Comencem!

Després del retrobament amb els amics comencem el nou curs amb dinàmiques per conèixer-nos i crear un bon clima de grup.

Sortida a la Fageda de’n Jordà

El darrer dia de curs els alumnes de 1r d’ESO van realitzar la sortida a la Fageda de’n Jordà on els alumnes que van fer el millor itinerari dins del projecte Paisatges de Catalunya van organitzar la sortida. Quina millor manera d’acabar el curs que gaudint del paisatge de la Fageda i visitant la Cooperativa de làctics que hi ha allà.

Viatge a Devon

La setmana passada els alumnes de 4t d’ESO van fer el viatge a Devon amb el que tanquen la seva etapa a l’ESO. És un viatge que abarca l’estada amb famílies angleses, xerrades en anglès sobre com és la vida de la joventut d’allà, visites turístiques, preparar un musical, fer ceràmica, anar a prendre el te en un lloc típic,…

Tot plegat s’ho van passar molt bé i va ser una gran experiència per a tots i totes.

Aquí us deixem un seguit de fotos de l’estada.

Vídeos guanyadors Convivències Navarra

Com a tasca final del Projecte de Navarra d’enguany, els alumnes de la promoció Malala han gravat i editat vídeos on expliquen la seva experiència a mena d’anunci.

Després de visionar tots el​​s vídeos a la classe, els alumnes de 3r de l’ESO han decidit, mitjançant una rúbrica, quins són els millors vídeos presentats.

Val a dir que s’han realitzat molt bons vídeos i que molts grups han rebut mencions especials que hem celebrat amb una breu “cerimònia dels Òscars”. S’han entregat premis als vídeos millor editats, al millor treball en grup, a la millor banda musical, al millor argument, etc.

Voleu veure quins són els vídeos que han triat els alumnes perquè els representin?

La nostra enhorabona a tots els alumnes per la feina feta!

1qrleXme1zhNU-hOS7ng2rO9iosJVf2dC from Escola Proa on Vimeo.

1CIw6Z7qhKSPPnQJfUaI1zQNE7lDl3t-m from Escola Proa on Vimeo.

Tutoria de 3r de l’ESO

Taller de comunicació a 3r d’ESO

Els alumnes de 3r d’ESO a l’assignatura de castellà hem estat fent un taller de comunicació on hem acabat creant un projecte diferent cada trimestre: una revista, un reportatge televisiu i un programa de ràdio.
Els alumnes han avaluat la seva actitud al llarg del trimestre i han coavaluat la presentació oral del projecte al final del trimestre on explicaven com han treballat dins el grup, el que han après, els problemes quan han tingut i si han gaudit del projecte.
Estem molt orgullosos de la feina feta i de la seva evolució en l’aprenentatge.

programa TV from Escola Proa on Vimeo.

Fira de l’Alta Edat Mitjana

Els alumnes de 2n d’ESO han recreat la vida a l’Alta Edat Mitjana  fent una sèrie d’escenificacions que mostren com era la vida dels pagesos, els artesans, la noblesa i el clergat. Per fer aquest projecte s’han organitzat en comissions: uns han fet el guió de les escenes, altres el vestuari i  uns altres els decorats. Tot plegat va donar lloc a la fira medieval que ahir es va obrir als pares i també va ser visitada  pels cursos de 5è i 6è de primària i 1r d’ESO.

DONEM LA CARA PER LA SALUT MENTAL

Des de fa uns quants cursos, a l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani treballem la Salut Mental de manera exhaustiva i des del prisma social. Ho fem a través d’uns curtmetratges de sensibilització que volen ajudar a promoure la normalització i a evitar l’estigma de la malaltia mental.

Aquest curs és el primer cop que hem decidit presentar els curtmetratges millor valorats per la classe al I Concurs de Cinema Ments Despertes que organitza el grup SOM VIA. Val a dir que aquesta gent està fent una tasca enorme en la difusió i la normalització de la Salut Mental.

Dijous passat vàrem assistir a l’entrega de premis i després de passar una bona estona amb un presentador de luxe (en Francesc Orella, el Merlí!) vàrem marxar ben contents d’haver estat finalistes del concurs!

A continuació us deixem unes imatges i vídeos del festival. També us deixem els vincles als curtmetratges finalistes.

Previsualitza el vídeo de YouTube L’ANSIETAT | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube SÍNDROME CAPGRASS | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube ESQUIZOFRÈNIA | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Enhorabona a tots per la vostra dedicació i gràcies per donar la cara per la Salut Mental!

Gamificació a l’aula a partir d’una lectura.

Treballant el llibre de lectura de castellà de Roald Dahl, Relatos de lo inesperado amb 4 d’ESO

Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

Tarda al Museu d’Hominització de l’Escola Proa

Divendres a la tarda part de la sala d’actes juntament amb una classe de Batxillerat es van convertir en un museu ideat i creat pels alumnes de 1r d’ESO com a treball final del projecte d’hominització. Els pares van ser rebuts amb una projecció d’entrevistes dels diferents grups on s’explicava com s’havien organitzat per preparar-lo. Després de la projecció es va dur a terme la inauguració oficial amb el corresponent tall d’una cinta inaugural.

Els pares i mares van poder visitar els diferents expositors amb l’explicació pertinent a càrrec dels propis alumnes. En el museu van poder trobar els següents apartats: Mites sobre l’hominització, l’evolució dels homos, el jaciments on s’han trobat restes, en quina època va viure cada tipus d’homo, què menjaven, com s’expressaven, quines eines o armes feien i amb quins materials i com es van estendre pel món.

Tothom va sortir molt encantat amb la visita i els alumnes van estar molt emocionats d’haver aconseguit crear tot el que s’hi va exposar.