ELS POLÍGONS A 3R. FIGURES DE DUES DIMENSIONS
Descobrir i crear diverses figures geomètriques a través del geoplà és molt divertit. A tercer hem identificat i conegut les característiques de les figures de dues dimensions (triangle, quadrat, rectangle, rombe, paral·lelogram, trapezi, pentàgon i hexàgon).
Aplicant diferents transformacions en una figura geomètrica n’obtenim d’altres. Podem sumar dos triangles equilàters i obtenir un quadrat. Podem allargar dos costats d’un quadrat i obtenir un rectangle. També podem canviar l’amplitud dels angles d’un quadrat (dos a dos) i obtenir un rombe. Una bona eina per a realitzar aquestes transformacions és l’aplicació Geoboard.


Després toca reproduir amb escuradents i plastilina diferents polígons seguint les imatges representades en unes targetes.. Hem d’analitzar quants costats i quants vèrtexs té la figura. També haurem de veure si els costats i els angles són iguals. Necessitem trencar alguns escuradents?
Som-hi!

A tercer seguim treballant sobre la història dels nostres avis. Hem esbrinat coses a partir de l’observació de les fotos i hem pensat sobre què ens aporten els avis.



La darrera tasca ha estat construir un fris cronològic que vagi des de l’any 1935 fins el 2019 i hi hem enganxat totes les fotos que hem portat.
Per dur a terme aquesta línia del temps, ha estat important entendre que hi havíem d’incloure tots els anys i que la distància de dates ha de ser proporcional entre unes i altres. Tot un repte matemàtic.

Ja veieu que el resultat final ha estat una panoràmica molt bonica i representativa de la història dels nostres avis i àvies, de la qual ens sentim molt orgullosos i satisfets.
Seguim animant als avis i àvies que vinguin a explicar-nos coses, ensenyar-nos a què jugaven, cuinar-nos unes postres, teixir, etc. Sabem que són un pou de saviesa i ens volem contagiar. De la mateixa manera que demanem 5 avis o àvies (de cada classe) que es prestin a deixar-se fer una entrevista. Tenim inquietuds que ens agradaria resoldre sobre l’escola, els jocs, els costums, la vestimenta i el temps lliure.
AVIS I ÀVIES US ESPEREM AMB ELS BRAÇOS BEN OBERTS!!
SANT JORDI
Pel caminet de vora el riu,
tresca que tresca,
va galopant un cavaller.
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!
Ha sentit dir que hi ha un país que plora
perquè d’un drac és presoner.
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!
La seva espasa al raig del sol brilla que brilla.
-Cercaré el drac i el venceré!
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!I
Tot tornant, quan l’ha vençut,
dubta que dubta:
-Potser aquest drac no és el darrer…
Sant Jordi va,
Sant Jordi ve!
Joana Raspall
Després de la gran estrena a la festa de Sant Jordi de l’escola, els alumnes de 4t volem compartir els espots que vam realitzar com a tasca final del projecte dedicat a la PUBLICITAT. Amb aquests espots vam poder posar en pràctica els aprenentatges del projecte tot seleccionant un producte, dissenyant el seu envàs, creant una marca, un eslògan i un logotip, definint els diàlegs i la música i assajant la posada en escena.
Esperem que gaudiu d’aquests blocs publicitaris tan especials. Segur que no tindreu la temptació de fer zàping!
En aquest vídeo podreu gaudir del gran projecte “Els titelles”, realitzat pels alumnes de 3r.
Felicitats artistes, heu treballat moltíssim!



A la festa de Sant Jordi de l’escola, les vostres creacions varen lluir i agradar molt!
El dilluns passat els alumnes de Cicle Mitjà i Superior vam tenir la visita de la companyia de teatre en anglès “Blue mango”. Vam anar a la sala d’actes i vam gaudir d’una hora d’espectacle només en anglès!
Els alumnes de Cicle Mitjà van veure “The little mermaid” i els de Cicle Superior “Time travellers”. Van ser dos espectacles molt interactius on fins i tot alguns alumnes van haver de pujar a l’escenari per ajudar els actors.
Esperem poder repetir l’experiència!
