BICICLETADA DE 5è

El dimarts dia 9 de febrer, els de cinquè vam rebre la Guàrdia Urbana, que ens va preparar per a la visita de la setmana següent al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.

Els agents ens van explicar com s’ha de circular quan anem en bici per la ciutat, quins són els senyals de trànsit més habituals i les mesures de seguretat que cal recordar sempre.

També ens van parlar de la sortida del dimecres dia 17, a Montjuïc, on hi ha un circuit que permet practicar tot allò que ens havíen explicat, tant quan circulem com a vianants com quan ho fem com a conductors de bicicleta, per tal de fomentar una mobilitat segura.

El dia 17, un cop allà, ens van deixar unes bicicletes, unes armilles i uns cascos i…

IMG_3187 IMG_3133

 

Apa, a circular! Tot allò que semblava taaaan fàcil a classe, a la realitat canviava una mica: que si allà no hi havia cap Stop, que si jo no he vist que vingués ningú i he passat, que si el semàfor no estava vermell..

IMG_3186 IMG_3141IMG_3190

. Va ser molt divertit i vam aprendre que és molt important respectar els senyals de trànsit i estar molt al cas dels altres vehicles i dels vianants quan circulem per la ciutat.

Esperem que els carnets arribin aviat!

 


6è: ELS NOSTRES IMPOSTOS

El passat divendres 26 de febrer en Manolo Macías, pare de l’escola i treballador de l’Agència Tributària, ens va venir a parlar dels impostos.

Va ser molt interessant per entendre quina necessitat tenim de pagar-ne i quins avantatges ens aporta.

Ara ja sabem d’on surten els diners dels hospitals, escoles, parcs,….

IMG_0217 IMP 1                         IMP 2 IMP 3                          IMP 4 IMP 6                           IMP 7


6è: Sortida a la Colònia Vidal

 

Els alumnes de sisè hem fet una visita a la Colònia Vidal de Puig-reig.

col 4      col 2

 

 

Hem pogut veure com era la vida dels treballadors d’una colònia tèxtil, les seves cases i la fàbrica. També hem vist grans màquines de vapor, el procés que feia el cotó des de la seva arribada a la fàbrica, en forma de bales, fins a acabar als telers on es feia el teixit.

 

col 3      col 1

 

        col5


6è: Conferència sobre el canvi climàtic

canvi 1

Els alumnes de sisè hem tingut la sort de poder gaudir de la conferència de l’Olga Alcaraz, mare d’una alumna de sisè, sobre el canvi climàtic. L’Olga, que ens va fer una conferència molt interessant sobre el canvi climàtic, va formar part del grup de ponents a la “Cimera del Clima de París”.

Gràcies a les seves intervencions ara sabem què podem fer nosaltres per evitar que aquest canvi vagi en augment.


DILATACIÓ I CONTRACCIÓ . A 6è ens encanta fer experiments!

 

A classe de medi Natural hem comprovat com diferents cossos es dilaten o es contrauen segons s’escalfen o es refreden.

Hem plantejat tres situacions; una amb un gas, una altra amb un líquid i l’última, amb un sòlid.

Primer hem col·locat una ampolla amb un globus al broc en aigua calenta i s’ha inflat. Després l’hem posat en un bol d’aigua freda i el globus s’ha desinflat. Les molècules s’expandeixen i es contrauen segons la temperatura.

Per comprovar la dilatació i la contracció dels líquids hem posat aigua amb colorant dins una ampolla amb una canyeta i l’hem segellat amb plastilina. En submergir l’ampolla en aigua calenta, aquesta ha començat a pujar per la canyeta.

Per últim hem fet l’experiment amb un sòlid. Hem posat un paper de plata enganxat amb una pinça i li hem afegit calor. La nostra vista no ha apreciat cap canvi. Després li hem enganxat paper de seda i hem fet el mateix. El paper d’alumini s’ha començat a cargolar.

4 3Experiments2 2IMG_0125 (2) 1IMG_0124 (2) 5IMG_0127 (2)

 

 

 

 


DIA DE LA PAU

Divendres 29 de gener, els nens i les nenes de parvulari i cicle inicial vam celebrar el Dia de la Pau a l’escola.

