Col·laboració amb l’ONG Alkaria

El projecte guanyador d’aquesta any dins de la matèria d’emprenedoria ja s’està materialitzant. Recordem que es va projectar la col·laboració amb l’ONG Alkaria per instal·lar una placa solar a Koundara Kaba, un poble del Senegal amb el qual l’escola col·labora des de fa temps. També s’aprofitarà per posar llum exteriora l’escola d’allà.Seràla primera escola amb llum del poble.

Un grup de representants de l’ONG hi ha anat i Proa ja és present en aquell indret.

Visita al Museu d’Història de Catalunya

El passat dimecres dia 1 de març, els alumnes de 4rt d’ESO vam visitar des de l’àrea de Socials el Museu d’Història de Catalunya, Durant un parell d’hores vam recórrer les sales dedicades al segle XIX i a la industrialització i vam participar d’una activitat la finalitat de la qual era cercar informació sobre personatges de l’època i posar-nos a la seva pell, tenint en compte la seva classe social i el treball que realitzaven.
Una sortida molt profitosa per aprendre i reforçar coneixements!

Visita a la fira Yomo

Els alumnes de 4t d’ESO que cursen la matèria  optativa de Tecno-Tic van visitar el passat dimarts dia 27 de febrer el Saló YOMO. YOMO ha sigut en una enorme exposició de ciència i tecnologia enmarcada en en Mobile World Congress . Amb espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques on els alumnes van poder veure aplicacons de la tecnologia mòbil i la robòtica.


El procés del muntatge de la nova caseta del pati

Uns alumnes de 4t d’ESO van ajudar a muntar la nova caseta de fusta que hi ha al pati gran. A continuació ens expliquen com ho van fer.

Primer vam llegir les instruccions i subratllar el més important. Quan vam obtenir el material vam separar cada part en grups i vàrem revisar que estigués tot i en bon estat.

Un cop vam tenir-lo tot organitzat, vàrem començar a fer el terra de la caseta,les parets i per últim el sostre.

Un cop vam tenir tota l’estructura de la caseta, ens vàrem partir en dos grups, uns ens vam posar a envernissar-la per protegir-la de la pluja i la temperatura i també perquè quedés més maca. Mentrestant, els altres companys anaven fent les finestres i els últims retocs del sostre.

Participem en la setmana de la Codeweek

Aquesta setmana és la Codeweek, de la qual ja us vam parlar en una entrada del mes passat.

Hi estem participant des de l’optativa de 4t d’ESO Tecnologies de la Informació i Comunicació. Concretament, els alumnes estan desenvolupant i programant una aplicació mòbil que permeti calcular qualsevol de les tres magnituds del MRU (Moviment Rectilini Uniforme).

Podeu descarregar l’app a: FísicaMRUApp

Per si voleu veure com està feta:

Comencem el projecte de la nostra app

Els alumnes de 4t d’ESO que fan l’optativa de Tecno-TIC han començat el seu projecte on crearan una aplicació mòbil. Primer de tot s’han constituït com a empresa i han començat la creació del que serà la seva web empresarial on es recollirà tot el desenvolupament del projecte.

 

Com a exemple us poso la web que vam presentar al concurs que fa MSchool el curs passat  i a mida que anem construint les d’aquests curs ja les anirem posant.

app

https://sites.google.com/a/escola-proa.cat/masamasa/

Comencem el nou curs 2016-2017

Un any més comença un nou curs i aquest any serà encara més especial en motiu de la celebració del 50è aniversari.
Els alumnes d’ESO ja estan ubicats a les seves aules.

A dos quarts de deu han entrat els alumnes de 2n de Batxillerat que aquest any han estrenat les seves aules pintades amb nous colors.

I finalment a les 10 s’ha fet l’acte de benvinguda i inauguració del curs als alumnes de 1r de Batxillerat.

Curmetratges geològics a 4t d’ESO

Hola a tothom!

S’ha acabat la teca, i ara toca repassar tot allò que hem fet per fer-ho encara millor en el futur. En aquest cas estic orgullós de poder compartir amb vosaltres la feina excel·lent que han fet els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d’ESO, en el projecte de l’última unitat de la matèria.

La Geologia, sempre vista com una disciplina densa i avorrida, s’ha convertit en tot un desplegament de creativitat, colors i imaginació. Els alumnes, a partir d’un plegat de pistes i evidències, han elaborat hipòtesi de la configuració i el moviment de les plaques presentades al llarg del temps geològic.

 

Aquí teniu alguns exemples. Tots ells diferents, però tots ells tenen el tret destacable que fa que la feina d’aquests nois i noies sigui excel·lent.

 

 

 

 

 

 

Molt bon estiu noies i nois de l’ex 4t d’ESO! Us desitjo el millor per al vostre futur!

Activitat Lip Synch

Els alumnes de 3r i de 4rt d’ESO, durant la darrera classe d’anglès van fer un lip synch. Els nanos feien veure que cantaven una cançó d’un grup que havien triat i a sobre feien coreografies. Al final vam votar el grup que més ens va agradar. Els nanos s’ho van passar molt bé i va ser una manera ben maca de tancar el curs!

A 3r va guanyar el Pau Carreño i a 4rt el grup de nois que van interpretar “baby” del Justin Beaver (Castel & Co).

Gràcies!

Participem a la I Mostra de Robòtica de Trams

Avui divendres 6 de maig s’ha celebrat a l’Escola Virolai la I Mostra de Robòtica organitzada des del Departament Col·laboratiu de Robòtica de Trams. Han assistit l’Àlex E. , Ainhoa A., David A. i  Guillem M.  de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO per exposar dos projectes fets amb el robots Mindstorms NXT i EVE3 de Lego: Transporter i Double Traker Tank.

Transporter és un projecte que vol recrear un robot que porta un contenidor d’un punt a un altre gràcies a una pala que puja i baixa.

Double Traker Tank és un robot que recula i gira cada vegada que es queda sense espai per continuar.