treballat així les fraccions.

Descobrim que una fracció matemàtica vol dir partir la unitat en parts iguals. Partim una coca en parts iguals i ens la mengem!

Amb papers de colors hem representat fraccions diferents. Primer hem hagut de pensar la millor manera per anar partint cada full en parts iguals: fent plecs, mesurant amb regle..

Hem après a fer la fracció d’un nombre utilitzant xapes: primer hem hagut de comptar les xapes, després fer grups iguals mirant el denominador de la fracció i per últim, per saber quantes xapes són, ens ha calgut multiplicar pel numerador (que ens diu quants grups dels que hem fet inicialment hem d’agafar).

Hem après molt i ens ho hem passat molt bé.


TENYIM UNES ROSES DE COLORS

Els alumnes de 3r estem estudiant les plantes.

Ja sabem el nom de les seves parts, sabem què necessiten per viure, què respiren i què desprenen, com se subjecten a terra…

 

 

Sabem moltíssimes coses! I hem volgut ampliar el nostre vocabulari aprenent tots aquests noms en anglès, l’Emma ens ha ajudat.

I vosaltres, sabeu què vol dir: roots, steam, leaves, flower…?

 

Després, també hem aprofitat per fer un experiment: hem tenyit unes roses blanques.

Han quedat molt boniques!!!

We are really happy with the result!!!

 


A 4t. juguem a ser inventors

A 4t de primària aquest curs hem triat com a projecte, els invents! Per grups cooperatius estem investigant l’origen, inventor i funcionament d’alguns dels invents que ens han semblat més interessants i imprescindibles per a la vida.
Aprofitant el projecte hem fet una activitat amb el MIBA: museu d’invents de Barcelona, que han vingut a les nostres classes durant un matí a fer un taller.
En la primera part del taller ens han explicat les característiques d’un bon inventor i hem vist alguns invents genials fets bàsicament per nens.
A la segona part, ens hem convertit en inventors i amb objectes que ja no utilitzem a casa, hem hagut d’inventar en grup un objecte en grup per assolir alguns dels reptes que ens han proposat.
Finalment hem explicat el nostre invent a la resta de companys.
Ens ho hem passat genial.


EL PROJECTE DE LA NOSTRA ESCOLA

Avui us volem explicar la setmana que hem dedicat la Primària al projecte de la nostra escola.

A les classes, els alumnes han estat treballant amb els seus mestres la història de l’escola, des dels seus orígens fins a l’actualitat.

 

Una de les activitats que s’han fet a les classes ha estat la de pensar, en treball cooperatiu, allò que ens agradaria saber de la nostra escola: per què es va fundar, quants mestres hi havia, si hi havia classes de nens i nenes separades, etc.

 

Els nens i les nenes es van plantejar un munt de preguntes. Vam convidar dilluns i dimarts alguns dels mestres fundadors de l’escola perquè ens expliquessin les seves vivències.

Ens van fer unes xerrades molt interessants i emotives!

 

Moltes gràcies Margarida Tiell, Montse Mansanet, Montse Garcia i Sergi Garcia per la vostra ajuda!

 

Hem descobert un munt de coses sobre la nostra escola!

Aquí us deixem una petita mostra:

La resta de la setmana vam organitzar la canalla en grups de 12 o 13 alumnes, barrejant nens des de 1r fins a 6è de Primària.

Cada grup tenia un nom i un carnet o hi havia organitzades les tasques a realitzar des de dimecres fins a divendres. Cada grup podia anar seguint l’ordre de les activitats del seu carnet i anar experimentant totes les propostes.

 

Dimecres va ser el dia de l’auca:

Durant tot el matí cada grup es va encarregar de fer un collage cooperatiu de dues vinyetes que representaven part de la història de l’escola.

   

   

Dijous i divendres vam fer 6 tallers diferents:

  1. Scrapbook: cada alumne ha tingut la possibilitat de decorar una llibreta utilitzant tots els logotips de l’escola des del 1966, seguint la tècnica del Scrapbook.

   

2. Dos tallers de jocs tradicionals al pati: hem ensenyat a la canalla alguns jocs que es feien amb els nens i les nenes ja als anys 70 i 80 (curses de sacs, estirar la corda, el joc del mocador i curses d’emplenar recipients amb aigua).

Tots els jocs s’han realitzat ajudant-nos els uns al altres.

3. La coreografia de la cançó del 50è aniversari de l’escola: ara que tenim la cançó de la nostra escola, hem après una dansa per a poder ballar-la plegats.

4. Qui és qui de mestres: hem posat a prova els nostres alumnes i els hem proposat jugar a descriure els mestres de la Primària i endevinar qui és qui.

5.  Gimcana d’imatges: coneixes bé la teva escola? Hem plantejat un enigma de percepció visual als nens i nenes. Per equips han hagut d’endevinar de quina part de l’escola forma part una petita imatge, fer-ne una fotografia i presentar la prova al punt de trobada on rebien el següent enigma.

Com ja us deveu imaginar, ens ho hem passat pipa!!!

El recull de les nostres activitats l’exposarem per St.Jordi.

Us animem a que vingueu el dissabte 22 a passejar per la Primària.

Segur que us agradarà molt!

 


A TERCER BUSQUEM LÍNIES!!!

A tercer estem treballant les línies. Ja sabíem que n’hi havia de rectes i de corbes, d’obertes i tancades, de paral·leles…

Després de recordar una mica tots aquests tipus de línies, n’hem buscat per la classe. El món és ple de línies i potser les rectes són les més fàcils de trobar.

 

Hem agafat cinta adhesiva de diferents colors per marcar les línies rectes que trobàvem. Així, hem arribat a descobrir que n’hi ha que no es tocaran mai, són les paral.leles; i n’hi ha d’altres que es poden tallar entre elles i es diuen línies secants.

 

Si aquestes últimes es creuen fent un angle recte, trobem les rectes perpendiculars. Aquest nom costa molt de dir però les rectes perpendiculars són molt fàcils de trobar.

Al final ens ha quedat la classe tota embenada!!!


I SEGUIM MULTIPLICANT!!!

Aquest curs seguim amb les taules de multiplicar que ja havíem començat a aprendre el curs passat.

Així és com practiquem a l’escola:

En grup o individualment, a la taula o al passadís…

 

Amb fils, llapis, iogurts, formatges, taps…

 

Amb uns clauers que ens han costat molt de fer però que ens seran molt útils!

Amb cartes, dòmino, memori, targes…

Ara ja gairebé les sabem totes i només ens cal practicar i jugar a preguntar-nos-les.

Ens ajudareu?