Col·laborem amb els Pallapupas

Des de la matèria d’ètica, el curs passat volíem ajudar d’alguna manera a la gent que ho necessités. Ens vam proposar canviar el món. Vam fer molta pluja d’idees i vam veure moltes iniciatives d’arreu del món.
Després de buscar idees per canviar el nostre món més proper, vam estar pensant en organitzacions benèfiques i ens vam decidir per ajudar el pallapupas, una ONG que intenta que l’estància a l’hospital dels nens i gent gran no sigui tan dura. Vam mirar com podíem ajudar-los, ells ens van proposar oferir uns nassos de pallasso a canvi d’un donatiu i destinar aquest beneficis a omplir de Pallapupas els hospitals i residències de Catalunya.
A partir d’aquesta mateixa setmana ens trobareu demanant la vostra col·laboració al carrer Almeria i per l’escola en general. No patiu que ens reconeixereu bé!

papa

 

Els pallapupas:
Els Pallpupas són professionals amb una carrera d’actor/actriu. Molts d’ells també són professionals de la medicina. La seva funció és fer que l’estància a l’hospital del nens i gent gran no sigui tant dura, per això van d’habitació a habitació disfressats de pallassos per fer riure o alegrar els nens i gent gran. Alguns també entren a quiròfan amb els nens i nenes.

El seu LINK : https://pallapupas.org/

Lola, Roc i Sergi en nom de tot 2n d’ESO

Participem en la setmana de la Codeweek

Aquesta setmana és la Codeweek, de la qual ja us vam parlar en una entrada del mes passat.

Hi estem participant des de l’optativa de 4t d’ESO Tecnologies de la Informació i Comunicació. Concretament, els alumnes estan desenvolupant i programant una aplicació mòbil que permeti calcular qualsevol de les tres magnituds del MRU (Moviment Rectilini Uniforme).

Podeu descarregar l’app a: FísicaMRUApp

Per si voleu veure com està feta:

Comencem el projecte de la nostra app

Els alumnes de 4t d’ESO que fan l’optativa de Tecno-TIC han començat el seu projecte on crearan una aplicació mòbil. Primer de tot s’han constituït com a empresa i han començat la creació del que serà la seva web empresarial on es recollirà tot el desenvolupament del projecte.

 

Com a exemple us poso la web que vam presentar al concurs que fa MSchool el curs passat  i a mida que anem construint les d’aquests curs ja les anirem posant.

app

https://sites.google.com/a/escola-proa.cat/masamasa/

Els alumnes de 1r d’ESO ja estan instal·lats a l’Espluga

Recent arribades d’aquest matí us deixem unes imatges dels alumnes de 1r a la casa de colònies.

SALSA

Aquest curs els alumnes de 2n d’ESO, a música, hem començat a fer salsa amb el Genis. De moment només hem fet una classe, però ja podem dir que ens ha agradat molt a tots. Primer vam aprendre els passos bàsics i després ens vam posar per parelles i vam començar a ballar. No es pot dir que siguem uns grans professionals de la salsa, però podem portar el ritme i, fins i tot, ballar seguint la música.

Esperem passar-ho igual de bé a totes les sessions.
 
Abril Sisquella Farrés
 
 
20161004_085532

 

Descobrim el laboratorio de física i química

Aquest any hem començat el laboratori a l’espai d’abaix de l’aula de tecnologia, on hem començat a aprendre com utilitzar el matràs, la proveta, la pipeta…
La primera activitat ens ha portat a pensar en quants instruments i quantes proves s’han de fer servir per  mesurar una gota d’aigua! Com ja es veu, aquest any serà més experimental i ens podrem apropar més a la química i a física. Serà molt entretingut!
Max Puente Piró.

GIFINATOR i les joguines òptiques digitals

Amb el grup 2n ESO hem introduït el precinema posant en pràctica la il·lusió de moviment amb l’APP Gifinator. Aquesta aplicació crea un vídeo GIF a partir d’una sèrie d’imatges fixes de manera que simulen el moviment continu quan es veuen a una velocitat variable. Això succeeix gràcies a la “persistència retiniana”, fenomen òptic que consisteix en què una imatge perdura a la retina durant 1/15 de segon de manera que podem veure la il·lusió de moviment.

Gif_animat_Maria_M from Escola Proa on Vimeo.

 

Versions i homenatges del món de l’art

A l’assignatura de Fonaments de l’Art II els alumnes de 2n de Batxillerat han fet versions d’obres  del neoclassicisme i el romanticisme a través de la fotografia. Han aportat una mirada nova als inicis de l’art contemporani amb les eines i recursos  actuals, convertint l’activitat en un autèntic homenatge als artistes del passat.