IMG_0354

Vam sortir tots al pati i, els padrins de cinquè i sisè de la Primària, van aprofitar l’ocasió per saludar els seus fillols i asseure’s junts una bona estona.

IMG_0356  IMG_0357

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0358    IMG_0355

 

Per començar l’acte, una representació de nens de sisè van llegir un petit manifest i, tot seguit, vam cantar

“Somnis d’infant”.

Tot desitjant-vos un feliç any ple de Pau, us deixem la pel.lícula de la nostra activitat.

 


ELS REFUGIATS I LA POBLACIÓ A 6è

Aquest curs ens hem trobat amb un tema que ha despertat molt el nostre interès. Ens ha preocupat i ens ha costat entendre per què en el món es produeixen situacions com la que ha esdevingut a Europa amb el tema dels refugiats.

Hem decidit treballar cooperativament des del vocabulari (glossari) que té a veure amb el tema, passant per les diferents migracions europees, la situació actual,… Hem aplicat conceptes estadístics tots iniciant-nos en l’ Excel.

Hem volgut entendre el tema des de diferents enfocaments. Per això hem contactat amb persones properes que són emigrants i immigrants a la vegada.

Cada grup s’ha fet especialista d’un bloc i s’ha encarregat d’explicar-ho i fer entendre a la resta de companys les seves conclusions.

Ha resultat un treball molt interessant; hem gaudit amb el procés i el resultat.

 

 
 


Treballem l’electricitat a 6è.

TALLER D’ELECTRICITAT ESTÀTICAa 6è.

Els alumnes de 6è hem estat experimentant amb l’electricitat. Per això, hem fet servir el següent material: barrets de llana, pintes, bolígrafs, paperets, globus i separadors de plàstic.

Mitjançant el fregament, hem produït electricitat estàtica. Hem fregat els globus amb els gorros de llana i el cabell. Hem obtingut que se’ns alcin els cabells i que els paperets s’enganxin al globus. També hem fregat els separadors, les pintes i el bolígraf, i han atret els paperets.

File 25-9-15 14 13 52 File 23-9-15 13 54 35 File 23-9-15 13 56 35 File 23-9-15 13 56 46 File 25-9-15 14 12 14 File 25-9-15 14 12 56

 

CIRCUITS ELÈCTRICS a 6è.

A Medi Natural els nens i nenes de 6è hem fets circuits elèctrics. Hem necessitat diferents tipus de materials com: una pila de petaca, cables de coure recoberts d’aïllant, una bombeta i diferents materials amb ferro (maquinetes, clips, imperdibles, xinxetes,…).

Hem connectat els cables a la pila i a la bombeta fent un circuit tancat. La bombeta s’ha il·luminat. Després hem afegit dos cables més connectant-ne un a un clip u i l’altre a una xinxeta. Si el clip tocava la xinxeta la bombeta s’il·luminava. Si no es tocaven (no hi havia contacte), no.

Fitxer_001 File 19-10-15 18 37 53 File 28-10-15 13 58 24 File 28-10-15 13 58 39 Fitxer_000 Fitxer_000(2)


Els alumnes de 6è. han anat al Canal Olímpic

Els alumnes de 6è vam fer una excursió al Canal Olímpic per tal de poder treballar activitats físiques en el medi natural. La sortida va ser matinal i vam tenir molta sort amb el dia, feia molt sol. Ens ho vam passar molt bé, un grup va fer kayak per parelles mentre l’altre grup feia tir amb arc.

Durant l’activitat de kayak vam aprendre a desplaçar-nos amb aquesta embarcació, a coordinar-nos i a treballar en equip. En acabar ens vam haver de canviar de roba perquè vam acabar força molls.

En l’activitat de tir amb arc teníem un monitor que ens va ensenyar com fer-ho. Primer vam provar d’encertar a la diana i  després vam intentar apuntar més cap al centre. Vam fer un concurs per parelles a veure qui aconseguia més puntuació i finalment, un concurs individual.

PA070088 P1040823 P1040824 P1040828 P1040835 PA070071 PA070077 PA070078 PA070079 PA070082


ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

                   c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

               7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

 

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!