2N CI: TEATRE EN CASTELLÀ

La setmana passada vam fer les obres de teatre que havíem estat preparant durant unes setmanes. Eren unes obres inventades pels nens i nenes, en grups cooperatius i en castellà.

Primer vam pensar de què aniria, vam escriure la història i després vam pensar els diàlegs.Durant unes sessions vam acabar de pensar i escriure l’obra . Un cop feta, vam assajar-la sense i amb els complements de cada personatge. Tot ho vam fer en castellà per practicar la parla i l’escriptura d’aquesta llengua.

Mireu-ne el resultat!!!


2N CI: HEM ANAT A LA SAGRADA FAMÍLIA!!!!

La setmana passada vam tenir la gran oportunitat d’anar a visitar la Sagrada Família.

Vam aprofitar aquesta visita per iniciar el projecte de Barcelona i d’Antoni Gaudí. Amb aquest projecte volem saber coses de la ciutat on vivim: on està situada, els seus límits, els seus barris, la història de la ciutat, els edificis més emblemàtics i sobretot l’obra d’ Antoni Gaudí .

La visita va ser molt interessant. A través d’uns jocs vam anar descobrint les característiques, formes i curiositats de la gran obra de Gaudí.

Vam fer una ruta per l’exterior on vam descobrir la façana principal, la façana del Naixement, l’ única que va construir Gaudí. Vam localitzar totes les figures del pessebre i elements de la natura.

La façana posterior,la façana de la Passió, representa la mort de Jesús . La pedra es veu d’un altre color perquè és una de les parts més noves i el seu arquitecte va ser Subirachs.

 

Però el que més ens va fascinar va el seu interior. Els colors dels grans vitralls i les columnes en forma de grans arbres ens van traslladar a un bosc màgic.

Vam aprendre moltes coses i ens van felicitar molt pel gran interès i entusiasme que van mostrar i per les coses que sabíem!!

Ara seguirem treballant i descobrint racons de Barcelona i de les obres de Gaudí!

 

 


Excursió a Tarragona i tiberi romà a l’escola

Sabeu per què l’escultura d’August va descalça? Què és el ceptre? Per què els carreus de la muralla tenen marques? Per què van decidir construir una ciutat a l’actual Tarragona? En què consistien les carreres al circ i com es comptaven les voltes? Qui eren els patricis? Qui eren els gladiadors i com eren les lluites?

Si encara no ho sabeu, pregunteu-ho als alumnes de 5è, són tots uns experts en Tarraco!!!! Han treballat l’Època Romana i han après moltes curiositats.

I què menjaven els romans? De quina manera i amb quins estris? Això també ho sabran respondre ells mateixos, ja que ho han viscut de primera mà.

Com a tancament del projecte, hem fet un dinar “a la romana”. Hem portat corones de llorer i hem menjat aliments de la cuina mediterrània: olives, olivada, pollastre amb dàtils, arròs amb salsa de polenta i raïm. I per acabar… hem brindat amb most!!

 

 


5 al dia.

Dimarts 18 els alumnes de 4t vam anar d’excursió al Mercabarna, al sector de les fruites i les hortalisses. Allà ens van explicar per què és tan important menjar 5 racions de fruita i hortalisses al dia com a base d’una dieta saludable. Tot plegat va servir per recordar quins són els aliments fonamentals per al correcte desenvolupament dels nens, per la seva riquesa en vitamines, sals minerals, fibra i carbohidrats.
Gràcies al recorregut per les diferents naus de Mercabarna, vam poder reconèixer productes frescos de temporada i proximitat.

Una de les activitats que ens van proposar va ser tastar aliments. Així que vàrem haver d’activar el sentit del gust per tal d’esbrinar de què es tractava. Hi havia: ceba crua, aranja, llimona, tomàquets, taronja i endívia. Molt xulo i quin gust tenia tot….

Després de caminar per allí, va arribar l’hora de dinar. Ens van convidar a un menú molt saludable. De primer plat ens van donar una amanida variada. El segon el vam posar nosaltres en forma d’entrepà i, per postres ens van donar una macedònia. Per beure, aigua i suc de taronja. Vàrem sortir molt contents i amb la panxa ben plena.

