PROVES CANGUR AL CICLE SUPERIOR

Mireu quines cares més alegres! No, no es tracta d’un concurs de pintura ni literari: és un concurs d’enigmes matemàtics anomenat “Cangur”.

Consisteix en un joc concurs anual desenvolupat el mateix dia per tots els participants , convocat per la “Societat catalana de Matemàtiques”.

Té com a objectius difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i estimular i motivar tants alumnes com sigui possible. No contempla cap objectiu de selecció o de comparació. El més important és engrescar massivament els nens i les nenes en la ciència matemàtica i popularitzar-la.

A l’escola vam pensar que era interessant la nostra participació. Els alumnes del cicle superior van col·laborar amb il·lusió a l’entrenament científic i van realitzar la prova definitiva amb interès.

Felicitem tots els alumnes i, especialment, aquells que han obtingut un nivell destacat:

5è:

Júlia R, Ferran A, Leire P, Clàudia F.

6è:

Eduard R, Aleix M ( “Menció d’honor”), Pol M, Irene S.

 

DSC_0564     DSC_0567

 

DSC_0560     DSC_0568

 

 


VISITA A TÀRRACO (5è de Primària)

Aprofitant que a 5è hem començat a treballar el tema dels romans, divendres passat vam anar a visitar la Tàrraco romana.

 

IMG_3171

 
 

Seguint la muralla, on encara s’hi veuen signes dels seus constructors, vam topar amb l’emperador August, que ens saludava i mostrava el seu poder.

 

IMG_3162

 
 

També vam veure la imatge de la Lloba Capitolina, i ens van explicar la història de Ròmul i Rem, fundadors de la ciutat de Roma.

Vam poder passejar per les entranyes del circ, el lloc per on van passar tants i tants espectadors de les curses de quadrigues. Quina emoció!

 

IMG_3168

 
 

Finalment, a l’amfiteatre, asseguts a les grades, ens vam poder posar a la pell del públic de les lluites de gladiadors. El nostre guia ens va explicar tots els detalls de les lluites i els signes que es feien servir per perdonar la vida dels lluitadors o per condemnar-los a mort (res a veure amb les pel·lis). Fins i tot vam poder baixar a l’arena. Impressionant!

 

IMG_3184 IMG_3180 IMG_3175

 


BICICLETADA DE 5è

El dimarts dia 9 de febrer, els de cinquè vam rebre la Guàrdia Urbana, que ens va preparar per a la visita de la setmana següent al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.

Els agents ens van explicar com s’ha de circular quan anem en bici per la ciutat, quins són els senyals de trànsit més habituals i les mesures de seguretat que cal recordar sempre.

També ens van parlar de la sortida del dimecres dia 17, a Montjuïc, on hi ha un circuit que permet practicar tot allò que ens havíen explicat, tant quan circulem com a vianants com quan ho fem com a conductors de bicicleta, per tal de fomentar una mobilitat segura.

El dia 17, un cop allà, ens van deixar unes bicicletes, unes armilles i uns cascos i…

IMG_3187 IMG_3133

 

Apa, a circular! Tot allò que semblava taaaan fàcil a classe, a la realitat canviava una mica: que si allà no hi havia cap Stop, que si jo no he vist que vingués ningú i he passat, que si el semàfor no estava vermell..

IMG_3186 IMG_3141IMG_3190

. Va ser molt divertit i vam aprendre que és molt important respectar els senyals de trànsit i estar molt al cas dels altres vehicles i dels vianants quan circulem per la ciutat.

Esperem que els carnets arribin aviat!

 


DIA DE LA PAU

Divendres 29 de gener, els nens i les nenes de parvulari i cicle inicial vam celebrar el Dia de la Pau a l’escola.

IMG_0354

Vam sortir tots al pati i, els padrins de cinquè i sisè de la Primària, van aprofitar l’ocasió per saludar els seus fillols i asseure’s junts una bona estona.

IMG_0356  IMG_0357

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0358    IMG_0355

 

Per començar l’acte, una representació de nens de sisè van llegir un petit manifest i, tot seguit, vam cantar

“Somnis d’infant”.

Tot desitjant-vos un feliç any ple de Pau, us deixem la pel.lícula de la nostra activitat.

 


ORIGAMIS PER A L’ESTUDI DEL CÀNCER

senbazuru

Cada any ens agrada a la Primària participar en alguna campanya solidària.

Aquest curs hem volgut adherir-nos a “Un origami un euro”, una iniciativa de la Fundació Mútua General de Catalunya que, per cada ocell de papiroflèxia (grua) que els fem arribar, donarà un euro a la Fundació Josep Carreras.

                   c378e64522d9a82ab0b38bd9167de88b    3681889102_4a1bf3b9b4

Hi ha una llegenda molt bonica japonesa que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig. Aquesta història la treballarem durant la campanya a l’escola.

Us la posem al blog, per si la voleu conèixer:

Senbazuru: una història mil·lenària

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?

Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. Després del consell de la seva amiga Chizuko, i mentre estava a l’hospital, va decidir que faria 1.000 grues de paper. Va pensar que el seu desig no seria només per a curar-se, sinó també per a que tot el món pogués viure en pau, sense guerres. Sadako no va poder superar la malaltia i tampoc va acabar de fer totes les grues (va haver de parar quan portava 644). Però, Chizuko i molts altres amics van arribar a fer les 1.000 grues, que d’aquesta manera, es van convertir en un símbol de la pau a tot el món.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

               7235645150_615c894d0b       images

Us fem arribar també aquest vídeo “casolà”que hem fet per ajudar a tots plegats a fer les grues de paper:

 

FES LA TEVA GRUA from Escola Proa on Vimeo.

I és que no és una tasca senzilla!

De fet hem gravat el vídeo perquè els que es troben per internet són molt difícils de fer amb la canalla.

images3Si a casa ens voleu ajudar a fer grues, us animem a fer-ho i us donem les gràcies per endavant.

Ànims i bona feina!


Sortida dels alumnes de 5è. al delta del Llobregat

El dijous 15 d’octubre vam anar a visitar el Delta del Llobregat i la Reserva Natural Remolar-Filipines, que ens servirà per completar els treballs que estem fent a classe.

Després de revisar que hi érem tots i ruixar-nos ben ruixats amb loció antimosquits, tots cap a l’autocar!

La primera parada va ser a les Cases d’en Puig, on ens esperava la Teresa, que ens va fer una presentació de la situació del delta, dels elements que el conformen, la flora i la fauna que hi ha…

IMG_2616

Un cop informats, se’ns va obrir la gana i, abans de visitar el Parc Natural, vam aturar-nos a esmorzar a l’entrada del parc. Ara sí, amb les panxes plenes, ja podíem començar les activitats previstes!

 

El Javi i la Teresa ens van guiar per un recorregut molt interessant: a la pineda vam poder observar la vegetació que s’alça sobre la fina sorra de platja, i vam veure el rastre que deixen els seus habitants. Fins i tot vam sentir, entre avió i avió, el cant d’alguns ocells.

IMG_2634 IMG_2631

Com ens va fer molt bon dia, des del Mirador de Cal Malet vam poder veure el Tibidabo, la Torre de Collserola i el Massís del Garraf. I, ja a la platja, vam descobrir la característica vegetació del delta.

Finalment, una de les activitats que més ens va agradar va ser anar a l’Aguait del Sabogal, una cabanya de fusta ben amagada des d’on es podia veure el cabusset, la fotja, l’ànec collverd, el bernat pescaire i molts altres ocells. Ssssshhhhhh… silenci!!!

