Gamificació a l’aula a partir d’una lectura.

Treballant el llibre de lectura de castellà de Roald Dahl, Relatos de lo inesperado amb 4 d’ESO

Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

 

Tarda al Museu d’Hominització de l’Escola Proa

Divendres a la tarda part de la sala d’actes juntament amb una classe de Batxillerat es van convertir en un museu ideat i creat pels alumnes de 1r d’ESO com a treball final del projecte d’hominització. Els pares van ser rebuts amb una projecció d’entrevistes dels diferents grups on s’explicava com s’havien organitzat per preparar-lo. Després de la projecció es va dur a terme la inauguració oficial amb el corresponent tall d’una cinta inaugural.

Els pares i mares van poder visitar els diferents expositors amb l’explicació pertinent a càrrec dels propis alumnes. En el museu van poder trobar els següents apartats: Mites sobre l’hominització, l’evolució dels homos, el jaciments on s’han trobat restes, en quina època va viure cada tipus d’homo, què menjaven, com s’expressaven, quines eines o armes feien i amb quins materials i com es van estendre pel món.

Tothom va sortir molt encantat amb la visita i els alumnes van estar molt emocionats d’haver aconseguit crear tot el que s’hi va exposar.

 

Els alumnes de 3r d’ESO ja volten per Navarra

El dilluns 23 els alumnes de 3r d’ESO van sortir ben d’hora cap a Navarra. Aquí teniu ja alguna fotografia i anirem afegint-ne més a  mida que ens arribin.

III Mostra de Robòtica de Trams

Dilluns va ser el gran dia, quan entre les escoles participants a l’Smart City (Fundació Llor, Rocaprevera, CE Montseny, Virolai, Paidos, Ginebró, Sadako, Sant Miquel dels Sants, IE Sant Jordi, Marinada, Guinardó, Solc, Jaume Viladoms, CE Empordà, Sant Gervasi Cooperativa i Escola Proa) vam acoblar les seves parcel·les sobre l’estructura feta per l’escola GEM.

 

També es van exposar projectes individuals per part de les escoles Monalco, Rocaprevera, CE Monteseny i Sant Gervasi Cooperativa.

Cel bru 2018

Aquí us deixem un recull de les diferents imatges d’algunes de les visites que es van fer a la nit del Cel Bru abans de Setmana Santa. Com sempre tot va acabar anant a veure la sortida del sol. Aquest any ha estat molt maca!!

Cel Bru 2018 from Escola Proa on Vimeo.

Exposició de projectes de tecnologia i Treballs de Recerca al Saló de l’ensenyament

Dijous tarda el Biel va presentar el seu Treball de recerca sobre un entrenament professional de windsurf a l’estand que Trams va posar dins de l’Espai Ciència al Saló de l’ensenyament.  Divendres matí van exposar tres treballs de tecnologia fets per 12 alumnes de 3r d’ESO.

PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.