El procés del muntatge de la nova caseta del pati

Uns alumnes de 4t d’ESO van ajudar a muntar la nova caseta de fusta que hi ha al pati gran. A continuació ens expliquen com ho van fer.

Primer vam llegir les instruccions i subratllar el més important. Quan vam obtenir el material vam separar cada part en grups i vàrem revisar que estigués tot i en bon estat.

Un cop vam tenir-lo tot organitzat, vàrem començar a fer el terra de la caseta,les parets i per últim el sostre.

Un cop vam tenir tota l’estructura de la caseta, ens vàrem partir en dos grups, uns ens vam posar a envernissar-la per protegir-la de la pluja i la temperatura i també perquè quedés més maca. Mentrestant, els altres companys anaven fent les finestres i els últims retocs del sostre.

Experièncias sobre densitat

Els alumnes de 2n d’ESO, a l’hora de laboratori, hem treballat les densitats dels líquids i hem fet un experiment. Hem fet columnes de líquids de diferents densitats, ordenades de forma que a baix hi havia el més dens i els de més amunt tenien menys densitat i les hem aprofitat per conèixer les densitats d’alguns sòlids.

Núria N.

Descobrim el laboratorio de física i química

Aquest any hem començat el laboratori a l’espai d’abaix de l’aula de tecnologia, on hem començat a aprendre com utilitzar el matràs, la proveta, la pipeta…
La primera activitat ens ha portat a pensar en quants instruments i quantes proves s’han de fer servir per  mesurar una gota d’aigua! Com ja es veu, aquest any serà més experimental i ens podrem apropar més a la química i a física. Serà molt entretingut!
Max Puente Piró.

Curmetratges geològics a 4t d’ESO

Hola a tothom!

S’ha acabat la teca, i ara toca repassar tot allò que hem fet per fer-ho encara millor en el futur. En aquest cas estic orgullós de poder compartir amb vosaltres la feina excel·lent que han fet els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d’ESO, en el projecte de l’última unitat de la matèria.

La Geologia, sempre vista com una disciplina densa i avorrida, s’ha convertit en tot un desplegament de creativitat, colors i imaginació. Els alumnes, a partir d’un plegat de pistes i evidències, han elaborat hipòtesi de la configuració i el moviment de les plaques presentades al llarg del temps geològic.

 

Aquí teniu alguns exemples. Tots ells diferents, però tots ells tenen el tret destacable que fa que la feina d’aquests nois i noies sigui excel·lent.

 

 

 

 

 

 

Molt bon estiu noies i nois de l’ex 4t d’ESO! Us desitjo el millor per al vostre futur!

Entrevista a Joel P, finalista pels premis Recerca Jove de Barcelona

El treball de recerca del Joel P Passejant entre formigues ha estat seleccionat per passar a la final de la Recerca Jove de Barcelona que tindrà lloc el proper dissabte dia 18  al Parc de la Ciutadella.

Des del programa Ràdioescola de  l’emissora Sants3 Ràdio se li ha fet una entrevista que us deixem a continuació.

Participem a la I Mostra de Robòtica de Trams

Avui divendres 6 de maig s’ha celebrat a l’Escola Virolai la I Mostra de Robòtica organitzada des del Departament Col·laboratiu de Robòtica de Trams. Han assistit l’Àlex E. , Ainhoa A., David A. i  Guillem M.  de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO per exposar dos projectes fets amb el robots Mindstorms NXT i EVE3 de Lego: Transporter i Double Traker Tank.

Transporter és un projecte que vol recrear un robot que porta un contenidor d’un punt a un altre gràcies a una pala que puja i baixa.

Double Traker Tank és un robot que recula i gira cada vegada que es queda sense espai per continuar.

Sortida a Arenys de Mar dels alumnes de CTMA de 1r de Batx.

Fa unes setmanes els alumnes de CTMA de 1r de Batxillerat van anar a Arenys de Mar a observar la dinàmica litoral (recorregut per la Platja d’Arenys per tals d’observar la dinàmica del sistema hidrosfera, erosiva i acumulativa), estudi de la riera d’Arenys com a element del paisatge íntimament lligat a la climatologia mediterrània i a les característiques del relleu maresmenc i, per últim, oceanografia a bord del vaixell Marinada a on van prendre dades físiques de l’aigua i obtenir mostres de plàncton marí.

Participació a la III Mostra de Recerca Científica a l’ESO

Avui dijous els alumnes Sergi T, Pau M. i Francesc M. de 3r d’ESO han assistit a la III Mostra de Recerca Cintífica a l’ESO organitzada des del Dept. Col·labortiu de Ciències de la Fundació Trams i que ha tingut lloc a l’escola Fundació Llor de Sant Boi del Llobregat.

Els tres alumnes han presentat la seva recerca Quantitat de sucre en les begudes light  on han fet un estudi sobre quina quantitat de sucre tenen les begudes de les marques Coca-Cola, Pepsi, Fanta, Nestee i Red Bull. Han mesurat la concentació de sucre en  mg/ml i el % en massa del residu sòlid que ha quedat després d’evaporar el líquid de cadascuna de les llaunes. L’assaig s’ha fet amb la beguda normal, la light i la zero de cada marca.

Com a conclusió han extret que, evidentment les begudes normals són les que més quantitat de sucre tenen i de les marques analitzades la Coca-cola és la que més quantitat en té. Per altra banda, contràriament a la seva hipòtesi on les begudes zero no haurien de tenir sucre, els resultats obtinguts han mostrat que  les begudes Zero presenten més sucre que les begudes Light.

 

D’excavacions i jaciments va la cosa!

Els alumnes de la matèria de Biologia i Geologia de 4t d’ESO estem treballant l’evolució amb restes dels nostres avantpassats. Ens estem preparant per produir un jaciment aquí, entre nosaltres, a l’escola!

El projecte ens permetrà conèixer els mecanismes evolutius a mesura que ens anem fent preguntes mentre estudiem els nostres avantpassats: les restes òssies, les seves eines, seguint la seva petjada…

De moment us deixem amb unes imatges del treball previ que estem fent, però aviat ens podreu trobar excavant per l’escola… Ja ho veureu!

 

 

Alumnes de 4t d’ESO