Va ser un dia rodó i vàrem entendre molt bé que tenir una bona alimentació quan som infants és la clau per prevenir malalties que apareixen a l’edat adulta, com el càncer i els problemes cardiovasculars.


LES FRACCIONS A 4t

L’aprenentatge de les matemàtiques sempre és més efectiu des de la vivència i la descoberta. D’aquesta manera permet que s’entenguin i s’integrin els conceptes  des del principi.

Per això a 4t hem introduït les fraccions amb materials diversos: cubs multilink, tires de paper de la mateixa mida,… Sense gairebé adonar-nos hem treballat el concepte de fracció, hem trobat fraccions equivalents, la fracció d’un nombre,…

   

 

Sabíeu que en una fracció quan més gran és el nombre del denominador més petita és la fracció? A nosaltres no ens ha costat gaire descobrir-ho.


Setmana Fantàstica de Carnaval

Altre cop en arribar el febrer ens hem preparat per rebre a Sa Majestat Carnestoltes “el rei dels poca soltes” per això hem estat fent les disfresses per quan arribés el gran dia de lluir-les.

Els primers en acompanyar-nos han estat els Ambaixadors i és clar, no pot haver bon “Arribo” si no va acompanyat d’unes divertides consignes: cara pintada, accidentats i roba del revés!

Amb tots aquests preparatius hem arribat a Dijous Gras, dia que esmorzem junts al pati fent un tastet de la deliciosa botifarra d’ou.

A punt estem per rebre el nostre estimat Carnestoltes i per aquest motiu hem elaborat entre tots un majestuós Pregó. Sa Majestat ha arribat amb comparsa i l’esperàvem junts al pati per seguir amb la gran disbauxa!

I per tancar la setmana fantàstica de Carnaval, divendres a la tarda ha arribat el dia de lluir disfresses i balls. Mireu que bé que ens han quedat!!!

I després cada curs ens ha mostrat la seva coreografia per acabar amb ballada general.

Ja només us falta poder veure les danses, aviat us penjarem els vídeos.

BON CARNAVAL


MULTIPLIQUEM A 3r

Aquest trimestre a 3r estem practicant la multiplicació. Per comprendre millor aquesta operació, vam començar treballant amb els reglets numèrics. Així, vam arribar a construir multiplicacions de més d’una xifra com, per exemple, 4 vegades el 27 (4 x 27) i vam poder observar-ne el resultat.

 

El pas següent va ser representar les multiplicacions de manera gràfica, descomponent en centenes, desenes i unitats. Per fer-ho, dibuixem tants “calaixos” com vegades es repeteix el número que estem representant. Després, comencem a fer agrupacions, tenint en compte que deu unitats fan una desena i que deu desenes fan una centena. Un cop fetes les agrupacions, cal fer el recompte per calcular el resultat de la multiplicació.

 

Per posar en pràctica els aprenentatges, vam estar jugant amb un tangram de multiplicacions.

 

 

Tot plegat ens està ajudant a comprendre millor aquest concepte matemàtic!


A 2N INTRODUÏM LA MULTIPLICACIÓ

A 2N DE PRIMÀRIA HEM INTRODUÏT EL CONCEPTE DE MULTIPLICACIÓ . AMB DIFERENT MATERIAL HEM JUGAT A FER DOBLES, TRIPLES …AQUESTS MATERIAL ENS VA MOLT BÉ PER ENTENDRE QUÈ VOL DIR MULTIPLICAR .

DESPRÉS DE JUGAR MOLT, HEM CALCULAT ALTRES MULTIPLICACIONS DINS L'”ARMARIET ” DE LA MULTIPLICACIÓ. UN NEN N’ESCRIVIA UNA I L’ALTRE COMPANY L’HAVIA DE DIBUIXAR, ENCERCLAR LES DESENES I CALCULAR ELS RESULTAT.

ANEM PER BON CAMÍ!!!! SEGUIREM AIXÍ, JUGANT I APRENENT!!!!