Visita al Parlament

Els alumnes de l’escola Proa de 3r d’ESO, hem anat al Parlament de Catalunya el  4 de Desembre de 2017.

Hem arribat en metro fins al parc de la Ciutadella; ens ha rebut una  guia del Parlament. Abans de començar l’explicació ens han demanat que ens guardéssim una bandera independentista que portàvem, a causa d’una censura del govern espanyol. Primer de tot ens han portat cap a una sala, on ens hem assegut i la guia ha començat a explicar una mica d’història del lloc on ens trobàvem. Ens ha explicat que el parlament abans era un arsenal d’armament, i que l’edifici  va ser un antic palau reial, la sala del tron (on estàvem asseguts) va ser l’única on s’ha conservat l’antiga arquitectura i decoració de l’època. Més endavant l’edifici ha estat utilitzat com a museu i per últim ha sigut el Parlament de Catalunya. També ens han resumit les funcions del parlament, qui el forma i com funciona a l’actualitat.

Una vegada acabat hem recorregut passadissos fins arribar al quadre del 7 de Novembre, l’obra pertany a l’Antoni Tàpies, l’autor, i ara està exposat a un dels passadissos del Parlament de Catalunya, representa un nou inici per al poble català.

Després de tota l’explicació hem fet un torn de preguntes, en el qual tots podíem participar. I per finalitzar la visita ens han donat un pamflet que resumia diferents temes com ara, el funcionament del Parlament en l’actualitat.

La visita ens ha semblat molt interessant, sobretot valorant la situació actual.