A PLASMUS…escoltem amb el cos

A través de jocs i de l’experiència dels sentits, els alumnes de 1r d’ESO deixen anar el seu potencial creatiu a PLASMUS, una sèrie de tallers on s’uneixen la plàstica i la música, la consciència corporal i l’emocional.

En el primer taller han caminat lliurement amb els ulls tancats  acompanyats sense paraules ni manipulacions.  O dibuixar amb el dit a través de l’esquena d’un company, els ha fet conscients del que és escoltar amb tot el cos, i han pogut comunicar-se i expressar-se  de  formes diferents,  lliures de judici.

Lluís i Genís


VID_20160914_132032 from Escola Proa on Vimeo.

VID_20160914_120325 from Escola Proa on Vimeo.

Comencem el nou curs 2016-2017

Un any més comença un nou curs i aquest any serà encara més especial en motiu de la celebració del 50è aniversari.
Els alumnes d’ESO ja estan ubicats a les seves aules.

A dos quarts de deu han entrat els alumnes de 2n de Batxillerat que aquest any han estrenat les seves aules pintades amb nous colors.

I finalment a les 10 s’ha fet l’acte de benvinguda i inauguració del curs als alumnes de 1r de Batxillerat.

Curmetratges geològics a 4t d’ESO

Hola a tothom!

S’ha acabat la teca, i ara toca repassar tot allò que hem fet per fer-ho encara millor en el futur. En aquest cas estic orgullós de poder compartir amb vosaltres la feina excel·lent que han fet els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d’ESO, en el projecte de l’última unitat de la matèria.

La Geologia, sempre vista com una disciplina densa i avorrida, s’ha convertit en tot un desplegament de creativitat, colors i imaginació. Els alumnes, a partir d’un plegat de pistes i evidències, han elaborat hipòtesi de la configuració i el moviment de les plaques presentades al llarg del temps geològic.

 

Aquí teniu alguns exemples. Tots ells diferents, però tots ells tenen el tret destacable que fa que la feina d’aquests nois i noies sigui excel·lent.

 

 

 

 

 

 

Molt bon estiu noies i nois de l’ex 4t d’ESO! Us desitjo el millor per al vostre futur!

Activitat Lip Synch

Els alumnes de 3r i de 4rt d’ESO, durant la darrera classe d’anglès van fer un lip synch. Els nanos feien veure que cantaven una cançó d’un grup que havien triat i a sobre feien coreografies. Al final vam votar el grup que més ens va agradar. Els nanos s’ho van passar molt bé i va ser una manera ben maca de tancar el curs!

A 3r va guanyar el Pau Carreño i a 4rt el grup de nois que van interpretar “baby” del Justin Beaver (Castel & Co).

Gràcies!

Entrevista a Joel P, finalista pels premis Recerca Jove de Barcelona

El treball de recerca del Joel P Passejant entre formigues ha estat seleccionat per passar a la final de la Recerca Jove de Barcelona que tindrà lloc el proper dissabte dia 18  al Parc de la Ciutadella.

Des del programa Ràdioescola de  l’emissora Sants3 Ràdio se li ha fet una entrevista que us deixem a continuació.

Finalitza el Projete Vídeo Trams de 2n ESO

Avui dijous 9 de juny els alumnes de 2n ESO s’han comunicat amb l’Escola Empordà per compartir impressions sobre els vídeos que han produït des de l’àrea de Visual i Plàstica i Tutoria. Recordem que els alumnes de 2n ESO van elaborar un vídeo sobre els valors que aporten els colors i d’on surt el seu origen.

Presentació dels projectes d’Economia de 1r de Batx.

El darrer dia de curs els joves d’Economia de l’empresa de 1r de Batx. han fet la presentació dels seu projectes en anglès als seus companys.
Aquests projectes han estat elaborats a classe i el llançament dels productes ha estat creatiu i original.
El procés començava observant la realitat, veure quins són els problemes que existeixen al nostre entorn, com es poden solucionar i d’aquesta manera trobar una oportunitat al mercat.
Desitgem que trobin aquestes oportunitats i que el procés de la feina ben feta els ajudi a trobar les seves pròpies oportunitats.

Entrega de diplomes als millors participants de les proves Cangur de matemàtiques

Aquesta setmana s’ha fet entrega a les classes d’ESO d’un diploma acreditatiu als alumnes que han quedat classificats en les millors posicions de cada classe, concretament que només tenen per davant seu, un 5% del total d’alumnes de la seva edat presentats.

Moltes felicitats per aquests magnífics resultats!

EINES PER ANALITZAR DADES: APLICACIÓ ALS TREBALLS DE RECERCA

Volem informar-vos que dins del UAB Summer Programme, a les activitats d’estiu de l’ICE dirigides als estudiants de secundària hi ha el curs que porta per títolCSE10 – Eines per analitzar dades: Aplicació als treballs de recerca que està enfocat a la utilització d’eines estadístiques, que poden ser útils en els treballs de recerca que es realitzen durant el batxillerat.

Aquest curs es desenvoluparà al departament de Matemàtiques de la Facultat de Ciències durant la setmana del 4 al 8 de juliol en horari de matí.

Podeu consultar aquest curs i tota la resta de l’oferta aquí

Xerrada sobre identitat sexual, rols de gènere i tendències sexuals

Aquest divendres 6 de maig, un voluntari de l’associació de Gais, Lesbianes, Bisexuals i Transsexuals (GLBT) de Barcelona ens va fer una xerrada sobre identitat sexual, rols de gènere i tendències sexuals per tal de conèixer més sobre el tema i trencar estereotips.
Des de la classe de 1r d’ESO vam trobar molt interessant aquesta xerrada ja que vam poder conèixer que existeixen persones intersexuades; ens vam adonar que malgrat que ens creiem lliures, en realitat no ho som tant ja que des de petits ens condicionen el nostre comportament sexual i vam poder emptatitzar amb les persones homosexuals ja que no al no comportar-se com dicta la norma sovint es veuen discriminats per part de la societat per aquest fet.
Alumnes de 1r d’ESO