Gràcies, còmplices!

El gran Ferran Adrià va dir un cop que “la cuina és un llenguatge mitjançant el qual es pot expressar harmonia, felicitat, bellesa, poesia, complexitat, màgia, humor, provocació i cultura“. I jo afegeixo que la cuina també expressa complicitat.
Per això us dic gràcies, còmplices. Sí, còmplices perquè heu entomat un repte que se us va posar al davant ara farà gairebé dos anys. 
 
Molts alumnes començàveu a cuinar sense tenir gaire idea de com fer-ho… i us n’heu acabat enamorant.
Algun papi i alguna mami no cuinava gens… i s’ha enganxat a la cuina “per culpa” del seu fill o filla.
Alguns no sabíeu pelar una patata… i ara sou els mestres de l’esferificació de mango.
Alguns vespres a casa només es veia Masterchef per fer safareig… i ara critiqueu en família les decisions del Jordi Cruz i de la Samantha.
Alguns no podíeu veure la verdura ni de lluny… i ara, com a mínim, la tasteu si l’heu cuinada vosaltres.
Alguns mai no havíeu tastat ingredients de la Xina o del Japó… i ara cuineu okonomiyaki a casa un cop per setmana (i a casa n’estan farts!).
Alguns no recordàveu preparar la recepta a casa… i aquest curs us acabàveu enfadant amb els companys que no se l’havien preparat perquè us feia gaudir menys de l’experiència.
Alguns no cuinàveu gaire a casa… i la cuina va esdevenir una aliada imprescindible durant el confinament.
A alguns no us agradava gaire cuinar… però ara cuineu les receptes que amb molt de carinyo us van ensenyar a fer les vostres àvies.
Alguns començaveu amb ganes i il·lusió… i heu aconseguit encomanar aquesta motivació energitzant a companys i fins i tot al profe en aquells dies que són “una mica més durs”.
 
 
Així que no puc fer res més que donar-vos les gràcies
   … per entomar el meu repte
   … per motivar-vos per la cuina
   … per tastar allò que no us agrada però que jo us portava al taller amb molta il·lusió
   … per compartir amb mi els trucs culinaris que han passat de generació en generació a casa vostra
   … per animar els vostres fills i filles a seguir cuinant a casa
   … per no renyar-los gaire quan deixaven la cuina una mica desendreçada
   … per confessar-me que us he fet estimar la cuina
 
 
Perquè no hi ha res més bonic que compartir allò que ens agrada.
 
I com sé que alguns dels vostres fills i filles no us ho hauran ensenyat, us compartim un recull dels portfolis que tenen tot el que han estat treballant els i les xefs durant aquests dos anys. Podeu mirar tota la feinada que han fet tots els companys i companyes i deixar-hi algun missatge si voleu.

La veritat és que han fet moltíssima bona feina i no tenim cap dubte que podran arribar allà on vulguin.
 

https://padlet.com/jmairal/1kz1nt56ivfzqprz

Veureu que alguns no permeten accedir per qüestió de permisos. En altres casos el vincle ja no funcionava o no era operatiu. En qualsevol cas, demaneu-los que comparteixin amb vosaltres tot el que han treballat al llarg de 1r i 2n d’ESO!

Nois, noies, ha estat un plaer compartir aquests dos cursos amb vosaltres. 

Seguiu cuinant amb i per a aquells que us estimeu.

Fins sempre,
 
            Quim Mairal

Màquines elèctriques

Un dels temes treballats aquest curs pels alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO ha estat el de l’electricitat. Han après a interpretar, dissenyar i crear circuits elèctrics, i com a punt final del tema han creat una màquina elèctrica. Aquesta podia ser sobre un tema lliure i alguns dels projectes han estat un ascensor, una cinta transportadora, un tallagespa i un ventilador domèstic. En els següents vídeos els podeu veure en ple funcionament.

 

 

 

Un dia a l’Edat Mitjana

Els alumnes de 2n d’ESO hem fet un projecte en el qual hem fet una recreació històrica de l’Edat Mitjana.
La nostra intenció era representar en viu un dia a l’Edat Mitjana. Volíem fer un bon atrezzo al pati perquè poguéssiu venir les famílies a veure’ns, però a causa de la Covid-19 no ha pogut ser. Per aquest motiu, el grup de producció ha muntat un Padlet amb els vídeos que hem preparat entre tots els grups.

Esperem que us ho passeu molt bé veient com representem l’edat mitjana!!

https://padlet.com/07guitardlaia/6s49b6syvgn6nw67

Sortides 3r d’ESO final de curs

Els alumnes de 3r d’ESO van passat el matí de divendres 18 al parc de l’Humor amarillo.

Ahir dilluns van anar en golondrina.

I avui, per acomiadar el curs han anat al Climbat de la Foixarda.

Colònies 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han marxat avui de colònies. Avui han fet el camí de l’ermita de la Santíssima Trinitat.

També han visitat la plaça de l’església de l’Espluga de Francolí.

Segon dia, i seguim fent activitats divertidíssimes. Estem super forts! Hem construït una buggys per fer curses.

 

Aquest divendres, per acabar, hem visitat el monestir de Poblet.

Projecte Edat Mitjana

El divendres dia 29 de maig 2n d’ESO vam exposar a la resta de classe els retaules amb explicacions en format MP3 accessibles des de codis QR que havíem fet les setmanes prèvies. Tothom tenia un qüestionari que havia de respondre amb la informació que havien escoltat de cada retaule. Cada retaule parlava sobre un tema diferent de l’edat mitjana. Parlaven sobre temes tan generals com els estaments socials o fins i tot més concrets com la pesta negra o l’heretgia. Amb aquesta activitat vam aprendre molt sobre aquest període de la història.

Escrivim als avis

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO durant les classes d’autoaprenentatge van estar escrivint unes cartes pels avis i àvies  d’Avismon. Els/Les voluntaris/ies d’aquesta Associació van fer arribar aquestes cartes el dia de Sant Jordi, juntament amb un llibre i una rosa.

Els ha fet molta il·lusió rebre les seves notícies.

Moltes gràcies a la Mercè i a l’Eduard per fer-ho possible.

 

Colònies 2n d’ESO

De camí a la casa d’El Rourell els alumnes de 2n d’ESO han visitat la ciutat medieval de Besalú.

També han visitat el Croscat.

Jocs a l’aire lliure.

L’atmosfera i el que comporta

Els alumnes de 1r d’ESO hamn representat les capes de l’atmosfera de manera proporcional i han investigat sobre els diferents fenòmens relacionats amb ella com la pluja àcida, l’smog, la minva de la capa d’ozó, l’efecte hivernacle o la contaminació.