1r ESO
Reptes matemàtics
A 1r d’ESO seguim els reptes proposats pel Museu de les Matemàtiques com a tasques voluntàries. En aquest cas es tracta de construir, mitjançant papiroflèxia, una barqueta que es pot impulsar bufant, i resoldre un repte que barreja diferents conceptes geomètrics.
A qui m’assemblo?
Els alumnes de 1r d’ESO van desenvolupar una tasca en la qual havien d’investigar una mica preguntant a casa a qui creu tothom de la família que s’assemblen…
Sempre passa que et sents dir moltes vegades comentaris com:
” t’assembles molt a…, tens els mateix caràcter que…., aquestes pigues són iguals que les que tenia…”
A partir d’aquesta investigació han fet presentacions i textos molt interessants i molt xulos…descobrint aspectes, anècdotes i vivències de persones molt properes a ells i elles….
Hem volgut compartir-n algun…
INVESTIGUEM DENSITATS
Quin consum d’aigua fem?
Els nois i nies de 1r d’ESO, a la matèria de Naturals, hem fet un experiment per ser conscients del nostre consum d’aigua. En aquest cas, l’experiment ha consistit a calcular l’aigua que gastem quan ens dutxem, una activitat que realitzem cada dia, però que presenta moltes diferències en quant a l’aigua consumida per cada un de nosaltres.
El cicle urbà de l’aigua
Homenatge als nostres cuiners i cuineres de casa
Des del confinament
Des del confinament els i les alumnes de 1r d’ESO segueixen treballant de valent i fan escrits de forma voluntària que valorem molt positivament perquè els fa estar actius, i perquè escriure és una molt bona manera d’aprendre , de millorar i d’ocupar el temps. A més, ens encanta rebre els seus textos…
TREBALLS DES DEL CONFINAMENT
Després de treballar les roques i minerals al laboratori de Naturals, alguns alumnes de 1r d’ESO han aprofundit en alguns temes proposats. Aquí teniu una mostra d’aquests treballs, tracta del Coltan, un mineral indispensable per la fabricació dels mòbils.
Descarregar (Coltan-4.pdf, PDF, 109KB)
Projecte Creem un itinerari
Aquests darrers mesos, els alumnes de 1r d’ESO, hem estat treballant en un projecte. Aquest consistia en preparar un possible itinerari de dos dies a diferents comarques de Catalunya. Hem preparat aquesta escapada en petits grups tenint en compte el pressupost, l’autocar, l’allotjament, les activitats,…
Després de fer unes exposicions, van sortir dos itineraris finalistes, la Garrotxa a 1r A i Terra Alta a 1r B. Després, els dos grups finalistes van exposar els seus itineraris junt amb la revista que van realitzar. Al final, la proposta guanyadora ha estat l’itinerari per la Garrotxa, el qual intentarem que es faci realitatl
Mariona Tugues, Aina Farran i Laia Quevedo