Canal de pràctiques de Química

A l’assignatura de Química de 1r de Batxillerat, en començar aquest curs 16-17 ens vam marcar com a objectiu  anar sovint al laboratori o almenys fer-ho amb més freqüència en relació a cursos anteriors.

Consideràvem que s’havia de potenciar l’ús de les noves instal·lacions de que disposem des de fa dos cursos, i per altra banda, que és una forma de millorar l’aprenentatge per part dels alumnes en aquesta matèria experimental.

Com a resultat de totes les experiències que anem fent hem engegat un canal de youtube on trobareu els seus vídeos. Són els alumnes precisament, els que de manera rotatòria s’encarreguen de gravar i preparar un vídeo per a cada pràctica que fan.

https://www.youtube.com/channel/UCk5lTTO33g97gy-cui3Tw1g?spfreload=10

Creixement de cristalls

Els nois i noies de 2n d’ESO hem estat treballant les dissolucions al laboratori. Hem fet dissolucions saturades de clorur sòdic i hem obtingut cristalls de sal deixant evaporar el dissolvent, tal com passa a les salines.
Hem après la importància del temps i el repòs en la formació d’un bon cristall.
Aquí teniu una mostra dels nostres cristalls vistos a través de la lupa binocular.​

Fabriquem els nostres propis exercicis

Aquesta setmana els tres grups d’Autoaprenentatge de 1r d’ ESO han hagut de fabricar exercicis sobre aspectes de gramàtica i ortografia que havíem descobert que ens portaven a fer sovint errades als escrits (diferència entre em i hem, s’havia i sabia, a i ha, pel o bé per l’…)
Un cop treballats tots els conceptes per tal de tenir-ho clar han hagut de treballar per fer exercicis que havien de resoldre els seus companys. No era una tasca fàcil, doncs calia fer exercicis ben plantejats, que ajudessin a practicar i a consolidar allò treballat, però alhora havien de ser distrets, originals,.i molt,molt ben redactats.
Aquí els teniu resolent la feina que els havien proposat els companys-profes.
El fet de treballar de forma cooperativa ha fet que amb els companys calgui raonar, pensar i consensuar la solució correcta. Cal que s’ajudin entre ells i per tant ,el rendiment i els resultats són millors.

Colònies a la neu de 2n d’ESO

Demà ja tornen de Queixans els alumnes de 2n d’ESO on ha gaudit d’una neu recent caiguda.

Let It Snow 2 | Segona part de l’Esquiada | 2n ESO | Escola Proa from Quim on Vimeo.

Escultures abstractes amb línies

Aquest projecte de Ed. Visual i Plàstica en CLIL  ha acostat als alumnes a l’abstracció en 3D, i experimentar amb les possibilitats creatives de la línia com a element plàstic. També han pogut aprendre vocabulari i expressions en anglès i han conegut a l’artista Frank Stella i la seva obra abstracta.

TALLER D’ARQUEOLOGIA AL COSTAT DE L’HORT

El passat divendres, vam tenir la sort de poder fer una activitat dinàmica a l’aire lliure. La Laia, una amiga del Marc ens va fer una petita xerrada sobre l’arqueologia. Després vam anar a l’hort on ens havien preparat un jaciment i on vam excavar com autèntics arqueòlegs, després vam passar a l’interior del laboratori per fer la tasca més difícil, la de restauració. Allà vam intentar ajuntar les peces de les troballes amb cinta i finalment, amb molt d’esforç ho vam aconseguir.

Mannequinchallenge de 2n ESO B

La classe de 2n d’Eso B, hem fet un #mannequinchallenge a l’hora de tutoria. L’hem organitzat entre tota la classe. Ha consistit en què tothom, havia d’estar quiet, i la càmera anava passant per tota la classe, com si entréssim dintre d’una fotografia.  Després, hem editat el vídeo amb una música.

 

Joana Suñé.

 

VID-20161128-WA0000 from Escola Proa on Vimeo.

 

El procés del muntatge de la nova caseta del pati

Uns alumnes de 4t d’ESO van ajudar a muntar la nova caseta de fusta que hi ha al pati gran. A continuació ens expliquen com ho van fer.

Primer vam llegir les instruccions i subratllar el més important. Quan vam obtenir el material vam separar cada part en grups i vàrem revisar que estigués tot i en bon estat.

Un cop vam tenir-lo tot organitzat, vàrem començar a fer el terra de la caseta,les parets i per últim el sostre.

Un cop vam tenir tota l’estructura de la caseta, ens vàrem partir en dos grups, uns ens vam posar a envernissar-la per protegir-la de la pluja i la temperatura i també perquè quedés més maca. Mentrestant, els altres companys anaven fent les finestres i els últims retocs del sostre.