Visita al Museu de Matemàtiques – MMACA

Divendres 18 els alumnes de 2n d’ESO vam visitar el Museu de Matemàtiques que té exposició a Cornellà, a la segona planta del Palau Mercader dins el parc de Can Mercader. Aquí teniu el link: https://www.mmaca.cat/ 
Va ser un matí d’escalfar-se el cap amb tants enigmes matemàtics! Està bé això de fer matemàtiques sense pissarra 🙂
Visita moolt recomanada. Aneu-hi!

Mandales al pati

Els alumnes 3r ESO B han posat en pràctica els coneixements de geometria de Visual i Plàstica per crear un Mandala amb guixos de colors. És un treball cooperatiu  basat en la idea de Mandalà tibetà: formes geomètriques emmarcades en un cercle  i que esdevenen efímeres, ja que la forma i color desapareixeran per l’erosió i el clima. Ens conviden a reflexionar  sobre la impermanència de la vida.

 

Dictat de paret…

A continuació us expliquem com hem fet una activitat a llengua els alumnes de 1r d’ESO.
Dictat de paret
Es penja a la paret de l’aula un full  amb el text que cal copiar. Els alumnes formen parelles: l’un fa de missatger i l’altre d’escriba.
El missatger de cada parella va a la paret, memoritza un fragment del text i retorna a la taula per dictar-lo. En un moment donat cal canviar els papers de la parella.
Ha estat una feina d’ortografia intensa i ….divertida!!! Repetirem!!!

Experièncias sobre densitat

Els alumnes de 2n d’ESO, a l’hora de laboratori, hem treballat les densitats dels líquids i hem fet un experiment. Hem fet columnes de líquids de diferents densitats, ordenades de forma que a baix hi havia el més dens i els de més amunt tenien menys densitat i les hem aprofitat per conèixer les densitats d’alguns sòlids.

Núria N.

Reflexions sobre el Treball per Tasques

A 1r d’ESO ja hem començat el primer treball per tasques. El seu objectiu és acabar fent una guia de Paisatges de Catalunya. Treballar per tasques suposa tot un canvi de manera de treballar.

Hem parlat del projecte per grups, pensem que és una iniciativa i una forma de treballar cooperativament interessant que ens permet conèixer-nos una mica més amb companys. Ens ajuda a aprendre a respectar l’opinió dels companys.

Hi ha dificultats: a vegades cadascú pensa una cosa diferent i costa decidir què fer però, al final, aprenem a explicar-nos millor i a escoltar més a l’altre.

Treballar amb ordinadors ens agrada però també és difícil perquè ens costa compartir i organitzar-nos.

Esperem millorar i aprofitar les oportunitats que ens dóna treballar en grup.

 

Arnau Marin i Josep Reviriego (grup del Smarts)

 

 

EIXOS CRONOLÒGICS!

A 2n d’ESO en el començament d’aquest curs, a socials, en lloc de començar fent teoria, hem decidit fer un eix cronològic usant una pàgina web. L’eix cronològic comença amb la fundació de Roma i acaba amb la caiguda de l’Imperi romà. Aquesta pàgina web és bastant completa i els alumnes hem pogut fer uns eixos cronològics amb moltes imatges.  Després d’acabar-los, els hem imprès i els hem donat al Marc Salcedo, el nostre professor de socials, que de cara a les avaluacions ens els tornarà i serà una manera més senzilla d’estudiar la història romana.

David Cadenas

UNA HISTÒRIA PREHISTÒRICA

A l’optativa de narracions hem fet diversos texts sobre una aventura de la Prehistòria i després de presentar-los els hem corregit. Després, hem fet uns esbossos per fer un mural com si pintéssim a les parets d’una cova. Hem dibuixat figures amb carbonet, sanguina i algunes pintures per imitar els colors que feien servir aquella època. Hem fet els murals en grup arrugant un paper d’embalar de mides grans. Els resultats han sigut espectaculars i ens ho hem passat molt bé fent aquest treball!!

Emma Gómez i Berta Junyent