IMG_2640

Finalment, amb una bona gana –va anar just que algú no es cruspeix una salicòrnia–, ens vam dirigir cap al Parc Nou, al Prat del Llobregat, un espai a l’aire lliure on hi havia taules per poder dinar tots plegats i jugar una estona abans de tornar a l’escola.

proa_15102015-5a proa_15102015-5b

Vam acabar cansats però va ser una excursió molt interessant. Tenim molta sort de tenir tan a prop un espai tan bonic i tan especial com el delta del Llobregat!


“L’ESPASA DEL REI ARTÚS”

Al taller de català vam fer la dramatització de l’obra “L’espasa del rei Artús”. El seu argument gira al voltant dels primers anys del protagonista, fins que és anomenat rei.

Primer vam llegir el llibret entre tots. Cadascú va pensar quin paper volia fer i es va realitzar un sorteig. Vam començar a estudiar el text i vam iniciar els assajos.

Poc a poc, amb imaginació i col·laboració entre les dues classes, vam pintar els decorats i preparar el vestuari.

Finalment, va arribar el dia de l’estrena davant els nostres fillols de lectura. Ens va encantar respondre totes les preguntes que ens van fer els nens i nenes de 2n i els vam animar a repetir la nostra experiència en un futur.

Tot va sortir rodó!

 

L’ESPASA DEL REI ARTÚS 5èA from Escola Proa on Vimeo.

L’ESPASA DEL REI ARTÚS 5èB from Escola Proa on Vimeo.


Tallers de màquines a 5è.

A medi natural hem treballat les màquines simples. Hem comprovat que són aparells inventats per l’ésser humà, des de la prehistòria, per facilitar la realització d’algunes feines.
Vam veure a la classe uns vídeos molt divertits que explicaven la construcció, el funcionament i les aplicacions de diverses màquines: la palanca, la politja, el pla inclinat, el torn,…
Ens va sorprendre el fet de que les màquines ens envolten per tot arreu: les tisores, la maquineta de fer punta al llapis, l’obrellaunes i moltes més.
Les tutores ens van proposar ser els protagonistes del nostre aprenentatge. Havíem de construir, per grups cooperatius, una màquina.
Ens vam posar a la feina amb molta il·lusió i va arribar el dia en el que vam compartir amb tots els companys els nostres descobriments i creacions. El resultat el podeu observar a les fotos que adjuntem.
Tots i totes estem molt satisfets i ens hem adonat que el millor aprenentatge és el que assolim experimentant nosaltres mateixos.
Què contentes i orgulloses estaven les nostres tutores!

P1010097 P1010096 P1010095 P1010094 P1010093 P1010092 P1010091 P1010090 P1010089 P1010088 P1010087 P1010086 P1010085 P1010084 P1010083 P1010082 P1010081 P1010080 P1010098

 

 

 


TALLER DE MÀQUINES A 5È

A medi natural hem treballat les màquines simples. Hem comprovat que són aparells inventats per l’ésser humà, des de la prehistòria,  per facilitar la realització d’algunes feines.

P1010080

P1010081   P1010082

Vam veure a la classe uns vídeos molt divertits que explicaven la construcció, el funcionament i les aplicacions de diverses màquines: la palanca, la politja, el pla inclinat, el torn,…

P1010083  P1010084P1010085Ens va sorprendre el fet que les màquines ens envolten per tot arreu: les tisores, la maquineta de fer punta al llapis, l’obrellaunes i moltes més.

P1010089  P1010088

 

P1010087  P1010086

Les tutores ens van proposar ser els protagonistes del nostre aprenentatge. Havíem de construir, per grups cooperatius, una màquina.

P1010092   P1010093

 

P1010091   P1010090

 

Ens vam posar a la feina amb molta il·lusió i va arribar el dia en el que vam compartir amb tots els companys els nostres descobriments i creacions. El resultat el podeu observar a les fotos que adjuntem.

P1010094 P1010095  P1010097

 

P1010098

Tots i totes estem molt satisfets i ens hem adonat que el millor aprenentatge és el que assolim experimentant nosaltres mateixos.

P1010096

Que contentes i orgulloses estaven les nostres tutores!