Visita al Jaciment Arqueològic d’Empúries i al Teatre-Museu Dalí.

Els alumnes d’Història de l’Art i de Llatí hem fet una sortida  el 10 de març al Jaciment Arqueològic d’Empúries i al Teatre-Museu Dalí.

Un dia excepcional!

Els alumnes de Llatí ens van fer un fantàstica explicació  de les ruïnes de l’època romana, vam passejar com si fóssim “senadors romans”.

Un cop dinats al costat de la platja , amb un paisatge  encisador….ens vam traslladar al Teatre-Museu Dalí a Figueres, que tot i que hi havia molta gent, ens van endinsar en el món oníric de l’artista, que ens captivar.

Molt de coneixement in situ en un Empordà primaveral!!!

 

 

 

Taller de creació: espectacle poètic

El dimecres 27 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat de literatura catalana van participar al taller poètic impartit per la cantautora Sílvia Comas, “Llum de paraula”.

Després d’una introducció a la vida i obra de l’autor, els alumnes van  treballar  sobre poemes de Miquel Martí i Pol d’èpoques i temàtiques diferents i  van fer propostes per a muntar un recital de poesia, buscant un fil conductor, música, incorporant accionat…i finalment fent la representació.

Iniciem la programció amb Lego We Do

baixa
 
Aquest any per primer cop fem a 1r d’ESO la programació de petits muntatges fets amb Lego. Per aquest tema farem servir el Kits Lego We Do i el programari amb què es fa el codi per donar-los mobilitat és l’Scratch 2.0.

 

LEGO-Education-WeDo

Els alumnes per grups de 5 persones munten una figura seguint els plànols que tenen en un document al Drive. En aquesta activitat en concret munten un cocodril que programaran per obrir i tancar la boca lliurement. En una segona activitat el programaran per poder fer que tanqui la boca quan se li posi algun objecte a dins.

 
 
 

 

La part d’obrir i tancar de la boca s’aconsegueix programant el moviment i el sentit de gir del motor que porta i, el fet que pugui tancar la boca quan se li acosta la mà, és gràcies a un sensor de llum que porta incorporat a dins. També caldrà programar aquest element des de Scratch jugant amb el valor d’intensitat de llum que rep el sensor.

Aquí podeu veure com ha sortit l’activitat: