SORTIDA A COLLSEROLA

El passat 9 de novembre, les dues classes de 4t d’ESO vam fer una sortida d’un dia sencer a El Papiol (Baix Llobregat), amb l’objectiu de fer cohesió de grup.
A les 9 hores del matí, vam agafar un tren a l’estació de Sants que ens va portar fins allà. Al baixar del tren, vam caminar durant una estona per creuar el poble, vam veure el castell i fins arribar a les Escletxes, on ens vam aturar per fer una sèrie d’activitats de dinàmiques de grup, en les quals havíem de treballar conjuntament per assolir el nostre objectiu.
Durant la segona part del recorregut, vam poder gaudir molt més de la natura i vam arribar al nostre destí, el punt geodèsic del Puig Madrona. Després de dinar a l’esplanada de l’ermita de la Salut, vam continuar les activitats i ens vam acomiadar amb una cançó.
Ha sigut una experiència genial, que ha agradat a tot el curs, ja que va fer cohesió de grup d’una manera molt lúdica.

Ja tenim les maquetes de relleu del Projecte: Paisatges de Catalunya

Els alumnes de 1r d’ESO estan acabant ja el projecte Paisatges de Catalunya. En ell una de les activitats que s’han realitzat ha estat la creació d’una maquesta de relleu a partir del mapa de corbes de nivell d’un lloc de muntanya. Sens dubte els ha donat una mica de feina,però el resultat paga la pena.

Escenifiquem relats.

Avui han posat en escena els relats que portem treballant fa unes setmanes a l’optativa de Narracions de 1ESO. Tot un repte històric!

Excursió a la Mola 3r d’ESO

El passat dilluns 23 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van passar el dia a La Mola, que es troba situada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i el cim de la qual ateny els 1.101,9 metres d’altitud.
Com sempre, hi ha algun que altre alumne que comença una mica a desgana les excursions a la muntanya, però som molts els que gaudim de la natura, de l’aire pur, de les plantes i dels animals que s’hi troben. Durant aquesta jornada, destinada a treballar la cohesió de grup, vam fer activitats dinàmiques i de reflexió i ens ho vam passar molt bé, amb ganes de repetir l’experiència amb una nova sortida a la natura.
Text: Gerard Perellón, 3rESOA

VID-20171024-WA0001 from Escola Proa on Vimeo.

Grues de la Pau

Aquest setembre, a les classes de 3r-A i 3r-B hem estat fent grues de paper, un dels molts “origamis” tradicionals originals de Japó.

Si hem fet aquesta activitat no ha sigut pas per diversió sinó per  expressar el nostre desig de pau.

Us preguntareu per què unes grues. Doncs perquè després que les bombes nuclears fossin tirades a Hiroshima i Nagasaki molta gent que no va morir a l’acte va ser afectada per la radiació deixant malalties greus i en molts casos, mortals.

Una nena afectada per la radiació va intentar fer mil grues de paper seguint la tradició que diu que en cas d’aconseguir-ho s’aconsegueix l’eterna salut. Malgrat que fins i tot els seus amics s’hi van sumar no van aconseguir les 1000 quedant-se a unes 650.

Des d’aquell dia, la història d’aquella nena va quedar gravada a tot Japó creant iniciatives aïllades. Avui dia a totes les escoles, per a portar-les al Museu de la Pau d’Hiroshima.

És per això que des de l’escola Proa i en la mesura que ens és possible, hem volgut fer aquest homenatge i atribut a les víctimes de l’atrocitat nuclear i per la preservació de la pau.

 

Redactor: Max P. (3B)

Convivències de 1r d’Eso II

Convivències a l’Espluga de Francolí | 1r ESO | Escola Proa | 2017 from Quim on Vimeo.

Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ahir dilluns els alumnes de 1r d’ESO van marxar de colònies a l’Espluga de Francolí. A la tarda van visitar el Monestir de Poblet.

Comencem un nou curs 17-18

Els alumnes de l’ESO ja han començat el curs rebuts pels seus tutors. Els desitgem que tot els vagi molt bé i aprenguin molt!!!

Porta corredora

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de maig i juny d’aquest curs 16-17. Fent servir fusta com a material principal, es tractava de construir un mecanisme on a partir de la posada en funcionament d’un motor elèctric, s’obrís una porta corredora amb l’ajut d’un sistema de vareta enroscada. Canviant la polaritat de les connexions o bé fent servir un commutador de dues posicions, es pot girar el sentit del motor i fer per tant que la porta es pugui obrir o tancar.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels nou projectes realitzats.

porta corredora from Escola Proa on Vimeo.

Projecte de tecnologia